Szyjka macicy – pytanie

Witam dziewczyny!!! Mam może takie naiwne pytanie, ale nie wiem jak wygląda badanie szyjki macicy pod kątem jej skaracania się bądź nie? Czy lekarz wykonuje je za pomocą dopochwowego USG, czy też inaczej? Sorry, ale naprawdę nie wiem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Olusia

15 odpowiedzi na pytanie: Szyjka macicy – pytanie

kaccha Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Mnie w 28 tc lekarz długość szyjki sprawdzał za pomocą zwykłego USG, a czy nie robi się rozwarcie i czy szyjka jest twarda za pomocą badania ginekologicznego.

Kasia i majowa Alicja

niusia18 Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Dzięki za odpowiedź.
Ale nie ma konieczności badania ze wziernikiem? Ja tak nie cierpię tego czegoś, że na samą myśl robi mi się słabo. Może jestem przewrażliwiona ale tak juz ze mną jest.


Olusia

kaccha Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Nie. Mnie lekarz badał bez wziernika. Ale pewnie gdyby trzeba było to przeżyłabyś to!
Pa

beamonica Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

U mnie odkryto otwarta na ponad 3 cm szyjke macicy w 25-tym tyg. podczas rutynowego USG. Zaraz zmieniono glowice na dopochwowa i dokonano dwoch pomiarow szyjki – pod wplywem ucisku z zewnatrz i bez. Przy kazdej nastepnej wizycie (co tydzien) badano dziecko – brzuszna glowica i dopochwowa dlugosc mojej szyjki. Dodatkowo recznie badano jej twardosc i ulozenie.

majarzeszow Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Olusiu !
ja tez wziernika wprost nie znosze. w zeszlym tygodniu ginka powiedziala “no, teraz to mozemy zalozyc duzy wziernik”. myslalam, ze umre na tym fotelu, zanim ginka do mnie podeszla z tym czyms 🙂 oczywiscie podczas badania piszczalam 🙂 ginka zawsze wsadza wziernik i mowi jaki sjest stan szyjki. zwraca na ta szyjke szczegolna uwage, bo mi sie w 18 tygodniu skrocila i mialam przymusowy miesiac siedzenia w domu.
takze u mnie tak wyglada sprawdzanie szyjki hihihihi

Maja + SYNECZEK ~1.06.2004 !

niusia18 Dodane ponad rok temu,

Nie jestem sama!

Majeczko!
No to chwała, że nie jestem sama!!! Ja naprawdę tak panicznie się boję, że jak tylko gin się do mnie zbliża to juz piszczę, a potem stękam. On już jest przyzwyczajony i reaguje uśmiechem. Tak więc wole USG, ale coż jak będzie trzeba to trudno. W każdym razie rozumiem, że po zwykłym brzusznym USG gin może wywnioskować,że z szyjką jest coś nie tak? DObrze zrozumiałam


Olusia

maminka1 Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Pisząć wprost: najczęściej palcem. Tak mnie bada ginka, tak mnie badano kilkakrotnie w szpitalu (rózni lekarze) – mam akurat problem ze skracającą się zbyt wcześnie szyjką.
Usg dopochwowe też wchodzi w grę, przy czym jego wynik różni się znacznie od tego z badania – np. w badaniu – 1 cm,. w usg 2,5 cm – nie pytaj czemu, z tego co wiem, to mierzą od innego miejsca, ale pewności nie mam. Zresztą, raz moja szyjka miała niecały 1 cm, potem 1,5 cm – chociaz wiadomo, że wydłużyć to ona się na pewno sama nie wydłuży (to akurat opinia m.in. profesora).
A wziernik mialam zakładany tylko do pobierania posiewów i jeśli sygnalizowałam jakies upławy itp. problemy.
Pozdrawiam
Monika i 33 t. Maluszek

beamonica Dodane ponad rok temu,

Re: Nie jestem sama!

Tak, po zwyklym brzusznym USG rozpoznaje sie jej otwarcie, a pomiarow dlugosci dokonuje przez dopochwowe USG.

beamonica Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Mnie powiedziano, ze jest szansa, ze szyjka moze sie bardziej zamknac, czego jestm przykladem. Na poczatku mialam czesc zamknieta na 1,2 cm, pozniej spadlo do 4mm, nastepnie wzroslo do 1.1 cm, by spac do 0.9 cm. Powiedziano mi tez, ze ten proces moze sie wogole zatrzymac na pewnym etapie i nie pogarszac.

ozzie Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

mnie dlugosc szyjki gin mierzyl podczas USG brzusznego a “stan” szyjki na kazdej wizycie podczas badania na foteliku zwyczajnie palcami. Wlasnie ostatnio dowiedzialam sie ze moja szyjka jest miekka. Wziernika gin uzywa tylko gdy pobiera material do badania bakteriologicznego.
Dla mnie najwazniejsze zeby z ta szyjka bylo wszystko w porzadku i gotowa jestem na wszelkie katusze byleby tylko nie uslyszec ze cos sie rozwiera za wczesnie czy skraca!

OZZIE I córcia 1.07.04

krissy Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Mnie gin badał wziernikiem… Ale jak on tam “patrzy” to zaczynam myśleć o niebieskich migdałach i zazwyczaj zapominam,że cokolwiek się ze mną dzieje 🙂 Moja szyjka od samego początku ciąży wykazywała tenderncje do skracania się: 2cm, 1,5 cm az doszła do 1 cm, do tego gin powiedział,że wygląda ona jak po dwóch porodach :/ Jak się spytałam,jak to sie ma do porodu,to odpowiedział,że to będzie bardzo szybki poród. Nie wiem,czy mam sie cieszyc czy nie,ale od 3 tygodni leżę plackiem w domu ze względu na tą szyjkę.

gosiag Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Mam przy okazji pytanie, jeśli można… od kilku dnileżęprzerażona w domu bo gin stwierdził że mam szyjkę otwartą na jeden palec (przy założonym szwie). Martwię się bo to dopiero 33 t.c.
A Ty piszesz że juz w 25 miałaś takie duże rozwarcie? Jetsem w szoku? Czy cały czas leżysz? Czy gin Ci powiedział, że jest szansa żeby donosić ciążę tak, żeby Maluszek nie był wcześniakiem? Jeśli możesz to napisz.
Pozdrawiam Gosia

beamonica Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Juz wylezalam dodatkowe 9 tygodni. Wczoraj skonczylam 34-ty tydzien. Po pierwszych trzech tygodniach lezenia (gdy szyjka skrocila sie do 9 mm) zabrano mnie na patologie. Tam spedzilam 4 tyg., tak by dobrnac do 32-go tygodnia, czyli kiedy dziecko ma wieksze szanse przezycia. Teraz kontynuuje lezenie w domu. Z lozka sie nie ruszam. Korzystam tylko z lazienki. Maz przygotowuje mi wszystkie posilki. Nawet nie biore na stojaco prysznica, tylko leze na dnie wanny i maz mnie myje. Teraz dwa razy w tygodniu musze sie zglaszac na ktg i USG. Wozi mnie oczywiscie maz – rozkladam wowczas przedni fotel i zapinam sie pasami, wiec nawet leze w samochodzie. Musze przyznac, ze rezultatem zaskoczylam lekarzy. Dodatkowa motywacja jest dla mnie to, ze to moja czwarta ciaza i ogromna szansa na pierwsze dziecko.

BeaMonica+Vikki (16.04.04)

Edited by BeaMonica on 2004/03/06 22:52.

gosiag Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Podziwiam Cię i życzę wytrwałości w leżeniu… No i z całego serca życzę urodzenia zdrowej, wyczekanej tak bardzo Dzidzi.
pozdiwiam Cię za wytrwałość nie tylko w leżeniu ale i w staraniu o dziecko…
Ja poroniłam raz – przeżyłam to boleśnie, ale pociechą dla mnie była już córeczka, którą miałam!
Teraz też mam nadzieję, że dotrawamy jak najdłużej!
Życzę tego i Tobie i sobie z całego serca!
pozdrawiam

beamonica Dodane ponad rok temu,

Re: Szyjka macicy – pytanie

Dzieki! Mam nadzieje, ze obie dotrwamy do wyznaczonego terminu porodu!

BeaMonica + Vikki (16.04.04)

Znasz odpowiedź na pytanie: Szyjka macicy – pytanie

Dodaj komentarz

Dla starających się
Sposób na wywołanie @
Dziewczyny mam pytanie i wielką prośbę. Dzisiaj jest mój 30dc, 12 dni po ovu ( u mnie faza lutealna właśnie z reguły trwa 12dni) a @ dalej brak. Test dzisiaj
Czytaj dalej
Polecam
Wyprzedaż w Auchan
Byłam w Auchan i są fajne wyprzedaże! Najwięcej body z krótkim rękawem po 7 zł, różne wzory i kolory, są typowo dziewczęce (np. na ramiączkach) i typowo chłopięce. Kupiłam też
Czytaj dalej