KĄPIEL

Mój maluszek mający 14 dni nie lubi się kąpać, tzn. płacze strasznie. Pomyślałam sobie, że tak po prostu ma, może jest mu zimno. Podczas przewijania też niekiedy płacze. Nie byłoby to dla mnie kłopotliwe gdyby nie moja mama. Ona uważa, że to nie jest prawidłowe i dlatego wzbudza to we mnie obawę. Może słusznie. Proszę napiszcie do mnie co w tej kwestii jest prawidłowe a co nie.

Pozdrawiam.

17 odpowiedzi na pytanie: KĄPIEL

  1. Re: KĄPIEL

    Wdg mnie głupota. Jedno dziecko uwielbia wodę a inne nie. Może jest to kwestia głodu. Spróbuj przed kąpielą troszkę małego podkarmić, a resztę pokąpieli. Jednak jak jesteś niespokojna, to uspokoić jedynie może wizyta u pediatry.

    • Re: KĄPIEL

      Dobra rada i muszę to zaobserwować. Przedwczoraj go podkarmiłam przed kapielą i nie płakał. Natomiast wczoraj musiał być bardzo głodny. Sprawdzę to.

      Dziękuje.

      • Re: KĄPIEL

        Hej Moja Zuzia przez około 2 miesiące codziennie wrzeszczała podczas kąpieli, szczerze mówiąc ta część dnia była dla nas ogromnym koszmarem. Żadne nowe pomysły i sposoby nie pomagały a położna stwierdziła, że pewnie wystraszyli Ją podczas kąpieli w szpitalu i został Jej taki uraz W końcu po dwóch miesiącach to ustapiło, a pomogła kilkudniowa przerwa w kąpieli, a po niej wprowadzenie do wanienki leżaczka. Może spróbuj takiego sposobu a jak nie to cierpliwie czekaj, a na pewno samo przejdzie i nie daj się zwariować tym co myślą/ mówią inni
        Pozdrawiam

        Zuzia

        • Re: KĄPIEL

          Dokładnie tak jak napisała ja3. Dokarm przed kąpielą i dziecko będzie spokojne. My tak robimy z naszym Tomkiem.
          pozdrawiam

          • Re: KĄPIEL

            Czytałam Twoje inne posty i odniosłam wrażenie, że Twoja mama zamiast Cię wesprzeć w tych trudnych dniach po porodzie, dodać Ci pewności siebie w opiece nad dzieckiem, tylko Cię stresuje. Wciąż się martwisz. Może się mylę, a jeśli tak, to przepraszam za ten komentarz.
            Mój mały darł się jak próbowałam go kąpać głodnego. Czasami dziecku nie odpowiada temperatura wody. Do dzisiaj potrafi mi ryczeć podczas wycierania, jeśli mu coś nie pasuje.
            Płacz podczas przewijania nie musi być związany z samym przewijaniem. Jeśli używasz chusteczek nawilżanych, to może są one zimne? Postaw się w sytuacji dziecka – podnoszenie pupy, wycieranie, zakładanie pieluchy – to nie całkiem komfortowe, nie? Dużo do dziecka mów podczas wszystkich tych zabiegów pielęgnacyjnych. Opowiadaj, co robisz. Nie podchodź znienacka, nie wykonuj zbyt gwałtownych ruchów. Polecam w tej kwestii metody “zaklinaczki” (książka Język niemowląt). U nas zdały egzamin.
            Pozdrawiam

            • Re: KĄPIEL

              A wg mnie to norma, niektóre dzieci po prostu nie lubia się kąpac i tyle. Nie przejmuj się.
              mój synek nie lubi byc na golasa – płacze i to prawie zawsze przy przebieraniu. A moja Asia uwielbiała być golaska – do dziś.

              • Re: KĄPIEL

                wszystko jest gut:) moje dzieciaki na początku też bardzo protestowały przy zabiegach pielegnacyjnych, teraz na przewijaku i w wanience Myszka zamiast płakać rozdaje uśmiechY:)

                Effcia i dzieciaki

                • Re: KĄPIEL

                  Oprócz podkarmiania przed kąpielą, jak radzą dziewczyny, proponuję jeszcze nakryć malucha pieluszką tetrową, zaraz po rozebraniu, bo może on sie po prostu boi.


                  Aneta, Kubuś, Ola i Agatka

                  • Re: KĄPIEL

                    Witam,

                    Moj synek zawsze lubił się kąpać, nie miał z tym żadnych problemów, ale zauważyłam, że jak mu zrobiliśmy kiedyś cieplejszą wodę i to dużo cieplejszą (nie mieściła się na skali termometru) to poprostu pokochał kąpiele i nie chce wychodzić z wanienki, hihi. Więc nie patrz na tą skalę, spróbuj wlać mu cieplejszą wodę. Ps. Mój mąż mówi, że do takiej ciepłej wody sam by nie wszedł, więc dzieci potrafią zaskakiwać….
                    Inną przyczyną może być głód, nakarm Maluszka przed kąpielą. Mi Mam radziła nie karmić i wtedy krzyczał, a jak się najadł to wszystko przebiegło super.
                    Powodzenia i aby Maluszek pokochał kąpiel.

                    • Re: KĄPIEL

                      Dasz radę wyrzucić mamę? Bo będzie coraz gorzej, a Ty będziesz mieć coraz to inne, nieuzasadnione obawy ;)…
                      Dziecko to człowiek, tyle że mały i ma prawo się bać, nie lubić czegoś itd…
                      Moja Aśka też na początku nie lubiła kąpieli (to nie był płacz to był wrzask w momencie zetknięcia z wodą) – myliśmy ją na takiej grubej gąbce i polewaliśmy wodą… Coraz więcej, coraz więcej… Gdzieś jak miała 2 miesiące to dopiero zaczęliśmy ją wkładać do wanienki – powoli, nóżkami najpierw, brzuszkiem do dołu, żeby widziała wodę i nie była zaskoczona jak dotknie wody… Powoli polubiła :D.

                      Pozdrawiam,

                      • Re: KĄPIEL

                        U Wojtusia też były wrzaski przez pierwsze dni, raz skończyło się zaniesieniem 🙁
                        Teraz już ok
                        proponuję tak jak dziewczyny:
                        -Nakarmić przed jedzeniem,
                        -Ja po rozebraniu zawijam maluszka w pieluszkę tetrową i tak wkładam do wody
                        -U nas chyba najbardziej pomogła cieplejsza woda- po prostu młodszy moj maluszek lubi ciepełko w przeciwieństwie do starszego brata

                        • Re: KĄPIEL

                          to, ze sluchasz mamy:) od tych porad az robi sie czasem niedobrze,ale milo, ze ktos sie troszczy. ty wiesz lepiej,mimo, ze nie masz doswiadczenia:) zdaj sie na instynkt. moj maly polubil kapiele dopiero po 2-3 miesiacach, caly czas to byla makabra i duzo stresu. az polubil,jak kazdy bobo:)

                          • Re: KĄPIEL

                            Też sie bałam że mój dzidzi będzie sie bał kąpieli zwłaszcza że teściowa mnie wystraszyła że jego tatuś do późnego dzieciństwa nienawidził sie kąpać. Pierwsza kąpiel to był koszmar (kąpał tatuś który był sztywny spięty i w ogóle jakby z drewna a dziecko sie darło wniebogłosy), druga kąpiel przebiegła bez ekscesów – ale zauważyłam że mały się boi kiedy odwracam go plecami w dół. Trzymałam go wjęc jedną ręką tak żeby był brzuszkiem do wody a drugą ochlapywałam. Potem wprowadziłam leżaczek, który okazał sie strzałem w 10. Dzidzia jak na plaży. Położna radziła mi jeszcze owijać dziecko pieluchą i w takim “mundurku” wkładać go do wanienki, podobno że noworodki nago czują sie strasznie bezbronne i boją się takiej wolnej przestrzeni.

                            • Re: KĄPIEL

                              no tak, nie wiedza nawet, ze maja jeszcze rece i nogi. maks pierwsza kapiel mial dopiero w wieku 2 miesiecy niestety.cyrk doslownie:) mial mine pod tytulem a co to,a pozniej koncert i nie dawal sie uspokoic. nienawidzil kapieli i bylo to dla nas stresujace, zastanawialam sie nawet czy on kiedys bedzie sie smial:)(pierwsze 4 miesiace to byl koszmar, ciagle ryczal) pozniej juz z gorki,codziennie robilam to samo,az doczekalam sie tego pieknego dnia i polubil! teraz jest to przyjemnoscia:) i w lazience jest teraz tytanic po kazdej kapieli:) nade mna na szczescie nikt nie stal 🙂 tesciowa daleko,a mama bardzo rzadko zaglada.

                              • Re: KĄPIEL

                                Moja Ala wyyyyyyyyyyła w kąpieli jakieś 3-4 pierwsze miesiące…..
                                Obecie uwielbia się pluskać :-)))

                                Alicja 1,5

                                • Re: KĄPIEL

                                  cos Ty!?dlaczego nieprawidlowe??to malutkie dziecko i normalne ze placze jeszcze podczas kapieli,nie rozumiem Twojej mamy.moj nie znosil sie kapac do miesiaca,potem pokochal,teraz ma prawie rok,kapiele uwielbia nadal ale do tej pory nienawidzi sie ubierac i jak mu zmieniam pieluszke.dla mnie to nic dziwnego.

                                  Katka&Krzys(26.01.06)

                                  • Re: KĄPIEL

                                    Dziewczyny już jest super. Gucio kąpie się pływa.

                                    Pozdrawiam i dziękuję za rady

                                    Asia i Gustawek

                                    Znasz odpowiedź na pytanie: KĄPIEL

                                    Dodaj komentarz

                                    Mozarella w ciąży

                                    Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                    Czytaj dalej →

                                    Ile kosztuje żłobek?

                                    Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                    Czytaj dalej →

                                    Dziewczyny po cc – dreny

                                    Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                    Czytaj dalej →

                                    Meskie imie miedzynarodowe.

                                    Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                    Czytaj dalej →

                                    Wielotorbielowatość nerek

                                    W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                    Czytaj dalej →

                                    Ruchome kolano

                                    Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                    Czytaj dalej →
                                    Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                    Logo
                                    Enable registration in settings - general