Prosze pomozcie;-(

Witam
Dzisiaj zadzwonila do mnie pani neurolog mojego syna(bylam u niej tydzien temu) i poproila zebym przyszla. Pojechalam. Powiedziala ze nie chciala mnie tak orazu brutalnie “lac zimna woda” dlatego powiedziala tylko ze moje dziecko ma objawy MPDz. Dzisiaj mi wszystko wyjasnila. Moj kochany synek ma objawy MPDz takie jak ma dziecko ktore ma ponad roczek, ze jego choroba sie rozwija i ze jego rozwuj stanal w miejscu,zatrzymal sie na mniej wiecej 6 miesiacu ( a ma 8,5).Jego glowka nie rosnie on tez, jego mozg sie nie rozwija i np za dwa miesiace jezeli nie bede go rehabilitowala to dojdzie do przykurczu miesni i go “powykreca”. Bez intensywnej rehabilitacji ( conajmniej 2h dziennie u specjalisty a 8 h/dobe ogolnie) to moze nie moc nawet sam zjesc. Nie wiem co mam zrobic!!!! Rehabilitacje panstwowa mam tylko raz w tygodniu 40 min!!!! Na prywatna mnie niestac!!! Prosze pomozcie!!! Narazie mam tylko zaswiadczenie od neurologa ale w przyszlym tygodniu bede miala od lekarza ze dziecko jest niepelnosprawne. Teraz liczy sie dla mnie kazda zlotowka. Jezeli ktos z was moglby mnie wesprzec chociaz ta symboliczna zlotowka to bardzo prosze piszcie a podam nr konta!! Nie chce byc bezczelna ale nie wiem juz gdzie szukac pomocy a jest mi naprawde potrzebna!!
Pozdrawiam Kicia i Danielek

Kicia i Danielek

13 odpowiedzi na pytanie: Prosze pomozcie;-(

olinja Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Niestety nie pomogę Ci finansowo. Sami mamy tylko na biezace życie.
jest mi cholernie przykro, że Danielek jest chory. Wiem jak Ci cieżko bo w swojej pracy miałam na codzień do czynienia z podobnymi historiami.
I o tym chcę pisać. Nie wiem w jakim mieście mieszkasz ale jezeli jest to wieksze miasto to poszukaj przychodni, która prowadzi rehabilitację. Mozesz ubiegać sie o przychodzenie rehabilitanta do domu. W tej sprawie zwracasz sie najlepiej osobiście do kierownika przychodni. Weź cała dokumentację. Najważniejsze byś zaczeła cała rehabilitację jak najszybciej. Na dzień dzisiejszy wykonuj z małym ćwiczenia usprawiniające, rozciągaj go w miarę możliwisci tak by go to nie bolało. Staraj sie masować po ćwiczeniach plecki od ramionek w dół tylko głaszczac i rączki/nóżki od ramionek do paluiszków. Dużo z nim rozmawiaj. Mów i w formie pytań pokazuj, że czekasz na odpowiedź (oczywiscie na miare niemowlaka).

Postaram się spisać konkretne ćwiczenia i Ci podeślę.
Pamiętaj od tego jak szbko i jak skutecznie sie zajmiesz małym w dużej mierze zalezy jego przyszłosć. Bo jeżeli nawet nie uzyska całkowitej sprawnosci to stopień niepełnosprawnosci mozesz zmniejszyć do minimum.

Wiem to ogromna odpowiedzialnosć. Postaram sie pomóc Tobie jak najlepiej umiem.

Pozdrawiam

olinja Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Potrzebuje dokładnego określenia jakiego rodzaju jest to porazenie. Jakie ruchy Daniel wykonuje chetnie am a z jakimi ma problem. Kiedy i jak sie napina.
Chyba trudno bedzie mi tak przez Internet.
Najlepiej spróbuj nauczyć sie tych ćwiczen, które wykonuje z nim rehabilitant. Ćwiczenia najlepiej bys wykonywała Ty (oczywiście po przeszkoleniu).
Czytałam, że jesteś z Łodzi. Mam tam znajomych postaram sie znaleźć dla Ciebie kogoś kto bedzie mógł Ci pomóc w taki czy inny sposób.

bbbbbbb Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

podaj numer konta. Mój mail [email][email protected][/email]

Postaram się jeszcze poszukać jakichś informacji. Trzymaj się !!

Będę się modliś za Was, żeby rehabilitacja przyniosła skutek

Całujemy

B i Kubuś 21.11.2004r!

antonia Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Witaj Kiciu.
Chciałam Ci podpowiedzieć, że jeżeli masz niepełnosprawnego synka powinnaś uzyskać orzeczenie o jego niepełnosprawności, nie wystarczy samo zaświadczenie lekarskie. Na podstawie orzeczenia z Powiatowego Zespołu Orzekającego o Stopniu Niepełnosprawności będziesz mogła ubiegać się o zasiłek pielęgnacyjny dla synka (niezależnie od dochodu swojej rodziny) , a także o dodatek z tytułu kształcenia i rechabilitacji dziecka niepełnosprawnego, a być może i dodatek pielęgnacyjny. Dokładniejsze informacje powinnaś uzyskać w Urzędzie Miasta lub w Ośrodku Pomocy Społecznej, zależy gdzie wypłacane są zasiłki rodzinne.
Pozdrawiam Cię i życzę wszystkiego powodzenia i wytrwałości w walce o zdrowie synka.
Pozdrawiam, Antonia.

antonia Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Witaj Kiciu.
Chciałam Ci podpowiedzieć, że jeżeli masz niepełnosprawnego synka powinnaś uzyskać orzeczenie o jego niepełnosprawności, nie wystarczy samo zaświadczenie lekarskie. Na podstawie orzeczenia z Powiatowego Zespołu Orzekającego o Stopniu Niepełnosprawności będziesz mogła ubiegać się o zasiłek pielęgnacyjny dla synka (niezależnie od dochodu swojej rodziny) , a także o dodatek z tytułu kształcenia i rechabilitacji dziecka niepełnosprawnego, a być może i dodatek pielęgnacyjny. Dokładniejsze informacje powinnaś uzyskać w Urzędzie Miasta lub w Ośrodku Pomocy Społecznej, zależy gdzie wypłacane są zasiłki rodzinne.
Pozdrawiam Cię i życzę wszystkiego powodzenia i wytrwałości w walce o zdrowie synka.
Pozdrawiam, Antonia.

kicia-nr1 Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Moj numer konta : 16 1050 1461 1000 0022 7781 4360
Agnieszka Frączek

Kicia i Danielek

ankau Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Podaj, prosze numer konta, pomoge jak bede mogla.
Trzymamy za was kciuki.
PZDr
Ania i Wikusia

eja Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Witaj!!
Ja od siebie moge doda tzle, e jesli juy uyzskasy oryecyenie o niepenosprawności, to możesz ubiegac się o dofinansowanie z urzędu skarbowego. Składa się wtedy jakiś dodatkowy PIT i 2400 zł otrzymujesz na cele rehabilitacyjne. To chyba Ci się przyda. No i każdą fakturke za ewentualne płatne rehabilitacje trzymaj i odliczaj od podatku.
A ja ze sojej strony życzę by Wam się udało pokonac te przeciwności losu i dużo sił!!
Przytulamy do serduszka!!


Eja, Agatka i Dzidziunia

kicia-nr1 Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Witam
Niestety jakiekolwiek orzeczenie o niepelnosprawnosci nie dostane. Dziecko musi miec skonczone 2 latka a moj syn ma dopiero 9 miesiecy.Posiadam jedynie diagnoze dwoch lekarzy neurologow. A co do odliczen to mam rehabilitanta ktory przychodzi do mnie mozna powiedziec ze na ” lewo ” bo to mniej kosztuje.
Pozdrawiam
Kicia i Danielek

Kicia i Danielek

aga33 Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

pierwsze słyszę, żeby zasiłek pielegnacyjny przysługiwał na dziecko od drugiego roku zycia!! Albo ktoś Cię zle poinformował, albo nie dowiadywałaś sie tam gdzie trzeba! Jeśli masz diagnozę od neurologa idź do swojego Zespołu ds orzekania o niepełnosprawności, który mieści sie lub w urzedzie miejskim lub w MOPS-ie. Tam dostaniesz wniosek, który wypełnisz. Do tego dasz zaswiadczenia od lekarzy o stanie zdrowia dziecka.

Kaja

smoki Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Orzeczenie moze byc wystawione nawet na noworodka

smoki, Dawidek i Michał

smoki Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Idz do miejcsa gdzie cwicza metoda Vojty. Nie jest bolesna ale nieprzyjemna jest i dziecko krzyczy. Tam bezplatnie naucza cie cwiczen i bedziesz cwiczyla w domu 4 razy dziennie. Ta rehabilitacja czyni cuda. Wiem cos na ten temad bo Dawid ma DzPM. Pozniej dziecko juz rozumie cwiczenia i nie krzyczy.

PS Im pozniej zaczniesz tym gorzej dla Twojego dziecka wiec liczy sie kazdy dzien. Jak u ciebie nie ma osrodka to jest np w Krakowie + noclego dla mamy i dziecka u siostrzyczek z jakiegos zakonu

smoki, Dawidek i Michał

kicia-nr1 Dodane ponad rok temu,

Re: Prosze pomozcie;-(

Wznawiam watek bo naprawde potrzebuje waszej pomocy.
Bylam we wtorek w Warszawie u lekarza, ktory powiedzial ze jest przychylny do tej diagnozy i ze bez rehabilitacji to bedzie zle bo ma bardzo spastyczne ruchy, ale bez badan nie potwierdzi. Dostalam skierowanie na pobyt w szpitalu na oddziale neurologi ale narazie nie ma miejsc wiec dopiero najwczsniej w styczniu. Zalatwilam jedynie usg przez ciemiaczko ( bo Danielek ma jeszcze ) .Bede je miala 30.11.. Zalatwilam ( oczywiscie za niewielka oplata bo u nas tak jest) ze w styczniu bedzie mial rezonans magnetyczny.
Naprawde potrzebuje tej rehabilitacji. Moze nie ja potrzebuje pomocy tylko moj syn.Ja sama nie potrafie mu pomoc.
Pozdrawiam
Agnieszka i Danielek

Kicia i Danielek

Znasz odpowiedź na pytanie: Prosze pomozcie;-(

Dodaj komentarz

Noworodek, niemowlę
Prosze pomozcie ;-(
Witam Dzisiaj zadzwonila do mnie pani neurolog mojego syna(bylam u niej tydzien temu) i poproila zebym przyszla. Pojechalam. Powiedziala ze nie chciala mnie tak orazu brutalnie "lac zimna woda" dlatego powiedziala
Czytaj dalej
Jedno- i dwulatki
Koniec z Teletubbies!
Czesc! Jestem ciekawa czy Wsze dzieciaczki tez tak maja. Moja corcia calkowicie zniechecila sie do Teletubisiow! Na poczatku wprost za nimi szalala! Kupilismy jej nawet DVD z Teletubisiami, maskotki, ksiazeczki.
Czytaj dalej