cc a druga ciąża

No własnie juz parokrotnie spotkałam sie z opinia że cc oże w znacznym stopniu utrudnić zajscie w druga ciążę. Czy spotkałyście sie z taką opinią?

14 odpowiedzi na pytanie: cc a druga ciąża

Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

tak, to prawda.Ja jestem tego przykladem. Pierwsza ciaża od razu, druga….wciaż w planach. Podobno najpierw zrosty po cesarce, a potem…zawsze cos sie znajdzie.

**
41 cykl, 2 po laparo..ile jeszcze??
Damian 7 lat i (* V 2002),(* I 2004)

toeris Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

Ja tez jestem po cc….Ala byla od razu teraz po 7 miesiacach sie udalo

Toeris, Ala i 10.12.05

lea Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

Tak, słyszałam, ale chciałabym dodać, że niekoniecznie tak się dzieje. Ze swojego otoczenia znam przypadki dokładnie odwrotne.

Mateuszek (2 lata)

ciapa Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

a czy zrosty “leczy” sie w jakiś sposób?, czy lekarz może stwierdzić, że coś jest nie tak na podstawie badania ginekologicznego lub usg?

Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

niestety nie da sie tak poprostu stwierdzic.Kazda ingerencja chirurgiczna moze spowodowac zrostu.A jak je stwierdzic??jesli po 2 lata nieudanych prob…idzie sie na HSG-sprawdzanie droznosci.Jesli kontrast nie przechodzi przez jajowowdy-sa zrosty.Ja je wyleczyła, choc to mało mozliwe w taki sposob-borowinami.I udrozniłam, ale kolejne sprawdzenie juz było laparoskopowo, i wtedy pousuwali zrosty..jednak to tez zabieg chirurgiczny i koło sie zamyka.
walcze juz w ten sposob ponad 3 lata, no prawie 4.

**
41 cykl, 2 po laparo..ile jeszcze??
Damian 7 lat i (* V 2002),(* I 2004)

joannar Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

Hmmmm:-)
Spotykamy sie na TYM podforum?:-)))))))

JoannaR i Pawełek 19.09.2003

kamelia Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

… i właśnie tego się boję…

Mój POTWOREK:

lea Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

Ja tu siedze od daaaawna 😉

Mateuszek (2 lata)

joannar Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

ale Michał ma extra fryz!!!!!!!:-) I minę. No szok:-))))
Uśmiech sam sie ciśnie na usta:-)

Kamelka, będzie dobrze, zobaczysz:)

JoannaR i Pawełek 19.09.2003

maszula Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

To chyba zależy od tego jak była wykonana cesarka (jednak to jest operacja) i czy były powikłania.
Wiem że moja przyjacółka zaszła w następną ciąże (wpadka) 5 miesięcy po cc. Teraz ma 2-je zdrowych dzieci i większych komplikacji nie miała.
Ja zaszłam w drugą ciąże 10 miesięcy pocc, narazie jest ok. To już 24 tyg.
Pozdrowionka

[Zobacz stronę]

monia26 Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

* Mogą wystąpić trudności z zajściem w następną ciążę. Blizny pooperacyjne doprowadzają niekiedy do niedrożności jajowodów.

* Zwiększa się niebezpieczeństwo komplikacji podczas następnego porodu (pęknięcia macicy albo odklejenia się łożyska). Aż 75 procent kolejnych porodów kończy się również cesarskim cięciem.

* Następne dziecko matki, która rodziła przez cięcie cesarskie, jest narażone na większe ryzyko komplikacji zarówno w czasie ciąży, jak też podczas porodu (macica matki jest słabsza po operacji).

Pozdrawiam.

Monika i roczna Laurcia

ciapa Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

rewanż za “cc na zyczenie”, żartuje oczywiście 🙂

chciałabym wiedzieć czy to sa jakieś dane medyczne?

Czytała że kobiety po pierwszej cesarce sa namawiane przez lekarzy do naturalnego porodu, dlaczego, skoro to grozi komplikacjami?

monia26 Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

To czesc artykulu z przyjacolki, wiec domniemuje, ze nie napisal go laik tylko osoba medyczna 🙂

A co do pytania o namawianie przez lekarzy do porodu naturalnego po cc, to robia to dlatego, ze porod silami natury jest najlepszym rozwiazaniem ale az w 75% przypadkow konczy sie niestety tez cesarka. Nie zawsze przeciez to co napisalam w poscie wyzej ma miejsce, sa przypadki, ze cc nie pozostawia pietna i wtedy nie ma przeciwskazan do porodu naturalnego.
Mowie Ci kochana – tylko rodzic naturalnie, piekne przezycie 🙂

Monika i roczna Laurcia

pasiasta Dodane ponad rok temu,

Re: cc a druga ciąża

No właśnie

[*]

Znasz odpowiedź na pytanie: cc a druga ciąża

Dodaj komentarz

Polecam
POLECAM APTEKĘ INTERNETOWĄ
Jak w tytule polecam aptekę internetową: [url]www.sklep.vena-vita.wkrakowie. Net[/url] Mają dobre ceny np. Cellu Vita kosztuje 60 zł u nich 38 zł !!! - zresztą też polecam. Szybka dostawa. W razie wątpliwości czy pytań
Czytaj dalej
Oczekując na dziecko
MUSZĘ SIĘ WYŻALIĆ
Cześć Mamusie! Piszę do Was bo siedzę sama w domu i jest mi smutno. Mam ostatnio niezbyt dobre dni. Pozwólcie, że opiszę. Jestem na drugim fakultecie na studiach, trwa sesja więc siedzę
Czytaj dalej