Zajecie dla tracacego wzrok??

Dziewczyny, podpowiedzcie, co moznaby zaproponowac starszej osobie, ktora z powodu zwyrodnienia plamki zoltej za pozno zdiagnozowanej (lekarze!!!), traci wzrok w tempie blyskawicznym?? Chodzi o mojego dziadka, ktory zawsze nalezal do ludzi zywotnych, sportowiec do poznych lat, do tej pory zapalony dzialkowiec, komputerowiec mimo 80 lat!- nagle zaczal slepnac. Widac, ze bardzo go to podlamalo, choc nie chce dac po sobie tego poznac. Siedzi przed telewizorem i slucha, na obraz nie patrzy 🙁 Zaproponowalam ksiazki na CD, ale tez mu ciezko przez dluzszy czas wysiedziec. Babcia wpadla na genialny pomysl- dala skrzypce do renowacji, na ktorych dziadek grywal w mlodosci, ma sobie cwiczyc. Co jeszcze moznaby dziadkowi zasugerowac, zeby mial zajecie, do ktorego nie potrzebowalby wzroku?? on bez zajecia ginie w oczach!!

5 odpowiedzi na pytanie: Zajecie dla tracacego wzrok??

  1. Współczuje..tp musi byc dla niego prawdziwy dramat.
    Myśle, że poszukałabym na forach tematycznych, może w miescie macie jakis związek dla niewodomych i tam cos zaproponują, przede wszystkim wsparcie dziedkowi. Spotkanie się z ludzmi w podobnej sytuacji może wiele pomóc.

    • agata, nie wiem, jak bardzo zaawansowany jest proces u twojego dziadka
      mam kolezanke, ktorej siostra jest niedowidzaca (ma przerazliwa wade, widzi raptem kontury)
      i czasami chodzilam z nimi na terapie zajeciowa do takiego spolecznego osrodka przy domu kultury
      tam byly osoby w roznym wieku i glownie, przynajmniej tak to wygladalo, zajmowaly sie rozwijaniem czucia w dloniach, np. nadziewaly sznury korali, lepily z gliny, mas plastycznych, itp.
      poza tym byla tam na miejscy cala biblioteczka z ksiazkami w serii wydawniczej chyba duze litery, wlasnie dla osob slabo widzacych, moze dziadek bylby jeszcze w stanie czytac?
      wiem, ze byly rozne poziomy, tzn roznej wielkosci litery, roznej dlgosci teksty
      a moze najzwyczajniej wyzwaniem dla dziadka byloby nauczenie sie alfabetu braille’a?

      strasznie wspolczuje:(

      • Pomyslalam o muzyce… ae widze ze babcia ju zna to wpadla, spaery Z babcia bylby dla niego czms milym i moze poprostu bycie i rozmowa z nia lub kims bliskim….

        Tylko dziadek musi zaakceptowac to co sie z nim dziej ei podjax postawe aktywna a nie bierna.. z tego co piszesz to on zalamany jest wiec raczej ciezko bedzie was go do czegokolwiek przekonac….
        Musicie mu pokazac ze to nie koniec… a moze dopiero teaz doswiadczy czegos kiedy nigdy nie mog wczesnie.. moze inne zmysly pozwola poznac mu inaczej otaczajacy swiat…

        Przechodzila to z moja babcia – dokladnie 3 lata temu… (nie chodzilo o wzrok ale o cporuszanie sie) Babcia odzyskala sily witalne i inaczej przezywa swoja stars]osc – co nie oznacza ze gorzej….

        • Wzrok dziadka “ginie” w zastraszajacym tempie. Widzie nie tyle rozmazany obraz, tylko tak, jakby patrzyl przez rozbite szklo. Dziadek dlugo nie mogl sie pogadzic z tym, do tego stopnia, ze o zgrozo jeszcze wsiadal za kierownice!!!!!!!!!!! Jednak dzieki Bogu juz nie siada!! Oj, ciezko, dziadek chodzi na spacery codziennie, z babcia na zakupy, czasem na dzialke. Moze faktycznie cos podpowiem o braylu, byleby sie nie obrazil tylko ;-))

          • Podobno jest jakieś urządzenie, które pozwala osobom niewidomym i słabowidzącym korzystać z komputera i internetu.
            Może w związku niewidomych będa coś o tym wiedzieli.
            Współczuję, to musi być dla dziadka bardzo trudne.

            Znasz odpowiedź na pytanie: Zajecie dla tracacego wzrok??

            Dodaj komentarz

            Mozarella w ciąży

            Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

            Czytaj dalej →

            Ile kosztuje żłobek?

            Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

            Czytaj dalej →

            Dziewczyny po cc – dreny

            Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

            Czytaj dalej →

            Meskie imie miedzynarodowe.

            Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

            Czytaj dalej →

            Wielotorbielowatość nerek

            W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

            Czytaj dalej →

            Ruchome kolano

            Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

            Czytaj dalej →
            Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
            Logo
            Enable registration in settings - general