Usmiech dziecka

Witam. Jestem mama 7 tyg. dziewczynki. To moje kolejne dziecko po bardzo dlugiej przerwie, wiec pamietam niewiele. Martwi mnie pewna sprawa, a mianowicie moja corcia jeszcze sie do mnie nie usmiecha. No zdarzylo sie jej 2 razy. Ogolnie unika mojego wzroku, a stego co wiem juz powinna wylapywac mnie wzrokiem i odpowiadac mi usmiechem na usmiech. Czy te usmiechy na poczatku beda za kazdym razem czy dopiero pozniej ich czestotliwosc wzrosnie. Jak to jest naprawde? Czy powinnam sie martwic. Dodam jeszcze, ze corcia urodzila sie 3 tyg. przed terminem. Bardzo prosze o odpowiedz. Dziekuje, pozdrawiam.

7 odpowiedzi na pytanie: Usmiech dziecka

jess Dodane ponad rok temu,

A malutka ma usmiechy “jelitowe”?
Ogolnie to mysle, ze daj jej jeszcze troszke czasu na usmiechanie sie do Ciebie (ma jeszcze czas) ale jesli stresuje Cie to mocno, to dla spokojnosci ducha podpytaj lekarza na nastepnej wizycie.
Dziecko nie bedzie sie do Ciebie usmiechalo za kazdym razem jak na Ciebie spojrzy,przynajmniej moja tak nie robila 😉

wisnia Dodane ponad rok temu,

Dziekuje za odpowiedz. Jezeli chodzi o usmiechy jelitowe, to ma takie. Dwa razy nawet udalo sie jej zasmiac w glos z tego powodu. Czy to ma jakies znaczenie?
Jednak chyba bardziej martwi mnie to, ze nie nawiazuje ze mna kontaktu wzrokowego. Ogolnie lubi sie rozgladac jak sie ja np. nosi na rekach ale nie patrzy na twarze, w oczy a jak juz to bardzo rzadko i krociotko.
Czy asymetria ulozeniowa moze powodowac opoznienia w tych czynnosciach?

halinn Dodane ponad rok temu,

Hej
Ja mam 2 letnią córkę i teraz 4 miesięcznego synka. Nie pamiętałam jak to było z moją córą ale od czego są zdjęcia I już jakiś czas temu zaglądnęłam i przypomniałam sobie… Maja wcale nie chciała się uśmiechać do 3 miesiąca…. Potem było lepiej, wydawało mi się, że jest super….Ale teraz jak widzę jak mój syn się śmieje….(no taki banan na buzi, oczy roześmiane.. i nie trzeba się specjalnie wysilać…) Każde dziecko inne jest jak widać.

milamilk Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez wiśnia:Dziekuje za odpowiedz. Jezeli chodzi o usmiechy jelitowe, to ma takie. Dwa razy nawet udalo sie jej zasmiac w glos z tego powodu. Czy to ma jakies znaczenie?
Jednak chyba bardziej martwi mnie to, ze nie nawiazuje ze mna kontaktu wzrokowego. Ogolnie lubi sie rozgladac jak sie ja np. nosi na rekach ale nie patrzy na twarze, w oczy a jak juz to bardzo rzadko i krociotko.
Czy asymetria ulozeniowa moze powodowac opoznienia w tych czynnosciach?

Hej nie martw sie ja mam wczesniaka yurodzonego w 34 tygodniu i ma teraz skonczone 3 miesiace ale defakto ma dopiero wlasnie 7 tygodni i rozmawialam neonatologiem bo chodze do takiej przychodni ze w ciagu 2 tygodni zacznie nawiazywac kontakt wzorkowy, a do tego moj ma retinopatie wczesniacza co juz mu ustepuje gdyz wyrasta z tego i to tez moze opoznic patrzenie za nami albo na cos konkretnego. SPOKO daj corce czas.”

milamilk

mago Dodane ponad rok temu,

brak kontaktu wzrokowego powinnaś jednak zgłosić do lekarza, ponieważ tak małe dziecko zazwyczaj wparuje się w oczy, nawiązuje w ten sposób więź z matką, ponoć sporo dzieci po urodzeniu ma niebieskie oczy, aby były lepiej widoczne źrenice, które podczas tego patrzenia się rozszerzają i blabla, ale nie o tym chciałam pisać
A jeśli ma retinopatię – to nie jest pod kontrolą okulisty?
Możesz ją stymulować czarno-białymi zabawkami czy można kupić lub samemu zrobić plansze w różne wzory czarno-białe, jeśli wodzi za zabawkami wzorkiem to może widzi pod pewny kątem? Oby oczywiście było wszystko ok, ale zawsze lepiej sprawdzić niż się martwić.
Jeśli chodzi o uśmiechanie to raczej indywidualna sprawa

angelina-6 Dodane ponad rok temu,

Wiśnia na uśmiech ma jeszcze czas. W pierwszym mies życia dziecko ćwiczy skupianie wzroku, które doskonali przez kolejne miesiące. Białe, czarne i czerwone przedmioty wspomagają ten rozwój. W drugim miesiącu dziecko nawiązuje kontakt wzrokowy i śledzi wzrokiem osoby. Te same kolory co poprzednio wspomagają rozwój. Przesuwanie przedmiotów w tych kolorach w pewnej odległości od dziecka. W trzecim mies pojawia sie uśmiech – reagowanie uśmiechem na uśmiech. Dużo musisz się pochylać się nad dzieckiem i uśmiechać.
Mój pierwszy synek urodził się 3 tyg przed terminem – dokładnie w 1 dniu 37tc i nie został uznany za wczesniaka. To już donoszona ciąża i rozwija się od początku prawidłowo.

mb Dodane ponad rok temu,

Na wszystko przyjdzie czas moim zdaniem. Jeszcze jest mała i to może dlatego, każde dziecko w innym czasie zaczyna robić różne rzeczy więc daj jej trochę czasu i będzie ok na pewno.

Znasz odpowiedź na pytanie: Usmiech dziecka

Dodaj komentarz

Tematy, których nie znalazłam w forum
Jak ochłodzić mieszkanie?
Okna są tylko od zachodu i choć otwarte na oścież powietrze w mieszkaniu stoi. Wentylator przenoszę z miejsca na miejsce i niewiele to ulgi daje... Ulga zimnego prysznica mija przy
Czytaj dalej
Tematy, których nie znalazłam w forum
Jak dodac opcję "odtwórz" w chomikuj?? prosze o pomoc
Witam, Jak w temacie bardzo proszę o udzielenie mi wskazówek jak można włączyć opcję "odtwórz" - takie oko podglądu w chomiku? Chodzi mi o głównie o podgląd plików pdf. Szukałam
Czytaj dalej