Czy to może być problem?

Zwracam sie z pytaniem do dziewczyn, ktore przed zajsciem w ciaze braly tabletki antykoncepcyjne. Pytam w imieniu mojej siostry, ktora wlasnie stara sie o dzidziusia.
Sa rozne opinie na temat skutkow ubocznych tabletek i problemow z zajsciem w ciaze po ich odstawieniu. Sama bralam tabletki przez ok 1,5 roku, po ich odstawieniu moj organizm zwariowal, cykle mialam nawet do 50-60 dni. Jak sie pozniej w trakcie badania okazalo-bezowulacyjne. Ale po zastosowaniu Clostilbegytu – udalo sie.
A moja siostra idzie w zaparte i wierzy wlasnie tym madrym, ktorzy twierdza, ze wlasnie po odstawieniu tabletek zajsc w ciaze najlatwiej. Oczywiscie byla u lekarza, brala juz luteine, ale niestety test znow wyszedl negatywny.
Napiszcie, jak to bylo np. w Waszym przypadku. Jesli ktoras miala podobne problemy, co Wam pomoglo? I ile czasu zajelo Wam “kurowanie sie”, by poskutkowalo?
Pozdrawiam,
Ewa

8 odpowiedzi na pytanie: Czy to może być problem?

  1. Re: Czy to może być problem?

    Ja brałam przez ok. 1,5 roku Tri Minulet. Ostatnie opakowanie skończyłam w maju, a w lipcu miałam ostatnią miesiączkę. Czyli w drugim cyklu udało nam się. Moim zdaniem wszystko zależy od organizmu. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Pogłaszcz od nas brzusio.

    Agnieszka i Majowe maleństwo

    • Re: Czy to może być problem?

      Witaj!
      Ja przez prawie 6 lat brałam Logest. W styczniu ubiegłego roku odstawiłam, zrobiłam sobie przerwę do czerwca (uważaliśmy z mężem) i od czerwca zaczęliśmy się starać. Udało się we wrześniu!

      Powodzenia

      Gosiaczek + Karolka (17.02.1997) + Misia (16.06.2004)

      • Re: Czy to może być problem?

        ja przez prawie 4 lata brałam Cilest, na zmianę z Mycrogynon. Po odstawieniu pigułek chciałam zrobić 3-miesięczną przerwę, żeby organizm “odpoczął” przezd ciążą, jednak udało się odczekać tylko miesiąc. Drugiej miesiączki już nie doczekałam… Wiele kobiet bardzo szybko zachodzi w ciążę zaraz po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych, jednakże każda z nas jest inna i każdy organizm reaguje inaczej. Z pewnością przez kilka pierwszych miesięcy trudno jest ustalić dzień owulacji, stąd mogą wynikać pewne problemy. Może trzeba próbować każdego dnia …….
        pozdrowionka
        kasia i majowa dziewczynka

        • Re: Czy to może być problem?

          różne opinie słyszałam na ten temat, i znam wiele dziewczyn, które faktycznie zaraz po odstawieniu tabletek zachodziły w ciążę, ale każdy organizm jest inny i nie wiadomo jak zareaguje, u mnie było podobnie jak u Ciebie – tyle ze po odstawieniu pigułek nie starałam się o dziecko, okazało się tez ze mam za wysoką prolaktynę i leczyłam sie bromergonem, trwało to wszystko jakies 2 lata ale powtarzam – wtedy nie starałałam się o dzidziusia, więc nie wiem czy pomogłam…
          pozdrawiam i powodzenia

          Ola z Natalią- 2czerwca2003

          • Re: Czy to może być problem?

            Ja akyrat jestem żywym przykładem na to, że często po tabletkach płodność nawet znacznie zwrasta; po odstawieniu miałam dwa razy miesiączkę i zaraz potem zaszłam w ciążę, w dodatku bliźniaczą;) Choć mój lekarz zapewniał mnie, że po odstawieniu jeszcze przez kilka miesięcy będę bezpłodna. Ciekawe…Wygląda na to, że zależy wszystko od organizmu danej kobiety, oraz- podejrzewam – również specyfiki danego środka antykoncepcyjnego ( różnią się przecież one znacznie dawką hormonów, składem itp). Ja moją ciążę bliźniaczą zawdzięczam chyba długoletniemu przywiązaniu do Diany 35 Sheringa, która uchodzi za bardzo silny lek.:))

            Apolosia i bliźniątka najukochańsze:))

            • Re: Czy to może być problem?

              Ja też brałam tabletki przez parę ładnych lat ( ostatnio Logest). Po odstawieniu odczekałam miesiąc na normalną miesiączkę, po czym od razu zaczęliśmy starania o dzidziusia i udało się to już w pierwszym miesiącu. Myślę jednak, ze to zależy od jakiś uwarunkowań genetycznych obu partnerów, jednak jak widać po odpowiedziach, dziewczyny raczej nie miały problemów po odstawieniu tabletek.

              Gosia + Kruszynka (1.06.2004)

              • Re: Czy to może być problem?

                Brałam tabletki przez 5 lat. Po odstawieniu wszystko w pierwszym cyklu wróciło do normy, jak w zegarku po 28 dniach pojawił się normalny okres i tak już zostało – może ze dwa razy spóżnił się o jeden, dwa dni. Smiałam się że mogę sobie nawet regulować nim zegarek – zwsze o 8 rano. Cykle chyba były z prawidłowe bo tez zawsze wiedziałam kiedy mam owulację – leciutko bolesną, a sam okres nie. Zaszłam w ciążę w pierwszym cyklu starań po ponad roku od odstawienia pigułek.
                Mój lekarz twierdzi że wszystko tak dobrze wróciło do normy bo lek był dobrze dobrany. Życzę owocnych starań i szbkiego zaciążenia dla siostry. Powodzenia.

                Buziaki
                Patik i czerwcowa fasolka (11.06.2003)

                • Re: Czy to może być problem?

                  Mysle, ze nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Duzo zalezy od organizmu kobiety i od tego jakie pigulki sie bierze. Podobno najmniej wplywy maja te jednofazowe tzn. przez 21 dni bierze sie pigulke o tym samym skladzie, pozniej 7 dni przerwy. Przestalam brac pigulki w lutym, ale miesiaczki byly nieregularne i mimo, ze chcielismy poczekac troche dluzej w maju zaszlam w ciaze. W lipcu niestety poronilam. Nie sadze jednak, zeby to mialo zwiazek z pigulkami. Chcac poznac przyczyne poronienia czytalam pozniej duzo na ten temat i dowiedzialam sie, ze generalnie sa dwie reakcje (nie pamietam, ktora reakcja po ktorych pigulkach, mialo to jakis zwiazek). Pierwsza, latwo jest zajsc w ciaze po odstawieniu pigulek i jest wieksze prawdopodobienstwo blizniat, druga to cykle bezowulacyjne przez jakies 6 miesiecy.

                  Bozka i Amelia 21/03/04

                  Znasz odpowiedź na pytanie: Czy to może być problem?

                  Dodaj komentarz

                  Mozarella w ciąży

                  Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                  Czytaj dalej →

                  Ile kosztuje żłobek?

                  Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                  Czytaj dalej →

                  Dziewczyny po cc – dreny

                  Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                  Czytaj dalej →

                  Meskie imie miedzynarodowe.

                  Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                  Czytaj dalej →

                  Wielotorbielowatość nerek

                  W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                  Czytaj dalej →

                  Ruchome kolano

                  Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                  Czytaj dalej →
                  Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                  Logo
                  Enable registration in settings - general