A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… ;)

Kochane dziewczyny,

To tylko taka notka z jedną z setek niejednoznacznych w internecie odpowiedzi ekspertów czy DUPHASTON ZASTOSOWANY PRZD OWULACJĄ MOŻE JĄ ZABLOKOWAĆ CZY NIE??? Nie przejmujcie sie mną ale ja juz zaczynam dostawać lekkiej paranoi, no i ten nieszczęsny lek, magiczny DUPHASTON, który mi strony otwiera drogę do szcześliwego macierzyństwa (mam za krótką II fazę cyklu), z drugiej strony spędza mi sen z powiek!!! Bo boję się żeby nie zablokować sobie ovu, przez nadgorliwość. Załączam Wam linka dla informacji, może któraś z Was będzie miała albo ma podobny dylemat do mojego, to warto poczytać…
Jak ten cykl się wlecze swoją drogą??
U mnie dopiero 7 dzień ;-((

[Zobacz stronę]

Pozdrawiam

kim

12 odpowiedzi na pytanie: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… ;)

  1. Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

    Witaj Kim, to znowu ja…? ! Anaim
    Już Ci pisałam o duphastonie, ale ponieważ u mnie on też jest na “topie” to znów chętnie się poudzielam… Fajnie, że zajrzałaś do Bociana i nie wiem ile już przeczytałaś tamtejszych interesujących Cię informacji, ale ja muszę powiedzieć, że ja wystarczająco zaspokoiłam swoją ciekawość i opanowałąm dzięki temu swój niepokój :). Biorę duphaston teraz drugi raz (drugi cykl) i powiem Ci szczerze, że (to moje wnioski osobiste), gdyby ten lek faktycznie wpływał jakoś zakłócająco na owulację, to ten obecny cykl byłby trochę namieszany zarówno na wykresie tempki itp. (bo konsekwencją brania niektórych hormonków – np. tabletek antykoncepcyjnych jest to, że naprawde mieszają w cyklu i stąd np. odkładając ów tabletki ciężko jest na początku ustalić kiedy występuje np. owulacja ) A mój teraźniejszy cykl przebiega standardowo!!! Mimo, że miesiąc temu duphaston wzięłąm przed owulacją… Także nie martw się tym tak. Poza tym lekarze w leczeniu niepłodności standardowo podają duphaston, właśnie z takim zaleceniem od 16-25dc., stąd wydaje mi się (zresztą to też wyczytałam u lekarzy na bocianie), że jest on na dzień dzisiejszy jednym z lepszych leków podawanych np. z racji niedomogi lutealneJ.
    Wydaje mi się też (co już wczesniej Ci pisałam), że dla świętego spokoju weź duphaston po owulacji, którą stwierdzisz, albo po monitoringu, albo dzięki wykresom tempki. W każdym bądź razie trzymam za Ciebie kciuki i solidaryzuję się z Tobą. Ja biore dziś trzecie dzień duphaston i mam nadzieję, ze za pare dni wkońcu ujrzę upragnione dwie kreseczki. Na pewno dam Ci znać…

    • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

      Witam,

      Dzięki za odpowiedź, z całej siły trzymam za Ciebie kciuki!!!
      Mam nadzieję że ta owulacje dostanę po prostu normalnie, tj. w 15-16 dniu cyklu (tak jak zawsze myślałam że mam (!)), i wtedy nie będzie żadnego problemu…
      Czytałam, są dziewczyny które zachodzą w początkowych stadiach, brania duphastonu, więc mam nadzieję że w i w naszym przypadku pomoże! Ale jako ciekawostkę Ci powiem, (nie załączam linków bo chcę czym prędzej odpisać, a szukanie trochę by zajęło…) że na Bocianie, jak się zapewne orientujesz, wypowiada się dwóch specjalistów, i jednego dnia jeden mi odpowiedział że duphaston nie blokuje ovu, a drugi że blokuje i żeby go brać po owulacji. Ja skłaniam się do teorii podobnej do Twojej i mojej ginki (zapewniała!!) ale skąd tak rozbieżne opinie, u dwóch porównywalnej klasy specjalistów??

      Pozdrawiam!!

      P. S. Fajnie że tu ktoś jest w soboty!!!! Ja do poniedziałku nie odchodzę od ineciku!!;-))

      kim

      • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

        Wiesz co nie wiem czemu umknęła mi ta notka jednego z ekspertów na Bocianie odnośnie blokowania owulacji. Wydaje mi się, że oni raczej zalecają branie leku po owulacji, ale bez jakis przeciwskazań… No cóż i tak wiekszość ekspertów potwierdza to co mówiła moja ginka i luzuję. Za Twoim przykłądem zbierania informacji na forum o duphastonie, napisałam do naszych szczęśliwych mamusiek na forum pt.”Oczekując na dziecko – pocieszcie” i odpisano mi. Jak chcesz to sobie przejdź na ich forum i poczytaj. Powodzonka.
        Ja też wiszę na tym forum ile się da. Także do usłyszenia. Jak będziesz miała coś ciekawego to daj znać.

        • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

          Załączam poniżej linki z tymi ekspertami… aż specjalnie poszukałam ;-))

          Ja mam jednak głęboka wiarę w sobie że moja ginka miała rację, znalazłam też parę rzeczy na ten temat w internecie i skłaniam się do Twojej opinii. Ooo jeszcze jeden znalazłam:

          Sorry, za tę encyklopedię, ale ja mam też głęboką wiarę w to że wszytko będzie dobrze i nam się uda…

          kim

          • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

            Wiesz co no nie wiem, dlaczego ten jeden lekarz z Bociana mówi co innego niż drugi. Tak sobie pomyślałam, że można mu osobiście zadać to pytanie, a nawet (może się nie obrazi hi, hi), przesłać linka z ulotką od leku, na której ewidentnie jest napisane, że nie blokuje owulacji… No cóż dzięki naszej wnikliwości mam nadzieję, że niedługo będziemy super mądre 🙂

            • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

              Nawet miałam to zrobić, uwierz mi!! ;-))No ale jeszcze trochę poczekam, mam nadzieję że niedługo… W każdym razie dowód niespójności diagnoz lekarskich jest!

              Pozdrawiam Cię i zyczę miłego dnia!

              kim

              • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

                znam dziewczyny ten ból

                na pytanie czy blokuje ovu owszem blokuje i nie dochodzi do zapłodnienia, progesteron zawarty w tabletce działa ak tabletka antykoncepcyjna

                moja propozycja zaobserwuj kiedy masz ovu i weź pierwsza tabletke 1 lub nawet 2 dni po ovu
                u mnie ten sposób zadziałał i w pierwszym cylku sie udało wiec i wam laski tego z całego serducha życze

                • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

                  Tak tak zgadzam się z verą, sama tez tak zrobiłam, odczekałam aż ovu mogła nastapić i około 18 dc(nie pamiętam dokładnie ) łyknęłam pierwszą tabletke duphastonu i zadziałało jestem w ciąży !!!!
                  A wcześniej bez sensu łykałam przez około 5 miesięcy duphaston od 15 dc według zaleceń gina. I tak po kilku niepowodzeniach zmieniłam gina i okazało się iż sama sobie aplikowałam antykoncepcie i “traciłam czas” ponieważ moja ovu była albo 17 dc albo 16 dc.

                  Tak więc też radze odczekać troszkę aby ovu miała szansę i łyknąć duphaston po ovu.

                  Życze powodzenia.

                  • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

                    Właśnie przeczytałam cos ciekawego na Mamo. Tato – forum i przekopiowałam do naszego forum

                    ————————

                    Cześć dzieczyna ja właśnie biorę Duphaston. Przyznam wam się do mojej historii mianowicie w 200 r po rocznym oczekiwaniu na dziecko badaniach hormonów lekarz zlecił mi clo a po nim duphaston. Jak przyszłam do domu i poczytałam ulotki i jeszcze raz przestudiowaniu wyników sama postanowiłam się leczyć i tak wiedziałam że mam mieć akurat w ten dzień lub następny owulację( usg) więc kochaliśmy się namietnie przez trzy dni a od 16 dc brałam duphaston bo wywnioskowałam że mam lekką niedomogę lutealną LH do FSH mniejsze od 1 a progesteron w dolnej granicy. No i wyobraźcie sobie od razu zaszłam w ciąże, a jak poszłam do tej samej lekarki to mi powiedziała że dobrze zrobiłam… wyobraźcie sobie bo cytuję te ciąże po sztucznej stymulacji jest gorzej donosić a duphaston pomaga zagnieźcić się w macicy. urodziłam zdrowe dziecko oczywiście brałam przez 3 miesiące duphaston.
                    Od roku staram się o drugie dziecko poszłam do tego samego lekarza a ta na podstawie jednego usg stwierdziła że mam cykle bezowulacyjne i walła mi 2 tab clo na stymulację a przecież każda kobieta moze mieć jakiś cykl pusty, więc znów zaleciłam sbie sama kurację mierzenie temp. idealnie wykres pokrył mi się z tym ciążowym 13 dc owulacja kochanie i od 16 dnia duphaston aktualnie jestem w 22 dc i mam dość dziwne objawy które opisuje w leczeniu duphastonem. Mam nadzieje że mi się uda jeżeli tak to powiem Wam że niektórzy lekarze poprostu nie zastanawiają się tylko walą clo a może się uda. dam Wam znać czy mi się udało.Danka

                    __

                    • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

                      i po raz kolejny Ja obstaje przy tym ze wziety zbyt wczesnie zablokuje ovu:)
                      ale moje wypowiedzi na ten temat juz znasz wiec sie nie rozpisze zbyt mocno: powiem tylkoP:)
                      lek na druga faze cyklu wziety w pierszej to jak syrop na kaszel wziety na bol brzucha:)
                      pozdrawiam

                      Zuzanna 18 cykl starań
                      zakonczylam juz przygode z FF:)

                      • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

                        Wiem Zuzanna, wiem, dzięki ;)))
                        Juz wiem że wezmę go po ovu, tak “just in case”. Mam pytanko, czemu zakończyłaś przygode z FF??? Może ja czegoś nie wiem? Dodam że ja w ogóle nie mogłam się tam zalogować ;(

                        kim

                        • Re: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… 😉

                          i dobrze na pewno nei zaszkodzi wziecie po ovu a wziecie przed no rowne sa wersje:)
                          a czemu zakonczylam hmmmmm nie wierze osobiscie w te wykresy bo bywa ze temp rosnie a pecherzyk nie peka ale glownie dlatego by bylo wiecej luzu w staraniach:)
                          poza tym moj dawny lekarz kazal mi mierzyc 🙂 a juz z jego uslug nei korzystam:)

                          Zuzanna 18 cykl starań
                          zakonczylam juz przygode z FF:)

                          Znasz odpowiedź na pytanie: A ja do znudzenia o tym DUPHASTONIE… ;)

                          Dodaj komentarz

                          Mozarella w ciąży

                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                          Czytaj dalej →

                          Ile kosztuje żłobek?

                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                          Czytaj dalej →

                          Dziewczyny po cc – dreny

                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                          Czytaj dalej →

                          Meskie imie miedzynarodowe.

                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                          Czytaj dalej →

                          Wielotorbielowatość nerek

                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                          Czytaj dalej →

                          Ruchome kolano

                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                          Czytaj dalej →
                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                          Logo
                          Enable registration in settings - general