ulewanie

czy ktoś moze mi wyjaśnić o co chodzi z ulewaniem??
moja córeczka ma 3 tygodnie, i karmię ją piersią i po jedzeniu córeczce się ulewa!! czasami dużo, czasami mniej! ale zawsze!
i odbijanie nie pomaga, odbije jej się a potem i tak uleje
o czym świadczy ulewanie?
pomocy!!!!!!

13 odpowiedzi na pytanie: ulewanie

  1. Re: ulewanie

    maluszkom bardzo czesto sie ulewa, poniewaz nie maja dokladnie uksztaltowanego przewodu pokarmowego, ja nie mialam z Dawidem takiego problemu, ulalo mu sie moze ze 3-4 razy, moze kladz coreczke pod katem?? moze warto polozyc materacyk na poduszce, tak zeby glowka byla troszke wyzej. tyle z mojej strony. moge cie zapewnic ze pewnie juz za chwilke napisza dziewczyny bardziej doswiadczone w tym temacie i pomoga i wiecej niz ja. a jeszcze jedno, jezeli malutka nie meczy sie przy ulewaniu, to raczej nie jest nic zlego, moze lakomczuszek z niej i zjada za duzo
    pozdrawiam i zycze sukcesow w macierzynstwie

    Doti & Dawid (22.10.04)

    • Re: ulewanie

      Ulewanie może świadczyć m.in. o niedojrzałym układzie pokarmowym, Dorota nie ulewała, a wylewała! ale dobrze – b. dobrze – przybierała więc nie było powodów do zmartwień, tylko więcej pracy i prania przy takim dziecku.

      • Re: ulewanie

        nie obawiaj sie, to minie
        mialam podobnie – Kasia wciaz ulewała po jedzeniu z piersi, czasem bardzo duzo, podnieslismy jej troche wezglowie łozeczka aby spala pod katem, odbijalismy zawsze, w koncu pani doktor przepisala NUTRITON – zageszczacz..zjadała troszke przed karmieniem i potem bylo lepiej..ten preparat zageszczal jej pokaram w brzuszku jakby..i potem przy odbicu byl ciezszy, nie wyskakiwal :)) z brzuszka
        podawaliamy chyba przez 2 miesiace
        potem minelo
        a teraz juz tego problemu nie mamy 😉
        pozdrawiam

        Ewa i Kasia (09.04.2005)

        • Re: ulewanie

          moja lekarka twierdzi że to dlatego że sie objada, ale czasami naprawdę mało zje a i tak jej się uleje!
          dziwne jest to że przybiera na wadze, nie za dużo ale jednak 200 g tygodniowo,
          poczekam jeszcze tydzień, jak dalej będzie przybywać to sie uspokoję a jak nie to pójde moze do innego lekarza!
          dziękuję za rady :))

          • Re: ulewanie

            Witaj, mam ten sam problem. Kubus ma 2,5 tygodnia i tez ulewa, czasami mniej czasami wiecej. Nie martwiloby mnie samo ulewanie, bo to fizjologia, ale Kubusiowi jak trysnie to buzka i noskiem, przy czym zaczyna plakac. Do tego czasami wyleci mu rowniez twarozek, tez noskiem, czasami nic nie wyleci a maly sie tak jakby krztusi. Bylismy u lekarza, zalecil pod łóżeczko z jednej strony podlozyc ksiazke grubsza aby bylo pod katem, kladzenie na boczku. Przepisala rowniez mieszanke o ktorej pisala wyzej kolezanka, ktora mam podawac przed piersia w ilosci 1 lyzeczka…z tym jeszcze poczekam… No i jeszcze skierowala na usg brzuszka. Strasznie sie martwie o to ulewanie, ale to podobno mija.
            Pozdrawiam

            Edyta i Jakub ur. 26.09.2005r i Aniołek 16.06.2004r

            • Re: ulewanie

              jesli dobrze przybiera na wadze (w tym wieku ok. 1 kg m-cznie) to moze ulewac. Ania ulewala bardzo duzo, chlustala wręcz. Ulewala przez pół roku (niektore dzieci ulewaja jeszcze dluzej 9, 10 m-cy nawet), dopiero jak zaczęła siadać, to ulewanie sie skończylo. Myślę, ze nie masz sie co martwić.

              • Re: ulewanie

                Kuba też tak ulewał, czasami wręcz chlustał gdzieś do 6 miesięcy. Potem samo przeszło. Wydaje mi się, że nie masz się czym martwić ale skonsultuj to na wszelki wypadek na kontrolnej wizycie u pediatry.

                pozdrawiamy,

                B i Kubuś 21.11.2004r

                • Re: ulewanie

                  Mój Maluszek też tak ulewał (pisałam o tym na wrzesniówkach), tak sie złozyło, że zauwazyłam u niego uczulenie na nabiał i od dwóch tygodni (Synuś ma 6 tygodni)nie jem przetworów mlecznych, ani nie pije mleka.Własnie wczoraj zastanawiałam się nad tym, że Mały przestał ulewać, no może mu się trafiło ze dwa razy, troszeczkę, a dzisiaj przeczytałam w jakiejś broszurce, że ulewanie może świadczyć o alergii pokarmowej…. no i mam odpowiedź, to akurat mi się sprawdziło. Życzę, aby u Ciebie to nie był ten przypadek, ale dolegliwość, która jak u wielu dzieci jest wynikiem przejedzenia się i szybko minie.
                  A przy okazji, jesli przybywa w pierwszych tygodniach 200 g na tydzień, to niezbyt dużo.
                  Radze porozmawiaj z dobrym pediatrą.
                  Pozdrawiam serdecznie,
                  Małgosia

                  • Re: ulewanie

                    200g /tydzień w to akurat duzo – rzekłabym że norma bo daje około 900g/miesiac (zakładając że miesiąc ma 4,5 tygodnia).
                    Moje dziecko przybierało 70-100g/tydzień i to było mało.

                    Nie strasz dziewczyny.

                    • Re: ulewanie

                      ulewanie świadczy np. o niedomkniętej bramie w zołądeczku, albo o refluksie.

                      Moje dziecko mulewało dopóki nie zaczęło sie pionizować czyli jakieś 7m-cy.
                      Możesz zmniejszyć lub wyeliminowac przypadłość podajac dziecku przed piersią NUTRITON – dostępne w aptece bez recepyt – bardzo ładnie wiąze pokarm i zatrzymuje w brzuszku.

                      • Re: ulewanie

                        Nie martw się ulewaniem – chociaż sama chodzę w strachu. Moja Ola ma 5 tygodni a ulewa jej się jak diabli. Najgorsze jest to, że ulewa jej się wszystkim- gęstym mleczkiem, twarożkiem, wodą. Ulewa jej się buźką i noskiem. Oznacza to, że cały czas musze jej pilnować, nawet jak śpi bo często się przeciąga i wtedy chlusta. Szkoda mi pokarmu i oczywiście mojego dziecka. Pytałam położną i pediatrę. Wszyscy mi mówią to samo: dziecko je łapczywie, wciąga sporo powietrza i dlatego ulewa. CZasami jak jej się odbije to też ulewa nawet kilka razy. Muszę ją przebierać a położna powiedziała, że mam nie zakładać kaftaników z kołnierzykami bo będą mokre i spowodują odparzenia. Ja Olę kładę wyżej na poduszeczce ale to nic nie daje. Ostatnio zastosowałam smoczek i zauważyłam, że to działa. MAła nie ulewa. Ale jak go nie ma to oczywiście oddaje moje mleko. KAżdy sposób chyba jest dobry i musisz wypróbować swój. Trzymam kciuki. Aha, Mała przybiera na wadze więc jest o.k. 200 g to prawidłowo, czytałam, że 150-200g jest prawidłowo.
                        pozdrawiam
                        Jola i Ola

                        • Re: ulewanie

                          Bardzo słusznie szpilki zwróciła mi uwagę, że 200 g na tydzień to zupełnie prawidłowe przybywanie na wadze. Sorry, rzeczywiście cos mnie zacmiło i głupotę Ci napisałam, że to niezbyt mało. Na szczęście na forum sa trzeźwo myślący i moga skorygować, tych co nie pomysleli do końca.
                          Dzieki szpilki i przepraszam Cie mama_kinia.
                          Powodzenia,
                          Małgosia

                          • Re: ulewanie

                            U nas było to samo dopoki Nikola nie zaczela siedziec, jadła ulewała i jadła i ak w kołko. Miała tez preparat przeciw ulewaniu ale nic nie pomagal

                            Asia i Nikola

                            Znasz odpowiedź na pytanie: ulewanie

                            Dodaj komentarz

                            Mozarella w ciąży

                            Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                            Czytaj dalej →

                            Ile kosztuje żłobek?

                            Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                            Czytaj dalej →

                            Dziewczyny po cc – dreny

                            Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                            Czytaj dalej →

                            Meskie imie miedzynarodowe.

                            Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                            Czytaj dalej →

                            Wielotorbielowatość nerek

                            W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                            Czytaj dalej →

                            Ruchome kolano

                            Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                            Czytaj dalej →
                            Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                            Logo
                            Enable registration in settings - general