Test obciążenia glukozą

Witajcie,
jestem w 25 tygodniu ciąży i zrobiłam test obciążenia glukozą 50gr.Wynik wyszedł po godzinie 146 (norma do 140). W związku z tym lekarka kazał mi zrobić 75gr. Wyniki były następujące: nadczo 62, po godzinie-116, po 2 godzinach 120. Lekarka mówi, że wyniki są w normie i jednak to nie cukrzyca ale mnie niepokoi dlaczego po 2 godz. wynik nie jest mniejszy niż po godz. Co o tym myślicie?

5 odpowiedzi na pytanie: Test obciążenia glukozą

  1. Re: Test obciążenia glukozą

    Wyniki są bardzo dobre. według mnie po prostu już ten po 1 godzinie był bardzo dobry – duzy spadek cukru – i po 2 godzinach nie mógł się juz wiele zmienic. W końcu “trochę” tego cukru musisz mieć we krwi. Nawet u kobiet z cukrzyca groźniejsze dla dziecka są duże spadki poziomu cukru niz lekko podwyższony poziom.

    monia i majowe

    • Re: Test obciążenia glukozą

      wyniki sa dobre… to ze dwa pomiary wyszly 116 i 120 pewnie wynika z tego że takie badanie też są obarczone jakimś błędem… nie martw się wiec ze po 2 godzinach poziom cukru “zwiększył się”.. wszystko jest w najlepszym porządku

      Weronka (termin 6.06.03)

      • Re: Test obciążenia glukozą

        Ja rowniez mam pytanie. U mie wynik byl takil : naczczo 66 a po godzinie 67 pisze ze norma to 65-110, ale nie wiem czy ten drugi nie powinien przypadkiem urosnac bardziej po godzinie czy lepiej jak jest taki niski?

        • Re: Test obciążenia glukozą

          Jestem swiezo po tescie i mialam: na czczo 69 a po godzinie 89 i to wyglada ok. Chyba sie nie ma co martwic malym wzrostem glukozy.

          Ewa i Maleństwo

          • Re: Test obciążenia glukozą

            pamiętam, że to badanie było juz na forum omawiane
            mam na myżli konieczność wykonywania go na czczo: lekarka zqprponowała mi lekkie sniedanie i poxniej test, a pani w rejestracji przypomniała aby byc na czczo, więc sie gubie
            dlaczego sa dwie teorie i która jest blizsza prawdy?

            kAhA i Lipcowa Malinka

            Znasz odpowiedź na pytanie: Test obciążenia glukozą

            Dodaj komentarz

            Mozarella w ciąży

            Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

            Czytaj dalej →

            Ile kosztuje żłobek?

            Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

            Czytaj dalej →

            Dziewczyny po cc – dreny

            Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

            Czytaj dalej →

            Meskie imie miedzynarodowe.

            Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

            Czytaj dalej →

            Wielotorbielowatość nerek

            W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

            Czytaj dalej →

            Ruchome kolano

            Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

            Czytaj dalej →
            Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
            Logo
            Enable registration in settings - general