"A" sześciolatka większe

[Zobacz stronę]

27 odpowiedzi na pytanie: "A" sześciolatka większe

  1. No po prostu bomba….

    Pomysł tej reformy jest naprawdę…wybitny…

    • Zamieszczone przez kulki
      No po prostu bomba….

      Pomysł tej reformy jest naprawdę…wybitny…

      Taak, służy chyba wybiciu słabszych egzemplarzy rodziców…

      • Paranoja

        Drukowanie jednego podręcznika dla sześcio- i siedmiolatków to według pedagogów zły pomysł. – Wybieramy wariant dla 6-latka, to demotywujemy starszych uczniów i zatrzymujemy ich w rozwoju. Jeśli wariant dla 7-latka, młodsi nie sprostają wymaganiom szkoły, wywołamy u nich frustrację – mówi Małgorzata Barańska.

        Taaa a polączenie 7 latka ze stycznia z 6 latkiem z grudnia na bank nie zatrzyma w rozwoju tego pierwszego i nie wywoła frustracji tego młodszego:o

        • paranoja..

          JUŻ jest za późno na przygotowanie tego wszystkiego, a przecież zmiany mają nastąpić już wkrótce…

          • szczerze to az sie balam czytac….
            nie skometuje tekstu….bo brak mi slow… Nerwow zreszta tez…

            • przeczytałam i sobie pomyślałam: “o ilu jeszcze rzeczach tak naprawdę nie mamy pojęcia w związku z ta reformą”. Bo jakby tak przyjrzeć się drobiazgowo wszystkim aspektom tego gniota ustawowego to wyjdzie takich “ciekawostek” całe mnóstwo. I dołączą do za dużych kibelków i klas bez zabawek.

              • A ja mam mieszane uczucia. Obecnie w jednej klasie mogą się spotkać dzieci, które dzieli realnie rok (1 stycznia-31 grudnia tego samego roku). Przy obecnych założeniach reformy przez 3 lata będzie to maksymalnie rok i 4 miesiące, a program ma być dostosowany do możliwości sześcio-, a nie siedmiolatków, bo w przyszłości tylko one mają zaczynać pierwszą klasę. Czyli podręczniki i ćwiczenia powinny być pisane większą czcionką. Czy to bardzo zaszkodzi siedmiolatkom?
                Wciąż w tej reformie głównie przeszkadza mi nieprzygotowanie infrastruktury szkolnej, a nie sama reforma.

                • wyki – pozwolisz, ze się pod Tobą podpiszę

                  kas – ale różnica oprócz tych 4 miesięcy jest jeszcze taka, że
                  7-latek z 31 grudnia będzie po zerówce
                  a 6-latek, nawet ten ze stycznia, już nie

                  • Zamieszczone przez cszynka
                    wyki – pozwolisz, ze się pod Tobą podpiszę

                    kas – ale różnica oprócz tych 4 miesięcy jest jeszcze taka, że
                    7-latek z 31 grudnia będzie po zerówce
                    a 6-latek, nawet ten ze stycznia, już nie

                    I to jest, hihi, wyrównywanie szans. Tzn. równanie w dół.

                    • Zamieszczone przez Cait
                      Taak, służy chyba wybiciu słabszych egzemplarzy rodziców…

                      jeszcze nie zajrzalam do artykulu, ale Twoja recenzja mnie zachecila 😉

                      • Zamieszczone przez cszynka
                        wyki – pozwolisz, ze się pod Tobą podpiszę

                        kas – ale różnica oprócz tych 4 miesięcy jest jeszcze taka, że
                        7-latek z 31 grudnia będzie po zerówce
                        a 6-latek, nawet ten ze stycznia, już nie

                        ale jak napisala pewna osoba pod artykulem
                        ona poszla do szkoly wczesniej i nie miala problemu 😉

                        hm… niech no pomysle, z czym ja nie mialam problemu… 😉 koniecznie trzeba to wciagnac do podstawy programowej dla klas I 😉

                        jak kazdy bedzie osądzal po sobie, to pieknie to wyjdzie…

                        a sa prawdy niepodwazalne, obiektywne – jak niegotowosc szkol i balagan w przededniu planowanej reformy

                        • Lea, a Ty głośno w szkole mówisz “nie” na temat tej reformy?
                          nie wiem, albo nie pamietam w jakim wieku uczniów masz
                          coś mi op głowie chodzi, ze starszych
                          no, ale jeśli nie Ty to czy ktoś spośród Twoich znajomych z grona nauczycieli z podstawówek sprzeciwia się głośno temu co jest planowane, co chcą wprowadzić?

                          • Zamieszczone przez cszynka
                            czy ktoś spośród Twoich znajomych z grona nauczycieli z podstawówek sprzeciwia się głośno temu co jest planowane, co chcą wprowadzić?

                            Pytanie nie do mnie ale z pewnego źródła wiem, ze większość nauczycieli ze znajomej mi szkoły mówi głośno NIE

                            • Przywołanam do tablicy? 😉

                              Nie, nie ukrywam sie w szkole z pogladami, ktore tu wyrazam 😉
                              Ale kiedy nam podunieto do podpisu poparcie dla reformy bylam przerazona, ze tylko ja wiedzialam cokolwiek poza tym, co nam tendencyjnie podano – i tylko ja zabralam glos.

                              Poparcie dla reformy podpisaly u nas 4 osoby.

                              • Zamieszczone przez cszynka
                                wyki – pozwolisz, ze się pod Tobą podpiszę

                                kas – ale różnica oprócz tych 4 miesięcy jest jeszcze taka, że
                                7-latek z 31 grudnia będzie po zerówce
                                a 6-latek, nawet ten ze stycznia, już nie

                                Tylko, że program jest napisany pod sześciolatka bez zerówki, czyli jeśli jest dobrze napisany to sześciolatek sobie powinien poradzić. Pytanie brzmi: jak bardzo będzie się nudził siedmiolatek? Nie potrafię na nie odpowiedzieć.

                                • Zamieszczone przez kas
                                  Tylko, że program jest napisany pod sześciolatka bez zerówki, czyli jeśli jest dobrze napisany to sześciolatek sobie powinien poradzić. Pytanie brzmi: jak bardzo będzie się nudził siedmiolatek? Nie potrafię na nie odpowiedzieć.

                                  mieszkam w Hamburgu i u nas jest właśnie tak, ze niektóre dzieci kończą 6lat będąc w pierwszej klasie, program jest owszem napisany pod sześciolatków, ale starsze dzieci dostają dodatkowe zadania/właśnie żeby się nie nudziły/. W tej szkole do której chodzą dziewczynki, są tez ze wszystkich klas np pierwszych dzieci dzielone na trzy grupy – względem tego ile potrafią. Lekcje np matematyki czy niemieckiego odbywają się w ramach klasy ale i ramach tych grup. Tak, ze dzieci które dużo potrafią nie nudzą się, a te co są słabe są podciągane.

                                  • Bo wszystko da sie zrobic.
                                    Ale ja nie wierze, ze u nas sie zrobi 😉
                                    dzielenie klasy na grupy pod wzgledem umiejetnosci? to nawet legalne u nas nie jest 🙁

                                    • Olka moja chodzi do grupy mieszanej w przedszkolu… Teraz są tak po równo 5 i 6 latki.. Starsze mają swój program a młodsze swój, starsze pracują przy jednym stoliku nad zadaniami a młodsze przy innym-każdy robi szlaczki czy inne rzeczy ale o innym stopniu trudności… Na wczorajszym zebraniu panie podały do zakupienia 2 różne komplety ksiażek-inne dla 6-latków a inne dla 5- latków.. Więc widać można… Jedyna różnica jest taka, że panie są dwie… A szkolnej klasie będzie jedna…

                                      Nie jestem za reformą, ale nie demonizujmy każdego jej aspektu, nie wpędzajmy rodziców w panikę…

                                      • To jest ta drobna roznica 😉

                                        Nawet w klasie, gdzie sa dzieci z tego samego rocznika, nalezy bardzo indywidualizowac prace. De facto to moze byc nawet kilkanascie programow dostosowujacych w jednej klasie 🙂 W tym samym roczniku 🙂

                                        • Zamieszczone przez Lea
                                          Bo wszystko da sie zrobic.
                                          Ale ja nie wierze, ze u nas sie zrobi 😉
                                          dzielenie klasy na grupy pod wzgledem umiejetnosci? to nawet legalne u nas nie jest 🙁

                                          Otóż to.
                                          Nie wiem jak w szkole, ale w przedszkolu jest coś takiego jak praca z dzieckiem zdolnym. Nie wiem, jakieś zadania z gwiazdką?
                                          Pewnie jak zwykle, jak się trafi na sensownego nauczyciela w sensownej szkole to sobie świetnie poradzi. Jak nie to dno mogiła ciemna…

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: "A" sześciolatka większe

                                          Dodaj komentarz

                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo