Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?

Ciekawi mnie temat, jako mamę i może w przyszłości nauczycielkę klas I-III, jak u Was w szkołach wyglądają oceny? Czy są to punkty, czy pieczątki, a może oceny literowe? U mojego synka póki co są plusy w ćwiczeniach.

oceny literowe w klasach 1-3

20 odpowiedzi na pytanie: Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?

  1. U synka w szkole są oceny literowe:

    W – wspaniale
    B – bardzo ładnie
    Ł – ładnie
    P – potrafisz lepiej
    S – słabo

    Są to oceny z edukacji wczesnoszkolnej.
    Z religii, angielskiego, w-f, no i oczywiście pływania mamy normalne oceny 1-6

    • U nas są pieczątki z oceną:
      A – wspaniale (uśmiechnięte słoneczko)
      B – bardzo dobrze (słonko bez buźki)
      C – dobrze (słonko za chmurką)
      D – pracuj więcej (chmurka)

      • Stopnie.
        Ocena na koniec roku – opisowa.

        • U nas nie ma ocen, uśmieszków, pieczątek – nie przewidywane są conajmniej przez pierwszy semestr.
          Każde zadanie jest robione do skutku, aż pojawi się przy nim fistaszek równoznaczny z zaliczeniem.
          Z angielskiego wyniki sprawdzianów mają być podawne procentowo.

          • U nas jest:
            Brawo – zadanie wykonane dobrze
            + moglo być lepiej
            – zadanie wykonane źle

            W drugim semestrze oceny będą poszerzone

            • U nas też plusy, a za 5 plusów dostają 5-kę.

              • Od pierwszej klasy system punktowy od 1 do 6.
                Żadnych pieczątek czy naklejek.
                Ocena opisowa na koniec roku.

                • U nas są oceny literowe w szkole:
                  W wzorowo
                  B bardzo dobrze
                  D dobrze
                  S słabo
                  N niezadowalajaco

                  Widzę, że co szkoła to inny system ocen

                  • stopnie w skali 1-6
                    na koniec roku ocena opisowa

                    • U nas przez pierwsze półrocze ma ocen nie być – ćwiczenie ma być zrobione i wtedy jest zaliczone.
                      Potem mają być:
                      A – super
                      B- dobrze
                      C – zaliczone
                      okienko (?) – nie zaliczone
                      i R – za zadania dodatkowe.

                      • U nas oceny, ale często z komentarzem, np. brawo, bardzo ładnie pracujesz, postaraj się i pisz starannie.
                        Na koniec roku ocena opisowa.

                        • U nas oceny opisowe pod zadaniami, a w dzienniku skróty tj.
                          W wspaniale
                          BD Bardzo dobrze
                          D dobrze
                          A dalej juz nie pamiętam, ale jeszcze jakieś 2 czy 3 oceny są już te “gorsze”.
                          Ola na razie przynosi tylko W i BD, ale mają tych ocen mnóstwo. Zawsze z pracy domowej, zawsze z zadania robionego na lekcji. Wczoraj dostała Wspaniale za pokazanie kroków Poloneza (ćwiczą na WF do pasowania na pierwszaka). Z religi są oceny normalne (6,5,4, itd.).

                          • U nas nie ma ocen umiejętności, jedynie zachowania (a to i tak pomysł wychowawczyni) – i jest “Klub Kubusia Puchatka” i naklejki (przyjacielski prosiaczek, rozbrykany tygrysek, itp.).
                            Podobno według przepisów (a teraz to nie wiem jakich, czy wewnątrzszkolnych, bo myślałam, że to ogólne przepisy) w kl. I-III nie stosuje się tradycyjnej skali ocen.
                            Na koniec jest opisówka (na koniec semestru z zachowania, na koniec roku z zachowania i umiejętności).
                            Ja tam nie jestem przeciwniczką oceniania, ale też nie jakąś wielką zwolenniczką, choć wiadomo, że nie o oceny chodzi – szczególnie na początku – ale o to, aby dzieciaki zdobyły pewne umiejętności. Jednak widzę wielką radość Syna jak przyniesie 5 czy 6 (np. z angielskiego dodatkowego Pani stawia czasem oceny, albo z niemieckiego – obowiązkowego- gut, sehr gut :D).

                            • U nas w pierwszym półroczu kl 1 oceny komentarze i obrazek, brawo, wspaniale, dobrze itd, od drugiego semestru punkty, na koniec roku opisowa ocena.

                              • Zamieszczone przez Gosia
                                Stopnie.
                                Ocena na koniec roku – opisowa.

                                Chyba już większość Rybnika wróciła do starych dobrych cyferek.

                                U mojego synka mają w szkole mają wspaniale, bardzo dobrze, dobrze, a co dalej to nie pamiętam, ale dzieci bezbłędnie przypisują tym nazwom cyferki od 1 do 6.

                                • Zamieszczone przez Finia
                                  u nas są pieczątki z oceną:
                                  A – wspaniale (uśmiechnięte słoneczko)
                                  B – bardzo dobrze (słonko bez buźki)
                                  C – dobrze (słonko za chmurką)
                                  D – pracuj więcej (chmurka)

                                  u nas to samo, tylko bez słonek. W książce jest zwykle + lub -. Czasem komentarz: ładnie, bardzo ładnie lub króki opis, co źle. A te oceny to są tylko w dzienniku, bardziej dla nauczyciela, a nie dla dzieci. Czyli pani sobie z różnych prac w różnych kategoriach te oceby stawia. My mamy prawie same a, jedno B+ i jedno C (nie zrozumiał ćiwczenia). A z zachowania już chyba z 5 uwag, niedługo nam nie starczy dzienniczka.

                                  • A wytłumaczcie mi proszę, czym różni się ocenianie cyferkami od oceniania literkami?
                                    Bo serio nie widzę różnicy i nie wiem, czemu ma to służyć.

                                    • Ja także kompletnie nie wiem. Dla mnie to bez sensu.

                                      • Niczym, ale że jest dowolność, to niej korzystają.

                                        • W – wspaniale
                                          Bd – bardzo dobrze
                                          D – dobrze
                                          P – przeciętnie
                                          S – słabo

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?

                                          Dodaj komentarz

                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo