Mam synka w wieku 16 m-cy. Budzi się w nocy o stałej porze i nie może zasnąć.

Mój syn budzi się zawsze o 2 lub 3 w nocy i mimo podania butelki z piciem i wzięcia do łóżka zasypia dopiero po ok. 2 godzinach. Wcześniej dostawał w nocy butelkę z mlekiem, ale stwierdziłam, że jest już za duży. Poza tym je kolację ok 20:00, a ok 22:00 wypija 200 ml mleka z kaszką tuż przed snem. Zatem nie powinien być w nocy głodny. Może problemem jest przyzwyczajenie go do brania do łóżka, ale jak miał 9 m-cy wróciłam do pracy i potrzebowałam snu. Ciężko byłoby mi się teraz z tego wycofać. Jestem już zmęczona niespaniem w nocy między 3 a 5. Proszę o pomoc!!!

8 odpowiedzi na pytanie: Mam synka w wieku 16 m-cy. Budzi się w nocy o stałej porze i nie może zasnąć.

  1. A ile synek spi w ciagu dnia?

    • Jeżeli w domu to od 2 do 3 godzin jeżeli jest ładnie i na dworze to godzine. Wydaje mi się że problem nie jest związany z za długim spaniem w ciągu dnia bo nawet jeżeli spał malo w ciągu dnia i tak budził się o 2 w nocy. Chyba problem jest związany z odstawieniem nocnego mleka.Ale nie pije już tydzien więc chyba powinien się przyzwyczaić. Ostatni tydzien dostawał na noc hydroksizine w syropie z polecenia lekarza, ma działanie upakajające. Przez 4 dni spał do 5,6 rano budził się i dostawał mleko zasypiał dalej. Ale od 4 nocy jest to samo chyba sie uodpornił. Ale i tak nie mogę podawać dlużej syropu jak tydzień. Chyba poczekam jeszcze i jak się będzie budził to i tak dostanie picie zamiast mleka a mleko dopiero o 5 rano.

      • Mam ten sam problem

        Wiem, że troche czasu minęło od ostatniego Twojego wpisu, ale ja wlaśnie kogoś takiego szukałam na forum, gdyz teraz mam ten sam problem z moim małym. Budzi się o tej samej porze, czyli ok.1, 2 w nocy i nie moze zasnąć, czasami popłakuje w nocy. Byłam u lekarza, bo to już trwa jakiś m-c i nie wiem co robić. Lekarz powiedział, ze ząbki chyba nie idą, no chyba, że piąetki, bo mówiłam, że sie ślini bardzo i przepisał ten sam syropek, który Ty podawałas i jeszcze środek przeciwbólowy na noc. Wczoraj dawalismy małemu Ibuprofen i niby troche lepiej spał ale też się obudził o tej samej porze. Jeśli chodzi o jedzenie to już od 7 m-ca nie je w nocy wiec na pewno nie jest głodny. Je dopiero o 6-7 rano. W dzień spi tak jak Twoje dziecko. Juz sama nie wiem co robić. Syropu jeszcze nie kupiłam, bo nie bardzo chcę go szprycowac lekami. Powiedz mi, czy Ty jakoś ten problem rozwiązałaś? A moze samo jakoś przeszło? A może jest ktoś inny kto już to przechodził.
        Baaaardzo prosze o radę i jakieś wskazówki.

        • defilipo ja mam dokładnie ten sam problem. Na początku myślałam, ze może to kwestia przyzwyczajenia do łóżka wiec brałam moją Wiki do nas kiedyś od razu zasypiała a teraz poprostu o 2 w nocy zaczyna “nowy dzien”. nie podaje jej zadnych leków bo mam cichą nadzieje ze po jakims czasie wszystko wróci do normy, kwestia przeczekania. Chętnie też usłyszę jakąs dobrą radę 😉

          • Odkryłam, ze u nas chodzi najprawdopodobniej o zęby, wyczuwam pod palcami, że kiełki wychodzą, chociaz lekarz parę dni temu patrzył i nic nie widział, ale ja wyraźnie wyczuwam stwardnienie po dziąsełkami, tak, że tylko czekać aż to się skończy. Ale czy nie zaczną wtedy iść piątki?

            • Zamieszczone przez defilipo
              Odkryłam, ze u nas chodzi najprawdopodobniej o zęby, wyczuwam pod palcami, że kiełki wychodzą, chociaz lekarz parę dni temu patrzył i nic nie widział, ale ja wyraźnie wyczuwam stwardnienie po dziąsełkami, tak, że tylko czekać aż to się skończy. Ale czy nie zaczną wtedy iść piątki?

              Ja mam nadzieję, że to idą zęby i że kiedyś się to skończy bo mój chłopina też ma 16m-cy a mam wrażenie że czasami w ogóle nie śpi (a ja razem z nim, bo on uczepiony mojego cyca).

              • U mojego pobudki nocne tez sa jak w zegarku zawsze o 2. Tzn. juz sie nie budzi codziennie, ale jeśli słyszę wrzaski to wiem, że to na pewno 2..tak miał od urodzenia, a i urodził sie o 2 w nocy 🙂 pewna położna potwierdziła, że często dzieci tak mają, że jeszcze długo może przeżywać poród i bedzie się budził o tej porze..

                • Joanna Michalska 2021-01-29, 03:07:14

                  Powiedźcie czy te pobudki o stałej porze same minęły? Od 2 miesięcy wstaje o 2 do 5/6 nie śpię. Później syn zasypia i śpi do 9 🙁 pomóżcie

                  Znasz odpowiedź na pytanie: Mam synka w wieku 16 m-cy. Budzi się w nocy o stałej porze i nie może zasnąć.

                  Dodaj komentarz

                  Mozarella w ciąży

                  Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                  Czytaj dalej →

                  Ile kosztuje żłobek?

                  Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                  Czytaj dalej →

                  Dziewczyny po cc – dreny

                  Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                  Czytaj dalej →

                  Meskie imie miedzynarodowe.

                  Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                  Czytaj dalej →

                  Wielotorbielowatość nerek

                  W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                  Czytaj dalej →

                  Ruchome kolano

                  Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                  Czytaj dalej →
                  Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                  Logo
                  Enable registration in settings - general