wysypka, uczulenie, dieta…

zalezy mi na wielu odpowiedziach wiec pozwole sobie umiescic tutaj to pytanie…

Borysek jest wysypany juz ponad miesiac…
i oczywiscie nie wiemy co to jest…
jedna lekarka stwierdzila, ze to potowki, inna, ze uczulenie jakies…
od tygodnia jestem na dosc rygorystycznej diecie, jest troche lepiej, ale wysypka wciaz jest, tylko troche zbladla
jak dlugo moze znikac?? pod warunkiem oczywiscie, ze nie jem teraz niczego co uczula??
i na co Wam to wygląda??
wstawiam fotke:

Kasia, Kuba 01.03 i Borys 06.06

20 odpowiedzi na pytanie: wysypka, uczulenie, dieta…

marti1 Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

u nas podobnie wyglądała skaza białkowa szczególnie tak jak u was lewy policzek)…po przejściu na Bebilon Pepti i odstawieniu mleka z piersi wszystko zeszło. u nas jeszcze nietolerancja laktozy ale normanie na diecie bez nabiału powinno się poprawić jeżeli to to. natomiast trzeba pamiętać, że to schodzi jakiś czas. u nas całkowicie zeszło dopiero po 2 tygodniach od zmiany diety. na potówki natomiast to mi to nie wygląda ale może na zdjęciu widać niedokładnie

Aniołek (8.2003) i Filipek (19.05.2006)

mata-hari Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

Dla mnie, podobnie jak dla przedmówczyni, wygląda to na skazę białkową/alergię na białko mleka krowiego (albo inne uczulenie pokarmowe).

Ja bym w pierwszej kolejności odstawiła CAŁY nabiał i obserwowała. Zmiany mogą schodzić do 2 tyg. Oczywiście nie jest to sztywną regułą, ale w większości przypadków tak jest. Tak samo alergen w Twoim mleku może utrzymywać się przez ok 2 tyg.

Michaś 09.05.04

kasiex Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

ta wysypka jest tylko na buzce… jak było u Filipka??

Kasia, Kuba 01.03 i Borys 06.06

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

a jak kupy?

mnie to raczej na trądzik niemowlęcy wygląda..

kasiex Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

kupy ok, nie smierdzace, zolte…
moze to faktycznie tradzik, jego to nie swedzi, a uczulenie chyba powinno??

Kasia, Kuba 01.03 i Borys 06.06

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

a trądzik to takie badziewie, co zejdzie jak będzie chciało, a nie jak my będziemy chcieli.

mata-hari Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

Niekoniecznie – może swędzieć, ale nie musi.

Michaś 09.05.04

marti1 Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

też była tylko na buźce 🙁 z czasem zauważyłam, że skóra na rączkach i nóżkach wydaje się dość sucha ale nie było tam żadnego uczulenia ani nic takiego – jedyne co widoczne było na buzi. acha, i w duuuże upały miał zaczerwienione zgięcia rąk i nóg ale wydawało mi się, że w upały to normalne zwłascza, że Fi przybrał na wadze i zrobiły mu się małe oponki gdzie trudno dochodziło powietrze 😉

marti1 Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

Filipka niespecjalnie swędziało chyba.. Ale to ciężko sprawdzić zwłaszcza, że on jest typem, który lubi mieć rączki gdzieś w okolicy twarzy

gzymula Dodane ponad rok temu,

mamy też takie brzydalstwo!!!

nasz Hubercik ma coś identycznego na polikach i bródce ! też zastanawiam sie co to moze być? do lekarza idziemy w przyszłym tygodniu na pierwsze szczepienie, ciekawe co stwierdzi??? Chciałam jeszcze dodać że kiedy mały śpi to te krosty staja sie niemal niewidoczne,ale kiedy jest aktywny lub twarz ma kontakt np z pieluszką to robią się czerwone!

kasiex Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

acha… wiec moze byc tylko na twarzy…
a w Waszym przypadku lekarka nie miala watpliwosci jak zobaczyla wysypke u Filipka?? bo u nas tak gdybaja…
śliczny Filipek 🙂

Kasia, Kuba 01.03 i Borys 06.06

kasiex Dodane ponad rok temu,

Re: mamy też takie brzydalstwo!!!

dokładnie tak jak u nas…
koniecznie napisz po wizycie co powie lekarz, bede czekac

Kasia, Kuba 01.03 i Borys 06.06

dorotka1 Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

dla mnie to jest raczej skaza bialkowa
lub jakies inne uczulenie

Edited by dorotka1 on 2006/08/18 19:30.

gwiazda Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

Mnie to wygląda na skazę białkową tak jak u mojego Michała. Teraz przeszliśmy na bebilon pepti i jest o niebo lepiej i trochę za krótko żeby coś więcej napisać. Pozdrawiam

Anastazja 3,5 l. i Michał 3 m.

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

U Aśki tak wyglądał trądzik niemowlęcy. Tyle, że Aśka miała jeszcze na czole i na uszach. Raz czerwieniało raz bladło.
Położna powiedziała, że trądzik i żeby nie ruszać. Pediatra (na szczepieniu) powiedziała, że to uczulenie i dała maść… Myślałam, że dziecko sobie skórę zedrze, tak się drapało po tej maści… Pognałam do dermatologa i ta potwierdziła, że to trądzik i potówki i nie należy tego ruszać, a broń Boże niczym natłuszczać…
Zaczęło się jak Aśka miała miesiąc znikło po prawie 2 miesiącach…

Pozdrawiam,

marti1 Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

no na początku mieli wątpliwości a wręcz uważali, że to nie alergia tylko wyszona, delikatna skóra a jak poszłam po kolejnych 3 tygodniach to już nie mieli wątpliwości…tak do końca to chyba nigdy nie wiadomo dopóki nie zadziała jakaś dieta czy coś. ja na początku odstawiłam cały nabiał a u niego nic się nie zmieniało…potem warzywa typu pomidor i całą listę miałam i ciągle tak samo aż prawie nie jadłam nic oprócz suchego chleba i wody i wtedy pediatra postanowiła, że całkowicie mam odstawić od mleka z piersi i przejść na bebilon pepti i zadziałało, wszystko wyczyściło się pięknie i na razie skóra bez zarzutu. także skaza białowa owszem ale chyba coś jeszcze go uczulało..u nas nie był to wielki dylemat bo Fi od początku był na żywieniu mieszanym a moje mleko dostawał butli bo nie chciał piersi od urodzenia (próbowaliśmy 6 tygodni go przekonać i bujaliśmy się ze spadkami wagi i karmieniem przez sondę). Także jak mały miał 2 miesiące to i tak ściągałam już dość mało pokarmu. Rozpisałam się strasznie ale puenta jest taka, że na bebilonie pepti (obecnie nutramigen) wszystko przeszło a normalnie dieta bez nabiału też powinna pomóc jeżeli to to.

dziękujemy..Fi robi się małym grubaskiem co nas cieszy po jego wadze urodzeniowej i jaki był chudziutki 🙂 Ty masz cudnych dwóch chłopaków – ja już nie mogę się doczekać 2-giego dzieciaczka!

kasiex Dodane ponad rok temu,

Re: wysypka, uczulenie, dieta…

dzięki za tak szczegółowy opis Waszej historii 🙂
ja jak na razie jestem na diecie… zero nabiału, wędlin, ogórków, pomidorków (cierpie, ale czego sie nie robi, zresztą mi to też dobrze robi :))
i widzę poprawę 🙂 wysypka całkiem nie zniknęła, ale jest już bladziutka 🙂 zrezygnowałam też na kilka dni z zup na wywarze i z selerem, który też mógł być przyczyną…
zacznę od zupek na początek i będę obserwować…

Kasia, Kuba 01.03 i Borys 06.06

gzymula Dodane ponad rok temu,

Re: mamy też takie brzydalstwo!!!

przepraszam że tak póżno ale nie mogłam znależć wolnej chwili zawsze coś ! 🙂 kasiex jak Borysek? u naszego Hubcia prawie nie ma śladu po tym brzydalstwie!!!
u nas pediatra stwierdził że to trądzik niemowlency i niektóre dzieci tak mają dosyć długo, u nas zaczoł szybko schodzić najprawdopodobniej przez antybiotyk który ja brałam ! ( mam astme)

kasiex Dodane ponad rok temu,

Re: mamy też takie brzydalstwo!!!

fajnie, że u Hubcia jest juz dobrze!!
a u Boryska wysypka zniknela prawie calkiem jak bylam na diecie, a jak znow zaczelam jesc nabial, to troche wychodzi, ale juz nie tak duzo… jakies uczulenie jednak jest 🙁

Kasia, Kuba 01.03 i Borys 06.06

gzymula Dodane ponad rok temu,

Re: mamy też takie brzydalstwo!!!

przykro mi ze to jednak uczulenie:( chociaż ja przed wizytą u lekarza byłam w przychodni i tam rozmawiałam ze znajomą położną(jest sostrą środowiskową) i ta powiedziała ze to napewno skaza białkowa !!! i mam zrbić diete!!!prawie jej uwierzyłam, a zwłaszcza ze Hubi ma po kim być alergikiem i po mamie i tacie :((

Znasz odpowiedź na pytanie: wysypka, uczulenie, dieta…

Dodaj komentarz

Oczekując na dziecko
zatrucie ciążowe
Witam, Jestem w 37 tc. Bylam dzisiaj u lekarza, stwierdził u mnie zatrucie ciążowe :(. Kazał mi zażywać co 6 godz. lek o nazwie DIHYDRALAZINUM. Poszperałam trochę w necie i
Czytaj dalej
Tematy, których nie znalazłam w forum
Oświećcie niedouczoną
Już jakiś czas temu chciałam się Was zapytać kobietki jak do swoich postów wklejacie te wszystkie emotki czy inne tam gify ruszające się? Pytam o te fajne drineczki, które sobie
Czytaj dalej