czkawka w brzuszku

Czy wasze dzidzie w brzuszkach tez maja czkawke. Mój synus ma ja przynajmniej 2 razy dziennie. Co to znaczy?
Skad sie bierze czkawka u dzieciaczka w brzuszku?
Czy mwa to jakis wplyw na pózniejsze zdrowie dziecka?
Mój pierwszy synek nie mial w ogóle czkawki jak byam w ciazy.
Wiecie cos moze na ten temat?
Pozdrawiam
Amik, Igore (5 lat) i Braciszek (7.04.2005)

17 odpowiedzi na pytanie: czkawka w brzuszku

  1. u mnie też 🙂

    Mój synek też ma czkawkę, ale wiem tylko tyle, że to normalne i nie powinno budzić żadnego niepokoju, a skad się bierze nie wiem 🙁

    • Re: czkawka w brzuszku

      Powiedzcie proszę po czym poznać, że dziecko ma czkawkę?

      [email protected]

      • Re: czkawka w brzuszku

        To tak samo jak np. u Ciebie, tylko ze w brzuszku. Takie regularne drgniecia dzidzi. Jesli sa to nie sposób ich nie zauwazyc. U mnie to trwa 10 -15 min i troche mnie to denerwuje.
        Ja osobiscie raczej nie miewam czkawki.
        Pozdrawiam
        Amik, Igorek (5 lat) i Braciszek (7.04.2005)

        • Re: czkawka w brzuszku

          Nie zapomnę jak siedzieliśmy wystraszeni z mężem i z osłupieniem wpatrywaliśmy się w rytmicznie ruszający się brzuch. Sami doszliśmy do tego, że to czkawka. Lekarz później to potwierdził. Teraz już będę wiedziała co to jest i nie bedę sie bała. Nie wiem dokładnie w którym tygodniu to zauważyliśmy, ale pewnie to miesiąc 7 albo 8. Trwało to dobre 10- 15 minut.

          • Re: czkawka w brzuszku

            Generalnie czkawaka jest normalnym stanem tak jak u dorosłej osoby. Jednak skoro maluszek miewa je często, bo dwa razy dziennie powinnaś zgłosić to lekarzowi. Czy długo ona trwa tzn ile minut dobrze byłoby ja mierzyć. Czkawka moze występowac z powodu niedotlenienia. Wtedy jest częsta i długa. Mam nadzieję, że to nic złego w Twoim wypadku. Ale obserwuj i zgłos lekarzowi. Moze na usg niech zobaczy jak biegnie pępowina.
            Nie chce Cie straszyć ale musiałam to napisac.
            napisz prosze co Ci gin powiedział.

            Olinka

            • Re: czkawka w brzuszku

              Bez przesady. Iza miewała często czkawkę w brzuszku (stąd wiedziałam, że leży głową w dół;-), a po porodzie tę ją miała bardzo czesto… Ten typ tak miał i już;-)

              Karolka, Iza01.08.03,

              • Re: czkawka w brzuszku

                mój synek miał parę razy w ciagu doby..poporstu szalała ta czkawka w brzusiu..przyczyny mogą być rózne.. Ale najczęstszą jest to, ze dzidzia ćwiczy odruch ssania i połykając wody poporstu ma odruch czkawki.. Nie martw sie to nie jest niebezpieczne -dla dzidzi napewno obojętne…
                Mój mały po porodzie ma tez bardzo często czkaweczki…i lekarz pediatra mi powiedział, ze to normalne nie ma się czym stresowac..można podac wode łyżeczką (silikonową) ale to taki urok dzidzi i już -przejdzie.. Nie jest to w każdym bądź razie niebezpieczne ani dla płodu ani dla dzidzi która sie już urpdziła..-to tak na przyszłość.
                Spokojnie teraz ciesz się,że dzidzia rośnie i szczęsliwego rozwiązania!!! Czkawka to taki mały upierdliwy gagatek..

                pozdrawiam gorąco!

                • Re: czkawka w brzuszku

                  Witaj ! Moja Amelka miała w brzuszku czkawkę i teraz też ma często czkawkę przy przewijaniu.
                  Pozdrawiam !!!

                  Aneta i Amelka (03.03.05.)

                  • Re: czkawka w brzuszku

                    Czkawka męczy dzidzie bo napije się wód płodowych a ma jeszcze niedojrzały układ pokarmowy i stąd to wynika. Moja Asia często miała czkawki jeszcze w brzusiu, a teraz, będąc już po drugiej stronie też często czka i to tylko po karmieniu. Nie martwcie się ciężarówki, będzie dobrze!

                    Ewcia i Asieńka

                    • Re: czkawka w brzuszku

                      u mnie to samo i dosyc czesto, ginekolog powiedzial aby sie tym nie przejmowac, wiec nie przejmuje sie, a te drgania odbieram jak znak ze dzidzia ma sie dobrze ;))

                      ewable

                      • Re: czkawka w brzuszku

                        Moja Matylda takze czkala sobie w brzuszku dosc czesto. Teraz takze czkawka ja czesto dopada tak jak pisaly dziewczyny po karmieniu i przewijaniu. Nie martw sie niczym bo to absolutnie niegrozne a wrecz normalne ze dzidzia czka w brzusiu.
                        Marta i Matylda (11.03)

                        • Re: czkawka w brzuszku

                          Mój synek też miewał czkawkę juz w brzuszku, po kilka razy dziennie. Radzę się nie martwić to normalne. Mati do tej pory często czkawkuje
                          Pozdrawiam
                          Ania


                          Mati 19.04.2004

                          • Re: czkawka w brzuszku

                            Przyznam, ze pierwszy raz spotkalam sie z opinia, ze to moze byc objaw niedotlenienia. O ile pamietam swoja ciaze, wiekszosc dziewczy npisalo wtedy, ze ich dzieci maja czkawke, wlasnie po ok. 2 razy dziennie (tyle tez zdarzalo sie u nas) a o zadnym niedotlenieniu nie bylo mowy…

                            Mateuszek (14.03.2003)

                            • Re: czkawka w brzuszku

                              Z tego co ja wiem, to czkawka “służy” ćwiczeniu płuc przed oddychaniem. Mój synek miał ją bardzo często. Bywały takie dni, że po kilkanaście razy. Po porodzie zresztą też. Teraz juz zdarza mu się to z taką samą częstotliwością, jak dorosłym, więc niezbyt często. A u drugiej dzidzi też zaczynam już wyczuwać.
                              Na pocieszenie: podobno dla dziecka nie jest to tak nieprzyjemne, jak dla dorosłych 🙂

                              Kra, Wiktorek (19.11.2003) i * (10.08.2005)

                              • Re: czkawka w brzuszku

                                Opinię a w zasadzie informacje wziełam z ksiazki “W oczekiwaniu na Dziecko” nie jest wiec moja. nasz synek ma bardzo sporadycznie czkawkę wiec nie zajmowałam sietym problemem głebiej. Myślę, ze uwaga odnośnie niedotlenienia ma na celu zwiekszyc czujnosć ewentualnie posłużyc do poinformowania gina o tym tak by wiedział i ewentualnie zbadał przepływy jeżeli ma taka możliwosc.

                                Olinka

                                • Re: czkawka w brzuszku

                                  A jak sie czkawke u bobasa odczuwa? Skad wiecie ze to czkawka? Pozdrawiam

                                  • Re: czkawka w brzuszku

                                    To tak samo jak np. u Ciebie, tylko ze w brzuszku. Takie regularne drgniecia dzidzi. Jesli sa to nie sposób ich nie zauwazyc. U mnie to trwa 10 -15 min i troche mnie to denerwuje.
                                    Ja osobiscie raczej nie miewam czkawki.
                                    Pozdrawiam
                                    Amik, Igorek (5 lat) i Braciszek (7.04.2005)

                                    Znasz odpowiedź na pytanie: czkawka w brzuszku

                                    Dodaj komentarz

                                    Mozarella w ciąży

                                    Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                    Czytaj dalej →

                                    Ile kosztuje żłobek?

                                    Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                    Czytaj dalej →

                                    Dziewczyny po cc – dreny

                                    Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                    Czytaj dalej →

                                    Meskie imie miedzynarodowe.

                                    Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                    Czytaj dalej →

                                    Wielotorbielowatość nerek

                                    W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                    Czytaj dalej →

                                    Ruchome kolano

                                    Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                    Czytaj dalej →
                                    Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                    Logo
                                    Enable registration in settings - general