Spanie – razem czy osobno?

Pytam z czystej ciekawo艣ci, po lekturze w膮tku na innym forum 馃槈
Lubicie spa膰 same? Wolicie w艂asne 艂贸偶ko i osobna ko艂dr臋/ sypialni臋 zamiast dzielenia sie tym wszystkim z m臋偶em albo jeszcze na dodatek z dzieckiem?

Ja przyznam 偶e nie umiem sama zasn膮膰. Pomimo 偶e mamy niezbyt szerokie 艂贸zko i niezbyt szeroka ko艂dr臋, nie zamieni艂abym tej ciasnoty za nic na 艣wiecie. Bez m臋偶a tuz obok jest mi niewygodnie Cz臋sto gnieciemy sie tak we tr贸jk臋 – Nina z regu艂y pakuje sie do 艣rodka i zgarnia dla siebie najwi臋cej miejsca, ale i tak jest fajnie. Jak m臋偶a nie ma bo pracuje w nocy zawsze biore m艂od膮 do siebie do 艂贸偶ka Inaczej mi po prostu pusto
a jak u Was?

Nina (2l. i 9m.)

45 odpowiedzi na pytanie: Spanie – razem czy osobno?

  1. Re: Spanie – razem czy osobno?

    tak jak ty

    tylko 偶e m贸j nie pracuje na nocki, ale za to wyjezd偶a do艣膰 czesto.

    cz臋sto te偶 艣pi臋 z Zu w jej pokoju, ale to przez jej nocne kaszle i nie moge jako艣 zasn膮膰 nie s艂ysz膮c jej oddechu. A ja nie kaszle to i tak w 艣rodku nocy musze si臋 lasce t艂umaczyc gdzie 艂azi艂am po nocach
    Nie lubi臋 spac sama, tak mi dziko i zimnoooo 馃槈

    Izka i Zuzia 4 latka

    • Re: Spanie – razem czy osobno?

      Jak M臋偶usia nie ma- a nie ma Go z racji wykonywanego zawodu, co 6 tyg. przez 6 tyg. prze偶ywam katusze cielesno- duchowe hihihi. Wi臋c jak wraca to nie ma mozliwosci osobnego lezakowania :o). Je艣li chodzi o nasz膮 Corcie to chocia偶 korci mnie niesamowicie postanowi艂am nie bra膰 Jej do naszego ma艂偶e艅skiego 艂o偶a ;o)- a tak p贸艂 偶artem p贸艂 serio- gdybym wzie艂a Niuniola do nas to z duetu – mama i tata zrobi艂by si臋 kwartet sk艂adajacy sie z powyzszych osobnik贸w plus dzieci臋 i wsz臋dobylskie 43 kg zywej wagi czyli nasz piesio, kt贸ry musi by膰 wsz臋dzie tam gdzie i Jego 8-miesieczna pani ;o). A wtedy mimo sporych rozmiar贸w 艂o偶a miejsca ma艂o by by艂o dla ka偶dego :o).

      • Re: Spanie – razem czy osobno?

        My 艣pimy razem, ale mamay oddzielne ko艂dry. M贸j si臋 lubi tak zawija膰, 偶e nigdy dla mnie nie starcza艂o.
        Jak Kubek w nocy si臋 przerzuca, to 艣p[i pod moj膮 ko艂dr膮. Jest nam ciasno, ale mi艂o i ciep艂o 馃檪

        Aga i Kuba 3 lata

        • Re: Spanie – razem czy osobno?

          nie cieprnie spac sama jak bartka nie ma…
          najczesciej nie moge usn膮膰
          wydaje mi sie 偶e mi zimno…mam lodowate stopy….

          spimy razem – pod jedna ko艂dr膮 – mocno przytuleni…juz tak prawie 11 lat:)

          a spanie z dzie膰mi….kuba z nami spa艂 tylko nad ranem….jak by艂 malenki… Ale on nie lubi spac z kims….lubi sam 馃檪
          a julka czasami spi z nami… Najczesciej biore ja do nas na karmienie nad ranem i tak juz zostaje:) ale ona tez najabrdziej lubi swoje 艂贸偶eczko…. Nie cierpi jak ja pr贸buje poprzytulac na rekach aby usne艂a – ciasno jej i sie wierci – kreci – a od艂ozona do 艂贸偶eczka od razu usypia:)

          moje ZEBERKI 馃檪

          • Re: Spanie – razem czy osobno?

            Of kors, 偶e razem… od p贸艂 roku nawet we czw贸rk臋 nam si臋 zdarza…i to cz臋sto

            Asia, Milenka (23.04.2003) i Wiktoria (14.02.2006)

            • Re: Spanie – razem czy osobno?

              Kochana, a Ty na lut贸wkach nie powinnas czasami zawita膰 :o))). Zapraszamy :o).

              • Re: Spanie – razem czy osobno?

                Razem, pod jedn膮 koldr膮, ja 艣pi臋 na ukos, m膮偶 na wprost ale i tak nam fajnie

                Marcela

                • Re: Spanie – razem czy osobno?

                  Dzi臋ki za pami臋膰, jako艣 ostatnio rzeczywi艣cie zaniedbuj臋 ten w膮tek, ale ju偶 wskakuj臋 zobaczy膰 co si臋 dzieje 馃檪
                  Pozdrawiam

                  Asia, Milenka (23.04.2003) i Wiktoria (14.02.2006)

                  • Re: Spanie – razem czy osobno?

                    Oj kochana, toz Ty przez tydzie艅 nie nadrobisz zaleg艂o艣ci :o) hihihi.

                    • Re: Spanie – razem czy osobno?

                      Uwielbiam z kims spac lub zasypiac. Kilka lat spalismy z mezem na jedno-osobowym lozku. Teraz mamy dwuosobowe z dwoma koldrami, ale i tak jakos ladujemy pod jedna.
                      Daniel zadko z nami spi, ale chyba jakby baaaardzo chcial to pewnie by sie do nas przeniosl.

                      Magda&Daniel

                      • Re: Spanie – razem czy osobno?

                        z dziecmi nie lubie i nie spie
                        z mezem lubie mamy wielkie loze i dwumetrowa koldre wiec kazdy sie zmiesci

                        przytulac lubie sie przed lub po spaniu a spie nieprzytulona bo mi za gor膮co:)

                        • Re: Spanie – razem czy osobno?

                          Nienawidze spa膰 sama. Mamy du偶e 艂贸偶ko ale ko艂dra musi by膰 jedna, nie dwie mniejsze.Jak mo偶na mie膰 dwie ko艂dry..? na jednym 艂贸偶ku..?
                          Je艣li ju偶 padnie mi spa膰 samej, to ja nie 艣pie tylko czuwam, jakbym czeka艂a na m臋偶a mimo,偶e wiem,偶e nie b臋dzie go tej nocki

                          Stasiu 14.01.05 i Kasia 27.12.05

                          • Re: Spanie – razem czy osobno?

                            Tylko razem 馃檪 Kiedy 艣pi臋 czasem sama ( m膮偶 pracuje w innym mie艣cie ) te偶 jest pusto. Ma艂ej na razie nie bior臋, jeszcze nie wie, jak si臋 fajnie 艣pi z mamusi膮 馃槈 i raczej wola艂abym, 偶eby szybko si臋 nie zorientowa艂a 馃槈

                            • Re: Spanie – razem czy osobno?

                              Tylko i wy艂膮cznie razem z m臋偶em…
                              Od kiedy Tomek 艣pi w swoim pokoju zdarza mi si臋 czasami spa膰 z dzieckiem przez cz臋艣膰 lub ca艂膮 noc (zale偶y na jak d艂ugo usn臋)
                              Kiedy艣 Tomek przychodzi艂 do naszego pokoju i pakowa艂 si臋 do 艣rodka, ale po pewnym czasie by艂o mu niewygodnie, za gor膮co, za ciasno. Dlatego teraz przychodzi w 艣rodku nocy, staje ko艂o naszego 艂贸偶ka i krzyczy: mama tam spa膰! pokazuj膮c na sw贸j pok贸j. No i id臋 z nim spa膰 pod ko艂dr膮 z Kubusiem Puchatkiem

                              Wioletta i Tomek 2l. i 9 m-cy

                              • Re: Spanie – razem czy osobno?

                                Od zawsze bardzo lubilam sama spac, jakas taka scisle terytorialna jestem. Teraz oczywiscie spimy z mezem razem, zima pod jedna wielka koldra, na wiosne, lato i jesien mamy osobne (roznie cieplolubni jestesmy).
                                Adas z nami nie spi, przychodzi do nas kazdego ranka na przytulanie, w weekend potrafi sobie nawet jeszcze przy nas zasnac.

                                Adas 21m-cy i Bejbi

                                • Re: Spanie – razem czy osobno?

                                  Jak do 艂贸偶ka to zawsze z kim艣

                                  P贸艂 偶ycia spa艂am w jednym wyrze z siostr膮 (mimo 偶e mia艂y艣my osobne pokoje – swoj膮 drog膮 mo偶e dlatego kobiety tak lubi膮 gada膰 w 艂贸偶ku hehe z dzieci艅stwa im to zosta艂o ), jak posz艂a na studia jej miejsce zaj膮艂 nasz piesek
                                  Teraz m膮偶, Filip (cho膰 od d艂u偶szego czasu zasypia w swoim pokoju cz臋sto l膮duje u nas i nic przeciwko temu nie mamy)
                                  Mam ju偶 w g艂owie wizj臋 naszego domku, sypialni i tr贸jki maluch贸w spi膮cych z nami
                                  Traum膮 jest pobyt w hotelu jak jad臋 na szkolenie, delegacj臋 itp….. No bo samej to tak g艂upio jako艣….(cho膰 bez bicia przyznaj臋 偶e wygodnie)….. nocki sp臋dzone samotnie w 艂贸偶ku to chyba na palcach r膮k mog臋 policzy膰…..
                                  No bo jak to sie nie przytuli膰 do kogo艣…

                                  Filipek Igorek

                                  • Re: Spanie – razem czy osobno?

                                    nie cierpie spac sama, z oliwka zreszta tez nie lubie…
                                    od samego poczatku mamy jedno zboczenie – zawsze kladziemy sie razem spac. ostatnio niestety spimy pod osobnymi koldrami – ale to zrozumiale – moj mis uwielbia caly zawijac sie w koldre a znajac jego gabaryty dla mnie niewiele juz zostaje 馃檪

                                    [Zobacz stron臋]

                                    • Re: Spanie – razem czy osobno?

                                      spimy razem tj ja i maz:)
                                      ale mamy dwie koldry – jakis rok temu maz sie zbuntowal i kazal sobie dac druga koldre- ze niby ja cala zabieram i zawijam sie w kokon;)
                                      maz czesto pracuje na nocki i wtedy usnac nie moge:(

                                      Ala i Gosia (16.12.2003)

                                      • Re: Spanie – razem czy osobno?

                                        Oczywiscie wole spac z mezem niz sama i tak jest najczesciej.
                                        Z dzieckiem tez lubie, ale wtedy wole we dwojke niz we trojke, bo po takiej nocce z Matem chodzimy jak zombi. Maly sie rozpycha i rozstawia nas po katach, czesto kladac sie w poprzek, z glowa na jednej stronie, a nozkami na drugiej. Jak spi tylko ze mna, to chyba sie mniej gramoli (moze nie ma dylematu do kogo sie przytulac 馃槈 ) no i w ogole wiecej miejsca mamy… Chociaz sentymentalnie rzecz biorac, to slodko jest upchac cala trojke w jednym (niemalym zreszta) lozku. 馃檪

                                        mama majowego synka ’05

                                        • Re: Spanie – razem czy osobno?

                                          Spimy w jednym (140cm) 艂贸偶ku. Mamy diwe ko艂dry, od pocz膮tku. Kto艣 nam tak doradzi艂 jeszcze przed wsp贸lnym zamieszkaniem i to si臋 sprawdzi艂o. Ja sobie ko艂derk臋 upycham szczelnie wok贸艂 siebie lub 艣pi臋 na niej – no musze mie膰 swoj膮, po prostu! Na druga po艂ow臋 nocy przycz艂apuje zawsze Mati, czasem juz o 2 jest, czasem dopiero o 5.00 R贸偶nie.
                                          Prawda jest taka, 偶e si臋 wtedy kiepsko wysypiam. Najlepiej mi si臋 艣pi samej (rzadko mam okazj臋) lub w ogromnym 艂贸zku – spa艂am na wakacjach w takim 2 na 2m, genialnie… :).
                                          Jak 艣pi臋 z Matim to automat mi si臋 ustawia na opcj臋 “przykrywania” i w og贸le rejestrowania nocnej aktywno艣ci Mati艣ka, a on wykazuje nieprzeci臋tn膮 t臋 aktywno艣膰 馃槈
                                          Jak 艣pi臋 tylko z m臋偶em, to przytulamy si臋 moment przed za艣nieciem, a potem zmykam na sw贸j brzeg 艂贸偶ka – wol臋 jak mi jest ch艂odniej. A mo偶e to tylko wymowka?

                                          Mati 01.04 Marta 04.05

                                          Znasz odpowied藕 na pytanie: Spanie – razem czy osobno?

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ci膮偶y

                                          Dzisiaj nasz艂a mnie ochota na mozarell臋. I tu mam w膮tpliwo艣ci – czy w ci膮偶y mo偶na je艣膰 mozzarell臋?? Na opakowaniu nie ma ani s艂owa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej 鈫

                                          Ile kosztuje 偶艂obek?

                                          Dziewczyny! Ile p艂acicie miesi臋cznie za 偶艂obek? Pono膰 ma by膰 dofinansowany z gminy, a nam przysz艂o zap艂aci膰 292 z艂 bodaj偶e. Nie wiem tylko czy to z rytmik膮 i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej 鈫

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy kt贸ra艣 z Was mia艂a zak艂adany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmuj膮 na drugi dzie艅 i ma on na celu oczyszczenie rany. Prosz臋 dajcie zna膰, je艣li kt贸ra艣 mia艂a...

                                          Czytaj dalej 鈫

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamu艣ki lub oczekuj膮ce. Poszukuj臋 imienia dla ch艂opca zdecydowanie m臋skiego. Sama zastanawiam si臋 nad Wiktorem albo Stefanem, ale m贸j m膮偶 jest jeszcze niezdecydowany. Mo偶e co艣 poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej 鈫

                                          Wielotorbielowato艣膰 nerek

                                          W 28 tygodniu ci膮偶y zdiagnozowano u mojej c贸reczki wielotorbielowato艣膰 nerek – zesp贸艂 Pottera II. M贸j ginekolog skierowa艂 mnie do szpitala. W bia艂ostockim szpitalu po usg powiedziano mi, 偶e musz臋 jecha膰...

                                          Czytaj dalej 鈫

                                          Ruchome kolano

                                          Zg艂aszam si臋 do was z zapytaniem o tytu艂owe ruchome kolano. Brzmi gro藕nie i tak te偶 wygl膮da. dzieciak ma 11 miesi臋cy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygl膮da to troche...

                                          Czytaj dalej 鈫
                                          Rodzice.pl - ci膮偶a, por贸d, dziecko - poradnik dla Rodzic贸w
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general