skórka chleba

Mam pytanie czy dajecie swoim maluszkom skórke chleba do ssania. Moja córeczka ma 5 m-cy, a moja tesciowa chciala jej dac skorke jak miala 3 m-ce. Bylam wkurzona, uwazam ze to jeszcze za wczesnie, boje sie ze moglaby sie zakrztusic. Czy ta skorka w czyms pomaga, o co chodzi? bo nie mam ochoty brac rady od tesciowej w tej sprawie.
pozdrawiam

Magda i Martynka 14.12.2005.

14 odpowiedzi na pytanie: skórka chleba

  1. Re: skórka chleba

    Gluten podaje się od 10 m-ca życia, a niektórzy lekrze mówią nawet by podać dopiero w okolicach roczku.
    Moim zdaniem pomaga w udławieniu się

    Ewa z Przemkiem i Mileną

    • Re: skórka chleba

      NIE DAWAJ. MAŁA MOŻE ‘ODGRYŻĆ’ KAWAŁEK I SIE NAWET UDUSIĆ 🙁 JEST PRZECIEŻ TYLE GRYZACZKÓW.

      [Zobacz stronę] możwcie znaleść całkiem fajną gierkę!

      • Re: skórka chleba

        No wlasnie tez mysle ze to moze grozic udlawieniem. Tesciowie mowia ze ich trojka dzieci ssala skorke i zyja. no stalo sie to drazniacym tematem, no ale na szcescie nie spotykamy sie tak czesto 😉 i juz wiem, ze na razie nie zostawie im wnusi pod opieka. poczekam az bedzie w stanie sama decydowac co chce zjesc, a czego nie i nikt jej nie wepcha czegos na sile.

        Magda i Martynka 14.12.2005.

        • Re: skórka chleba

          hmm ja też przeżyłam gadki w stylu “bo u nas się dawało” w nerwch rzuciłam, a jak się zakrztusiło to robiło się nowe i tak ucięłam dyskusje

          Ewa z Przemkiem i Mileną

          • Re: skórka chleba

            skórke chleba dawało się na swędzące dziąsła. teraz daje się gryzaczek lub smoczek. kiedys nie było takich wynalazków to radzono sobie tym co było…

            marchewkowa i kubełek

            • Re: skórka chleba

              od czasow mlodosci Twojej tesciowej wiedza poszla nieco do przodu, odkryto m.in. to, ze zbyt wczesne podawanie glutenu jest niebezpieczne i moze prowadzic do powaznych komplikacji – problemow z trawieniem, celiakii. Nie pozwalaj na to – byc moze nic by sie nie stalo, a byc moze do konca zycia maluch musialby byc na diecie. warto ryzykowac?

              emalka i zuza

              • Re: skórka chleba

                gluten jest 0d 10 miesiaca, ale najwazniejsze ze dziecko moze się zadławić kawałkiem skórki, moja kiedyś zadławiła sie jabłkiem, nieciekawe przeżycie, bardzo się wystraszyłam 🙁

                Izka i Zuzia 4 latka 🙂

                • Re: skórka chleba

                  skorka to prehistoryczny odpowiednik gryzaczka i we wspolczesnych czasach raczej sie jej nie uzywa ( mimo swietego przekonania mam i tesciowych ze jest to absolutnie konieczne). Zwlaszcza ze moze wystapic reakcja uczuleniowa na gluten (zawarty w mace) albo dziecko moze sie zadlawic. Zdecydowanie warto zastapic skorke jakims odpowiednim gryzakiem i tesciowa spuiscic z radami na drzewo


                  (*) (*)

                  • Re: skórka chleba

                    Boże ile ja sie nakłóciłam z tym dawaniem skórek, biszkoptów i innych, z moja mamą,babcią(dobrze,że teściowa daleko mieszka). I tez słuyszałam:”wam sie dawało i zdrowe jesteście”. Albo przebojowy tekst mojej babci:” ja dałam mamie serdela w rękę jak miała 8 miesiecy i smakowało jej i nic jej nie jest”. Powtarzanie milion razy: “Wiem co jest dobre dla mojego dziecka” i tak nic nie dawało, ale najwazniejsze,że i tak robie jak uważam i już nie zwracam uwagi. Ale cieszę się,że nie jestem z tym sama. Pozdrowienia dziewczyny:)


                    Milena i Oliwka

                    • Re: skórka chleba

                      Ty slyszalas o serdelku,a ja od kolezankize jej corce babcia w 3 m. dala wedzona kielbase i nic jej nie jest. Powiedziala tak bo synkowi nie dawalam ciasta drozdzowego gdy mial 5m.

                      • Re: skórka chleba

                        absolutnie za wcześnie na takie cuda….

                        Juleczka 17 m-cy

                        • Re: skórka chleba

                          W sumie nic nowego nie dodam – zdecydowanie za wczesnie :/

                          Aga,

                          • Re: skórka chleba

                            ze skorka jest prosto:
                            ona daje dziecku masaz dziąseł, kiedy swędzą przy wychodzeniu zębów;
                            ale niestety nie można jej podać przed ukończeniem 10 miesiecy, ponieważ chleb zazwyczaj zawiera gluten, a takie karmienie mlodego dziecka glutenem grozi roznymi komplikacjami lacznie z celiakia, wiec na razie nie ch sobie tesciowa da spokoj,
                            za jej czasow bylo inaczej – trzeba jej to konkretnie uswiadomic, bo zrobi wiecej krzywdy niz dobrego
                            moja babcia tak zalatwila dziecko swojego najmlodszego syna, ktore niestety karmila skorkami nawet jak juz bylo wiadomo, ze ma alergie na gluten i mlody od 10 lat z astmy nie moze sie wykaraskac

                            • Re: skórka chleba

                              Nieźle. Na szczęście Moja Oliwka za dwa tygodnie zaczyna 10 miesiąc i będe mogła wprowadzić gluten. Ale co sie nasłuchałam…Ale cieszę się,że mimo wszystko postepowałam tak jak uważałam za słuszne.W końcu to my jesteśmy mamami i wiemy co najlepsze dla naszych dzieci:) Pozdrowienia.


                              Milena i Oliwka

                              Znasz odpowiedź na pytanie: skórka chleba

                              Dodaj komentarz

                              Mozarella w ciąży

                              Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                              Czytaj dalej →

                              Ile kosztuje żłobek?

                              Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                              Czytaj dalej →

                              Dziewczyny po cc – dreny

                              Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                              Czytaj dalej →

                              Meskie imie miedzynarodowe.

                              Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                              Czytaj dalej →

                              Wielotorbielowatość nerek

                              W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                              Czytaj dalej →

                              Ruchome kolano

                              Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                              Czytaj dalej →
                              Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                              Logo
                              Enable registration in settings - general