wychowawczy a praca u INNEGO pracodawcy – tez PILNE :)

dziewczyny, jeszcze jedna pilna sprawa:
jestem na wychowawczym, w firmie jestem zatrudniona na umowe o prace na czas nieokreslony, powrotu do nich raczej nie biore pod uwage. otrzymuje zasilek wychowawczy i rodzinny z gminy.
teraz mam mozliwosc podjecia pracy w bibliotece. jestem jednak wielka asekurantka i chcialabym wiedziec, czy moge:
– podpisac umowe z biblioteka
– miec nadal umowe z firma obecna /tu wydaje mi sie, ze tak, bo przeciez mozna miec x umow o prace jednoczesnie/
– nie informowac firmy obecnej o nowym zatrudnieniu / zasilki wyplaca gmina, wiec do nich musze zglosic, ze zarabiam/.

chcialabym przez np. 3-4 miesiace popracowac w bibliotece /jesli sie zdecyduje doplacac, bo koszt opiekunki i dojazdow jest wyzszy, niz moja biblioteczna pensja :Hyhy: / i wtedy zdecydowac czy zostaje w bibliotece, czy wracam na wychowawczy.
jesli ponformuje obecna firme o nowej pracy, to bede musiala oficjalnie sie zwolnic, a tego nie chce ze wzgledu na utrate owego urlopu wychowawczego.

troche to zagmatwane,ale mam nadzieje,ze wiecie, o co mi idzie 🙂

9 odpowiedzi na pytanie: wychowawczy a praca u INNEGO pracodawcy – tez PILNE :)

yoko Dodane ponad rok temu,

W czasie urlopu wychowawczego masz prawo podjąć pracę zarobkową u dotychczasowego (lub innego) pracodawcy albo inną działalność, a także naukę lub szkolenie, pod warunkiem
że jak piszą w ustawie: „nie wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem”. W praktyce oznacza to, że możesz być poza domem najwyżej parę godzin dziennie. Pracując w większym wymiarze, ryzykowałabys odwołanie z urlopu wychowawczego. pamietaj, że podjęcie jakiegokolwiek zarobkowania spowoduje utratę prawa do zasiłku wychowawczego, jeśli pobierasz taki zasiłek.

aniaos Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez bruni:W czasie urlopu wychowawczego masz prawo podjąć pracę zarobkową u dotychczasowego (lub innego) pracodawcy albo inną działalność, a także naukę lub szkolenie, pod warunkiem
że jak piszą w ustawie: „nie wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem”. W praktyce oznacza to, że możesz być poza domem najwyżej parę godzin dziennie. Pracując w większym wymiarze, ryzykowałabys odwołanie z urlopu wychowawczego. pamietaj, że podjęcie jakiegokolwiek zarobkowania spowoduje utratę prawa do zasiłku wychowawczego, jeśli pobierasz taki zasiłek.

no wlasnie w tym jest sek – w tym „osobistym sprawowaniu opieki” 🙂
dlatego nie chcialabym informowac obecnego pracodawcy – pracuje tam taki jeden nadgorliwy, ktory z miejsca by zrobil afere i zmusilby mnie do formalnego rozwiazania umowy.
z zasilku bede musiala zrezygnowac, to oczywiscie wiem. musze zglosic w gminie, ze zaczelam zarabiac – juz bylam u pani z OPS-u i wszystko mi powiedziala. wlasnie ona podsunela pomysl, by nie rezygnowac z wychowawczego, bo w razie gdyby z ta biblioteka jednak mi sie nie spodobalo, to zawsze moge wrocic na platny wychowawczy. jesli zas rozwiaze umowe z obecnym pracodawca, ktory udzielil mi urlopu, a z biblioteka mi nie wyjdzie, to zostaje na lodzie totalnie. bede zwykla bezrobotna 🙂
problem jest w tym, czy musze informowac obecnego pracodawce o nowej pracy i czy jesli tego nei zrobie, on sie moze dowiedziec.
w zusie wyjdzie od razu, bo obecny zaklad mnie wykazuje w raportach i nowy odprowadzi za mnie skladke – ale czy zus poinformuje o tym firme?

yoko Dodane ponad rok temu,

sluchaj, ja rozumiem to tak – masz prawo (rzecz swieta) – … ale musisz spełnić tylko 1 warunek… czyli sprawowania tej opieki.
Jesli go nie spełnisz, to na bank mogą Cię odwołać z urlopu wychowawczego. szukałabym pracy na 1/2 etatu.

aniaos Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez bruni:sluchaj, ja rozumiem to tak – masz prawo (rzecz swieta) – … ale musisz spełnić tylko 1 warunek… czyli sprawowania tej opieki.
Jesli go nie spełnisz, to na bank mogą Cię odwołać z urlopu wychowawczego. szukałabym pracy na 1/2 etatu.

e, nie 🙂 szukac pracy mi sie nie chce, na wychowawczym bardzo mi sie podoba 🙂
ta biblioteka to ma byc taka radykalna zmiana w zyciu zawodowym.
mam juz dosyc tego, co robie od x lat i chce cos zmienic – stad ta biblioteka. nie chce wracac do obecnej firmy, bo juz mam po kokardki swojej pracy, myslenia za wszystkich, robienia wszystkiego, czego jakis buc nie umie i kolegi nadgorliwego, na ktorego widok doslownie robi mi sie niedobrze.
w tej chwili biblioteka to taka arkadia ;). sielsko – anielsko, cicho, bezstresowo. jedyne, co mnie przeraza, to zarobki – do tej pory myslalam, ze ja mam glodowa pensje, a teraz mi zaproponowano polowe tego, co zarabialam 🙂

raz-dwa Dodane ponad rok temu,

Ania, szczerze?
Ja bym nie ryzykowala. Tym bardziej, ze jak piszesz wczesniej musialabys do interesu dokladac. Chyba, ze nie zależy ci na kasie tylko na… rozwoju zawodowym?

A biblioteka nie moze cie przyjac tak, żebyś na umowie miala pol etatu?
Ja mialam taka sytuacje, bylam na wychowawczym, pracowalam gdzie indziej, gdzie na umowie mialam 1/3 etatu. Moj staly pracodawca o tym wiedzial – musialam go powiadomic, zeby nie placil za mnie skladek. Skladki płacił pracodawca, u ktorego bylam zatrudniona na 1/3 etatu (choc pracowalam 3/4 etatu).

Edit: doczytalam o powodach zmiany pracy na biblioteke – tym bardziej staralabym sie przynajmniej na jakis czas dogadac w kwestii godzin pracy na papierze.

raz-dwa Dodane ponad rok temu,

Jeszcze jedno mi sie przypomniało.
Nie wiem ile wykorzystałaś już wychowawczego, ale jesli nie masz wykorzystanych 3 (czy 4 – juz nie pamietam) czesci, dziecko nie ma wiecej niż 3 lata – to nawet jak zrezygnujesz z wychowawczego teraz – zawsze możesz złożyć wniosek u nowego pracodawcy.
Jesli wiec nowa praca okaze sie niewypałem, możesz tam złożyć wniosek o dalszy wychowawczy.

mamadzika Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez AniaOS: to zawsze moge wrocic na platny wychowawczy. ?

Od kiedy wychowawczy jest płatny??

aniaos Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez madziki22:Od kiedy wychowawczy jest płatny??

od zawsze?

kiedys zasilek wychowawczy dostawala chyba kazda osoba przebywajaca na urlopie, od kilku /nastu?/ lat trzeba spelnic okreslone kryteria dochodu.

aniaos Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Brenda:
A biblioteka nie moze cie przyjac tak, żebyś na umowie miala pol etatu?

nie chca sie na to zgodzic.
juz jestem po rozmowie – termin przyjecia zostal odroczony o jakies 2 -3 miesiace. dla mnie to sytuacja komfortowa, bo mam czas na spokojne przemyslenie /i przeliczenie 😉 / i nei przepada mi zasilek wychowawczy, ktory mam zreszta i tak do wrzesnia. z pitu za 2009 juz mi wyjdzie bezplatny, wiec nei bedzie zal 🙂

Znasz odpowiedź na pytanie: wychowawczy a praca u INNEGO pracodawcy – tez PILNE :)?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tematy, których nie znalazłam w forum
do BIBLIOTEKAREK, nauczycielek - PILNE
wczoraj bylam na rozmowie o prace w bibliotece wojewodzkiej. wiedzialam, ze pensje liche, ale to, co zaproponowali, zwalilo mnie z nog :Boje się: pensja mlodszego bibliotekarza to... cale 1350 zl BRUTTO. czyli
Czytaj dalej
Polecam
podróż autem 14h z małym dzieckiem???
Witam! W sumie to nie wiem czy post ten powinien być w polecam czy odradzam, ale to się dopiero okaże po opinii innych dziewczyn. Mam pytanie do mam, które podróżują
Czytaj dalej