Cebion multi + Vit. D3 ??

Czy podawać dziecku dodatkowo Vit. D3 jesli jest ona juz zawarta w Cebion multi?? (Tak zapisala nam podawanie lekarka w przychodni – Cebion multi 4 krople na dobe i Vit. D3 3 krople). Córeczka ma 2,5 miesiaca i regularnie wychodzimy z nia na spacerki. Czytalam gdzies ze nadmiar Vit. D3 jest bardziej szkodliwy niz jej niedobór. Chcialabym bardzo aby Niunia dobrze rosła i rozwijała sie zdrowo ale nie chcialabym jej przewitaminizowac.
Jak myslicie doswiadczone mamy, czy podawac jej witaminki wg wskazan lekarki czy zaufacintuicji i dawac jej tylko Cebion multki, ktory juz w swoim składzie ma Vit. D3 🙂
Buziaczki
Daria

Daria

13 odpowiedzi na pytanie: Cebion multi + Vit. D3 ??

sha Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Jej! Chyba strasznie dużo tej D3.
Ja daję TYLKO 5 kropli Cebion multi ze względu na małe ciemiączko. Nie wiem jak jest z tym problemem u was, ale normalnie dzieci dostają CHYBA 1-2 krople max. Sama martwiłam się czy u nas z kolei D3 nie jest za mało, ale też się dowiedziałam przy okazji, że nadmiar jest gorszy niż niedobór.

ewike Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Ja podaję Cebion multi i wit D3 od 6 tygodnia zycia, 5 kropel i 2 krople,a obecnie mamy nawet na 3 tygodnie zwiększoną ilość wit. D3 po wizycie u ortopedy bo coś tam nie kostnieje.
Na Twoim miejsu nie kombinowałabym sama z podawaniem wit. D tylko poszła jeszcze z dzieckiem do innego lekarza, a dawke zaleca się indywidualnie każdemu dziecku w zależności od potrzeb

Ewa i Przemek (15.07)

mamamajeczki Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Z tym bywa różnie. Ja dawałam na początku Multi 3 krople i Vigantol 1kroplę. Teraz daję już tylko Multi 4-5 kropli a Vigantol pediatra zaleciła odstawić. Ważne jest jeszcze jak karmisz dziecko, bo w sztucznym mleku też jes wit D3. My jesteśmy na Bebilonie i ta dawka która jest w Multicebionie i mleku w zupełności wystarczy. To jest oczywiście opinia pediatry.
Tak więc proponuję Ci skonsultować to jeszcze raz z lekarzem. Osobiście wydaje mi się, że troszkę za dużo tej wit D3 Wam zalecono.
Pozdrawiam 🙂

Aga i Majka (14.08.2004)

mamasebunia Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Ja bym słuchala lekarki. My tez podawaliśmy 3 lub 4 krople i Cebion multi. Znam przypadki kiedy mamy same odstawiały D3 bo np było lato i potem musialy leczyc dzieci bo np nóżki się wykrzywiały. Nie rób nic sama. Leczniczo witaminę D3 podaje się nawet po kilkanaście kropel, więc chyba nie tak łatwo przedawkować.

Iwona i 20 m Sebanek

mamasebunia Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Sprawdziłam w książeczce – podawaliśmy trzy krople D3 i Cebion mult 4 krople. Podobno jest to zależne od wielkości ciemiaczka. Jeśli się jednak martwisz skonsultuj z innym lekarzem.

Iwona i 20 m Sebanek

gosiagr Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

ja daje 4 krople cebion multi i 2 krople D3. witamine D3 trzeba oddzialnie podawac. przeciez lekarka wie ze jest ona zawarta w cebione. widocznie małemu dziecku potrzeba wiecej tej jednej witaminy. ja podaje małemu, wole sie słuchać


Gosia i Michałek 26.05.2004

jagoodka Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Ja mam coreczke 2 miesieczna i daje 3 kropelki Cebion Multi i kropelke Vit D3.Tak zalecil nam pediatra.Ja tez sie denerwowalam,ale moje znajome tez tak daja i wiem ze to nie duzo.Moge uspokoić Pania ze wszystko ok.Tak powinno byc.Chyba ze sie myle 🙁
Buziaczek.

biancia Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Słuchaj lekarki. Ja już od dawna podaję 4 krople cebion multi i 5 kropli D3 (vigantol). Mój syn ma – miał bo mu już troche zarosło – duże ciemię.Teraz słońca prawie nie ma, a ja jest to i tak za mało żeby wystarczyło dla malca. Znam przypadki, że matka kładła swoje zdiecie w domu w miejscu gdzie padało słońce (przy zamkniętym oknie) i twierdziła, że D3 już nie potrzebna.
Tyle ile ty dajesz jest ok. Nie przejmuj się.
Pozdrawiam

bianka i Bartuś (05.12.2003)

nonnocere Dodane ponad rok temu,

policz dawkę 🙂

Hey 🙂

Też się martwiłam, bo nam przepisała 5 kropel Cebionmulti plus dwie krople D3. Ale się uspokoiłam jak przeliczyłam dawki podane na opakowaniu :).
Na D3 pisze, że jedna kropla zawiera 500 j.m. witaminy D3. Czyli dwie krople to 1000 j.m.
Natomiast w Cebionmulti tej witamy jest mało – w 30 kroplach (1ml) jest 1000 j.m. D3. Czyli jak mój mały dostaje 5 kropel Cebionumulti to dostaje w tych pięciu kroplach tylko 166 j.m. D3. Czyli łącznie z odrębną D3 wychodzi 1166 j.m. . Także myślę, że nie ma co się obawiać.

Pozdrawiam, Madzia i Maciek ur. 28.09.04

kaa Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

My od kilku miesiecy bierzemy: 5 x kropla Multi + 1 kropla Vit D.
Troche u Was duzo tej vit D ale moze lekarz mial swoje powody…
K


Kasia & Patrysia (01.04.04)

bakteria82 Dodane ponad rok temu,

Re: Cebion multi + Vit. D3 ??

Czesc u mnie bylo identycznie podawalam i to i to jesli jednak masz watpliowsci skonsultuj sie poprostu z jeszcze jednym lekarzem ja tak zawsze robie :o)

mati2 Dodane ponad rok temu,

brak vit D3 !

My bierzemy 4 kropelki Cebionu Multi na dobę ale vit. D3 nie mamy wogóle i tak zastanawiam się czy to jest właściwe??? Bo raczej wszytskie podajecie tę witaminę.
Oprócz tego bierzemy również 2 x dziennie po 5 kropli Cebionu.
Pozdrawiamy,

Marta i Korneliusz 7.10.2004

sha Dodane ponad rok temu,

Re: brak vit D3 !

Wcale nie wszystkie. Może twój synek (ale śliczny!) też ma małe ciemiączko.

Znasz odpowiedź na pytanie: Cebion multi + Vit. D3 ???

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasze związki
dzięki muzyce;)
Właśnie wróciłam z obozu harcerskiego, powoli zbliżał się pierwszy rok moich studiów a ja pełna energii i głowy nabitej wakacyjnymi wygłupami. Włączyłam kompa i dawaj w gadke z kolegą;
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
skasowałam samochód
na amen.....nic z niego nie bedzie........... przyciął mi sie gaz.....auto sie rozpędziło, zaczęłam hamować, wpadłam w poślizg, straciłam nad nim panowanie i wpierniczyłam w 3 samochody stojące na parkingu Nie mamy AC...tylko
Czytaj dalej