skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

U mojego Mikolajka lekarz podejrzewa skazę białkową! czy Wasze dzieciaczki mialy może cos takiego, jak to sie objawia, co z tym robić, jak się odzywiać, czy karmić piersią. I skąd to się wzięło ( nazwa dolegliwości znana mi doskonale, ale niestety nie znam żadnych szczegółów, dlatego proszę was kochani o pomoc)!!!
ada i miki-20 maj 2003

21 odpowiedzi na pytanie: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

mar7 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Skaza białkowa to nietolerancja/alergia na białko krowie, która zwykle mija w 1. lub 2. roku życia.
Skaza objawia się najczęściej atopowym zapaleniem skóry (paskudna i nie najlepiej gojąca się wysypka na buzi), śluzem w kupce, u nas były też chlustające wymioty (ale to chyba nie do końca objaw skazy ale raczej nietolerancja laktozy, tak przynajmniej wyczytałem ostatnio na forum).
Nie ma powodu, abyś przerywała karmienie piersią ale powinnaś przestać jeść wszystko, co pochodzi od krowy czyli: mleko, sery (białe, żółte, topione), jogurty, masło, wołowinę, cielęcinę.
Zamiast mleka krowiego próbowaliśmy koziego – efekt był niestety jeszcze gorszy niż przy krowim, no i sojowego (choć trudno to nazwać mlekiem) – to się udało.
Teraz Jagoda może już jeść masło, żółte i topione sery, niewielkiej ilości jogurtu. Te produkty mają mniej alergenów niż np. mleko.
Marek i Zosia (30.03.03)

ada77 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Bardzo gorąco Ci dziekuję. U nas objawy są przedziwne, pisałam na forum o tym, że mikiś zupełnie porzucił jedzenie. Nie jadł ani cyska ani butli, a ja umieralam z rozpaczy. Przez 4 dni zjadł w dzien może 6 razy!!!!karmiłam go wyłącznie we śnie… Był radosny, cudowny, wspaniały dopóki nie zobaczył, że wystawiam cycka, wtedy ryk potęzny, jakby lew nas odwiedził… Tak samo z butelka ( NAN1, ale efekt jeszcze gorszy). W końcu Bebilon i…wreszcie je. Lekarz mówi, że to może być właśnie skaza białakowa, choć objawy przedziwne… Cóż…zobaczymy…Akle przynajmniej jakas diagnoza
ada i miki-20 maj 2003

patyk Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak dług

tak jak mowi Mar niestety… nie mozesz tez jesc owocow drobnopestkowych czyli np. truskawek i malin, cytrusow, czekolady… to bardzo smutne, wierz mi, bo jestem matka dzidziusia z azs, karmie piersia, wiec prawie nic nie jem. oprocz tego musisz kapac dzidzie w linoli, albo oilatum itp, a wysypke smarowac tlustym kremem. ja kiedys dostalam od Kaski Zulu recepte na cudowny krem – pomogl bardzo! no i nie mozesz swojego skarbu przegrzewac, musisz dobrze po kapieli osuszac skore i natluszczac, natluszczac, natluszczac… trzymamy kciuki, bedzie dobrze, nie martw sie!
Patyk i Borsuczek

mar7 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Rzeczywiście objawy jakieś nietypowe jak na skazę. Ponadto zwykłe mleka modyfikowane (NAN1, Bebilon) są na mleku krowim, trochę rozwodnionym i zmienionym, więc jeśli to skaza to uczulenie powinno nastąpić z jeszcze większą siłą. No chyba, że podajesz Bebilon sojowy albo Pepti…
Myślę, że chodzi raczej o nietolerancję czegoś innego z twojej diety albo twojej laktozy (ale to ostatnie zdarza się chyba baardzo rzadko).
Powodzenia!
Marek i Zosia (30.03.03)

ada77 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Zapomniałam faktycznie dodać, że to bebilon pepti. NAN1 na mleku krowim rzeczywiście wywołał efekt calkowicie odwrotny do zamierzonego i wywołał złe skojarzenia z butlą, więc trochę trwało nim spróbował Pepti. Ale spróbował i je, pierwszy raz na jawie…Zaraz spróbuje dac pierś. boje się, ale mam nadzieje, że zapomniał jak byo po niej źle..
ada i miki-20 maj 2003

ada77 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak dług

szczerze mówiąc cerkę ma gładka że pozazdrościć, ani pół krostki czy zaczerwienienia, idałnie gładka. I w ogóle żadnych innych objawów. ten lekarz jest geniuszem, że na to wpadł. Odstawiłam cała “krowe” i…zjadł cycusia. umieram ze szczęścia!!!!
ada i miki-20 maj 2003

ala25 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

A moja lekarka mowiła, ze własnie czescjej nietolerancja mleka krowiego i jego przetworów objawia sie w postaci bolesnycjh kolek niz wysypki…wiec moze to faktycznie to?


Ala i Filipek
ur.29.07.2003

olaka Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

A jak dowiedzieliscie sie ze to skaza bialkowa? Poprzez obserwacje, cz raczej jakies badania? Ja szukam przyczyny dolegliwosci mojej Ninusi, tzn. okropne kolki, niechec do piersi, szorstkie policzki, no i b. brzydkie kupki – jasnozielone, rzadkie, sluzowate i dosyc czeste po posilkach… Czy to moze byc skaza bialkowa?

Ola i mala Ninka ur. 30 maja 2003

olaka Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Kurcze zastanawiam sie czy z Ninka nie jest podobnie, tez strasznie wierzga przy jedzeniu chociaz mleczko jej b. mocno leci, nie chce jesc, a jak daje w butli mleczko sojowe to bardzo chetnie pije. A czy Twoj Miki ma tez jakies inne niepokojace obawy np. brzydkie sluzowe kupki? Bo ja juz tez odchodze od zmyslow, tyle, ze bardziej martwie sie tymi zielonymi, sluzowatymi kupkami :-((

Ola i mala Ninka ur. 30 maja 2003

mar7 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Wydaje mi się, że takim małym dzieciom nie robi się testów alergicznych – podobno ich efekt nie jest wiarygodny. Diagnoza była tu raczej wynikiem naszych obserwacji a nie badań – bardzo gwałtowne wymioty i atopowe zapalenie skóry.
Wg mnie objawy, które opisujesz u Ninki wskazują na skazę….

Marek i Zosia (30.03.03)

ada77 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Niestety te kupki to właśnie typowy objaw skazy białkowej ( ale i innych historii), ale u nas w zasadzie go nie było, więc trudno było rozpoznać tę alergię. Śluz bywał, ale nie zawsze, zielonych kupek prawie wcale. Gdyby to było wpadlibyśmy na trop duzo wczesniej. To uporczywe odmawianie jedzenia ( jak i u Ciebie, choć nie wiadomo czy oznacza to samo) to instynktowana obrona dziecka… Boże, ile trzeba przejść, żeby wpaść na to jaka właściwie krzywda dzieje się dziecku…I te kolki…Wieczne., uporczywe, ciągłe… Buziaczki, trzymajcie się i pędź do pediatry, oby nie doszło do tego co było u nas, czyli tego, że moje dziecko wolalo się zagłodzic niz cierpieć!!! GŁODZIŁO SIĘ, a ja odchodziłam od zmysłow. A Bebilon Pepti wcina az miło. Ja jestem teraz na drakońskiej diecie i jesli się uda za 4 dni wrócimy do piersi, zobaczymy z jakim skutkiem. Jesli nie-żegnaj cysiu! Jak ja to zniose ! Ale liczy się tylko Miki, pierś owszem, dobra, ale nie za taka cenę!!!
ada77 i miki

ada77 Dodane ponad rok temu,

co mam jeść, pomóż!

Kochana, no własnie, prawie nic czyli co?Pieczywo?Zupy? czy mozna do nich dodac kaszę mannę?herbata?ryż?jabłka? marchewki? Napisz proszę!!! Miki wczoraj dostał ataku po…margarynie roślinnej, którym posamarowałam bułkę, co zrozumiałe ( widocznie z dodatkiem mleka), ale co jeść? Pomóż I najwazniejsze: CZY TAKA DIETA COS DAJE?CZY BRZUSZEK NIE BOLI I KOLKI SIĘ KOŃCZĄ? Czy jednak zostać juz na Bebilonie pepti?
ada77 i miki

nunak Dodane ponad rok temu,

jaki kremik na buźkę

Piszecie tu o kremach na buzię na taką wyspkę (atopową) no i chciałabym u mojej Dominiki taki zastosować ale nie wiem jaki???? U niej uczulenie na mleko krowie wyszło jak przestałam ją karmić tj. w 11 miesiącu jej życia….. przeszliśmy na mleko NAN HA 2 i Zyrtec raz dziennie 7 kropli…. poza tym było zapalanie krttani i gardła 2 razy…. teraz jest (odpukać) spokój – ale co z wysypką????

Agata i Dominika 8.05.2002

mar7 Dodane ponad rok temu,

Re: jaki kremik na buźkę

Wydaje mi się, że mleko HA jest dla dzieci u których nie stwierdzono skazy. Przy skazie powinno się używać mleka sojowego lub hydrolizatu.
A maść – my mieliśmy maść robioną w aptece na receptę – chyba hydrocortizon 1%…
Marek i Zosia (30.03.03)

olaka Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Czyli jezeli bylaby to skaza to daje jej dalej piers, ale ja ze swojej diety musze wyrzucic wszystko co krowie? A co z wapnem w mojej diecie. Moze powinnam przyjmowac wapno? jak to bylo u Was?

Ola i mala Ninka ur. 30 maja 2003

olaka Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Super, ze znalazl sie winowajca, ale jestem jeszcze jednej rzeczy ciekawa, czy kolki minęły? Ja bylam dzisiaj u pediatry i kazala mi odstawic wszystkie owoce i soki, za to mam jesc mleko i pochodne… Oczywiscie tak nie zrobie! Mleko be, z owocami sie wstrzymam i jak bedzie wszystko OK, to sprobuje troche mleka i zobacze reakcje. No i z owocami to samo. Oby nam sie udalo.
I zeby jednak Miki mogl pic TWOJE mleczko!

Ola i mala Ninka ur. 30 maja 2003

rudasek Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

a w jakim wieku dziecka taka skaza się objawia – czy np. może to być u 2 i pół tygodniowego maluszka, kóry je Bebilon 1?

Rudasek i Mikołajek 16.08.2003

mar7 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

My właśnie tak zrobiliśmy – Jagoda nadal karmiła piersią tylko przestała jeść “krowę”. Wapno oczywiście musiała uzupełniać pastylkami (są takie nie musujące, nazywają się chyba Calperos czy jakoś tak) i “mlekiem” sojowym. Najlepiej pogadaj z pediatrą.
Marek i Zosia (30.03.03)

ada77 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Może to wyjśc nawet u…pięciolatka, bo jak mi mówił znajomy, to przydarzyło się jego córce. To chyba jednak rzadkośc, ale skoro może u 5-latka to pewnie może i u 2,5 latka. Miejmy nadzieje, że ten problem Was nie dotyczy, buziaki kochani
ada77 i miki 20 maj 2003

ada77 Dodane ponad rok temu,

Re: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Dzieki kochana Olu! Wydaje mi się, że świetnie robisz, w końcu owoce to żaden alergen, a mleko cholerny! dziwne, że lekarka wymyśliła jakoś tak dziwnie. Zrób jak piszesz, Ninusia najwazniejsza, trzeba kombinować, żeby jej ulżyć…Wczoraj po Bebilonie pepti Mikis przyjął pierś ale dostał po niej tak koszmarnej kolki jak nigdy w życiu…dziś cały dzień na butli i nie dość, że wrezcie wsuwa to o kolce dziś nie ma mowy, zoabczymy jak będzie dalej…całuski kochane
ada77 i miki 20 maj 2003 – Miki dłubie w wirtualnym ząbku

Znasz odpowiedź na pytanie: skaza bialkowa-skąd, co z tym robić i jak długo?

Dodaj komentarz

Noworodek, niemowlę
W czym dopieracie???
W czym dopieracie plamy po soczkach, zupkach. Przecież podczas karmienia wszystko jest wymazane tą paćką. A plamy późnej zostają. Na pewno macie jakieś pomysły. Podzielcie się doświadczeniem, bo inaczej będe
Czytaj dalej
Oczekując na dziecko
wrzesnioweczki-polepszyly mi sie wody plodowe!:-))
Hurrrra! bylam wczoraj u ginka i wod jest wiecej- bylo malo a jest 10!ciesze sie przeogromnie. Dzidzia zdrowa, serduszko ladnie pika. Poza tym duza - wazy okolo 3300-3500. Przesylam wszystkim caluski i Pa
Czytaj dalej