fotelik samochodowy na fotelu pasażera

Czy fotelik dla dziecka powyzej 15kg moze być mocowany na fotelu pasażera obok kierowcy?
Prosze bez ironizowania – pytam poważnie 🙂

49 odpowiedzi na pytanie: fotelik samochodowy na fotelu pasażera

  1. kiedys byla taka dyskusja,
    ja mam fotelik do 36 kg i Maja siedzi obok mnie na fotelu pasazera.
    przy czym mam wyłączona poduszke powietrzną dla pasazera.

    • w niemczech jest dopuszczalne jezeli nie masz innej mozliwosci, nie musisz wylaczac poduszki, ale fotel powinien byc odsuniety maksymalnie w tyl, ogolnie to juz za doplata mozesz sobie kazac w autach mocowanie ISOFIX na przednich fotelach co oznacza ze mozna 🙂

      • Zamieszczone przez aoh
        kiedys byla taka dyskusja,
        ja mam fotelik do 36 kg i Maja siedzi obok mnie na fotelu pasazera.
        przy czym mam wyłączona poduszke powietrzną dla pasazera.

        własnie – nie moge jej znaleźć

        • Chodzi mi o PL 🙂
          Fotelik pełny – nie taki poddupnik

          • Zamieszczone przez Usianka
            Chodzi mi o PL 🙂
            Fotelik pełny – nie taki poddupnik

            pisalem o foteliku a i przepis nysle ze jest w pl podobny:)

            • moze zajrzyj polecam przejrzenie tej strony 🙂

              • Zamieszczone przez double
                pisalem o foteliku a i przepis nysle ze jest w pl podobny:)

                Ostatnio moje młode chce jezdzic z przodu (nie ukrywam ze i mi to pasuje). Fotel na maksa do tyłu, fotelik pełny jak pisałam. Stałam kilka dni temu na swiatłach, obok mnie zatrzymal sie samochod policyjny. Młody pan policjant zaczął mi dawac jakies znaki, wiec otworzyłam okno, a ten mi mówi, ze nie mozna przewozic tak dziecka (ale nie kazał mi zjezdzac na bok 😉 ). No i zglupialam – przyznam, ze troche bezmyślnie przestawilam ten fotelik na przód. Poduchy nie wyłączyłam, moge, ale jakos nie mam przekonania.

                Moge tak wozić młodą, nie moge? Chodzi mi i o podstawe prawną i obrazowe wyjasnienie gdzie tkwią niebezpieczenstwa. Dodam, ze jezdzimy tak tylko w miescie.
                Ma ktos link do tej dyskusji, ktorą wspominała aoh?

                • dziękuję, przejrzę 🙂

                  • Zamieszczone przez Usianka

                    Ma ktos link do tej dyskusji, ktorą wspominała aoh?

                    może o tę chodzi:

                    • O wlasnie 🙂

                      • Zamieszczone przez aoh
                        kiedys byla taka dyskusja,
                        ja mam fotelik do 36 kg i Maja siedzi obok mnie na fotelu pasazera.
                        przy czym mam wyłączona poduszke powietrzną dla pasazera.

                        skoro dziecko siedzi przodem do kierunku jazdy to czemu masz wyłączoną poduszkę?

                        • hmmm

                          zastanawia mnie kwestia wyłączania poduszki kiedy dziecko jedzie przodem do kierunku jazdy – to przecież zabieranie mu ochrony. Przy przewożeniu na przednim siedzeniu fotelika do 13kg – ustawionego tyłem do kierunku jazdy poduszka musi być wyłączona ze względów bezpieczeństwa, bo może uderzyć w taki fotelik i wbić dziecko w oparcie fotela. Ale jeśli dziecko jechałoby przodem do kierunku jazdy nie wyłączyłabym poduszki.

                          • Zamieszczone przez aoh
                            moze zajrzyj polecam przejrzenie tej strony 🙂

                            przeczytałam
                            ale nadal nie wiem dlaczego poduszka musi być wyłączona? czy większym zagrożeniem dla dziecka przewożonego przodem w foteliku na maksymalnie oduniętym do tyłu siedzieniu jest poduszka czy ewentualny uraz bez poduszki?
                            na mój chłopski rozum przy włączonej poduszce i opisanych wyżej warunkach dziecko jest bezpieczniejsze;

                            • a nie jest tak ze poduszka jest na tyle duza ze moglaby udusic dziecko?

                              • Zamieszczone przez dorotka1
                                a nie jest tak ze poduszka jest na tyle duza ze moglaby udusic dziecko?

                                a nie udusi doroslego?

                                • Zamieszczone przez Laminja
                                  zastanawia mnie kwestia wyłączania poduszki kiedy dziecko jedzie przodem do kierunku jazdy – to przecież zabieranie mu ochrony. Przy przewożeniu na przednim siedzeniu fotelika do 13kg – ustawionego tyłem do kierunku jazdy poduszka musi być wyłączona ze względów bezpieczeństwa, bo może uderzyć w taki fotelik i wbić dziecko w oparcie fotela. Ale jeśli dziecko jechałoby przodem do kierunku jazdy nie wyłączyłabym poduszki.

                                  dokladnie to budzi moje wątpliwosci i tego nie rozumiem…. jak na razie mloda jezdzi z przodu i poducha nie jest wyłączona – mam z przodu z boku kokpitu nalepke jak ma byc zamocowany fotelik itd, ale producenci mogą sobie naklejać, aprawo w danym kraju to prawo… chcialabym wiedziec czy robie to zgodnie z przepisami czy nie….
                                  Ten policjant wzbudzil we mnie wątpliwosci – do tej pory wydawało mi sie, ze to zgodne z prawem, ale teraz juz nie wiem – zgłupiałam przyznaje. Z punktu widzenia kierowcy wydaje mi sie to nawet chyba bezpieczniejsze. Nie gapie sie w lusterko zeby spojrzec na młodą, nie oglądam sie na nią, nie musze nic podawac do tyłu, a mam jednak dosyc daleko. W tej chwili młoda obok, “pod ręką” – tylko czy to zgodne z przepisami…..

                                  • zwłaszcza ze dorosły jednak chyba rzadko odsuwa fotel na maksa? chyba ze duzy dorosły 😉

                                    • Zamieszczone przez EwkaM
                                      a nie udusi doroslego?

                                      nie wiem, zazwyczaj dorosly jest lepiej zbudowany od 5 latka nawet barczystego a poduszki potrafia zebra i obojczyki polamac

                                      • ja nie wiem tego o poduszce tylko sobie dywaguje

                                        • Zamieszczone przez Usianka
                                          dokladnie to budzi moje wątpliwosci i tego nie rozumiem…. jak na razie mloda jezdzi z przodu i poducha nie jest wyłączona – mam z przodu z boku kokpitu nalepke jak ma byc zamocowany fotelik itd, ale producenci mogą sobie naklejać, aprawo w danym kraju to prawo… chcialabym wiedziec czy robie to zgodnie z przepisami czy nie….
                                          Ten policjant wzbudzil we mnie wątpliwosci – do tej pory wydawało mi sie, ze to zgodne z prawem, ale teraz juz nie wiem – zgłupiałam przyznaje. Z punktu widzenia kierowcy wydaje mi sie to nawet chyba bezpieczniejsze. Nie gapie sie w lusterko zeby spojrzec na młodą, nie oglądam sie na nią, nie musze nic podawac do tyłu, a mam jednak dosyc daleko. W tej chwili młoda obok, “pod ręką” – tylko czy to zgodne z przepisami…..

                                          z przepisów przytoczonych na fotelikinfo można wyciągnąć wniosek, że poduszka MUSI być wyłączona jeśli na przednim fotelu montujemy fotelik dla najmniejszych dzieci – ustawiany tyłem do kierunku jazdy.

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: fotelik samochodowy na fotelu pasażera

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general