wychowawczy-czy zus płaci tez za drugi filar ?

kochane jak to jest?płaci sie na ZUS i na II filar u mnie akurat ING,będąc na wychowawczym jaką składkę dostanie i czy dostanie fundusz?jakąś pewnie podstawową minimalną? czy nie dostaje sie wtedy nic na emeryturę?

4 odpowiedzi na pytanie: wychowawczy-czy zus płaci tez za drugi filar ?

  1. Re: wychowawczy-czy zus płaci tez za drugi filar?

    Hm, tez sie nad tym zastanawiałam. Wydaje mi sie ze macierzynski (chyba o to Ci chodzi – nie wychowawczy) jest okresem bezskładkowym i nie ma składki emerytalnej – ale ręki nie dam sobie uciąć. Chyba zadzwonie do swojej agentki od ubezpieczen. Albo moze lepiej zapytac na mamusiach – widziałam ze tam były dziewczyny które zajmowały sie róznymi ubezpieczeniami wiec moze emerytury tez nie są im obce?
    pozdrawiam

    Usianka i listopadowa dziewczynka (9.XI.2003 a może jednak wcześniej?)

    • Re: wychowawczy-czy zus płaci tez za drugi filar?

      Akurat ja sie tez troche zajmuje ubezpieczeniami, ale II filar to raczej hobby ksiegowych. Moja mi ostatnio powiedziala, ze w przypadku wychowawczego jest to okres beskladkowy. Wynika z tego ze nie idzie nic do ING. Macierzynski (16 tyg. jest traktowany jakby chorobowe) i ING dostaje swoja wielka kase ;))) Pozdrawiam.

      Asia i maluszek 😉 (26 tygodniowy)

      • Re: wychowawczy-czy zus płaci tez za drugi filar?

        jestem ciekawa jak to jest po macierzynskim che wybrac urlop i potem 2 miesiące wychowawczego okolo

        • Re: wychowawczy-czy zus płaci tez za drugi filar?

          No to podobnie jak ja. Wychowawczy jest wogóle bezpłatny (chyba ze jakis zasiłek?) i wtedy na pewno nie ma składki do funduszu – zreszta to juz napisała wyżej Asia. Trzeba chyba bedzie sobie samemu to wpłacić. Natomiast z tym macierzynskim to jestem zaskoczona – pozytywnie oczywiście.
          pozdrawiam

          Usianka i listopadowa dziewczynka (9.XI.2003 a może jednak wcześniej?)

          Znasz odpowiedź na pytanie: wychowawczy-czy zus płaci tez za drugi filar ?

          Dodaj komentarz

          Mozarella w ciąży

          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

          Czytaj dalej →

          Ile kosztuje żłobek?

          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

          Czytaj dalej →

          Dziewczyny po cc – dreny

          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

          Czytaj dalej →

          Meskie imie miedzynarodowe.

          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

          Czytaj dalej →

          Wielotorbielowatość nerek

          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

          Czytaj dalej →

          Ruchome kolano

          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

          Czytaj dalej →
          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
          Logo
          Enable registration in settings - general