Forum: Szkolniaki
Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?
Ciekawi mnie temat, jako mamę i może w przyszłości nauczycielkę klas I-III, jak u Was w szkołach wyglądają oceny? Czy są to punkty, czy pieczątki, a może oceny literowe? U mojego synka póki co są plusy w ćwiczeniach.

20 odpowiedzi na pytanie: Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?
U synka w szkole są oceny literowe:
W – wspaniale
B – bardzo ładnie
Ł – ładnie
P – potrafisz lepiej
S – słabo
Są to oceny z edukacji wczesnoszkolnej.
Z religii, angielskiego, w-f, no i oczywiście pływania mamy normalne oceny 1-6
U nas są pieczątki z oceną:
A – wspaniale (uśmiechnięte słoneczko)
B – bardzo dobrze (słonko bez buźki)
C – dobrze (słonko za chmurką)
D – pracuj więcej (chmurka)
Stopnie.
Ocena na koniec roku – opisowa.
U nas nie ma ocen, uśmieszków, pieczątek – nie przewidywane są conajmniej przez pierwszy semestr.
Każde zadanie jest robione do skutku, aż pojawi się przy nim fistaszek równoznaczny z zaliczeniem.
Z angielskiego wyniki sprawdzianów mają być podawne procentowo.
U nas jest:
Brawo – zadanie wykonane dobrze
+ moglo być lepiej
– zadanie wykonane źle
W drugim semestrze oceny będą poszerzone
U nas też plusy, a za 5 plusów dostają 5-kę.
Od pierwszej klasy system punktowy od 1 do 6.
Żadnych pieczątek czy naklejek.
Ocena opisowa na koniec roku.
U nas są oceny literowe w szkole:
W wzorowo
B bardzo dobrze
D dobrze
S słabo
N niezadowalajaco
Widzę, że co szkoła to inny system ocen
stopnie w skali 1-6
na koniec roku ocena opisowa
U nas przez pierwsze półrocze ma ocen nie być – ćwiczenie ma być zrobione i wtedy jest zaliczone.
Potem mają być:
A – super
B- dobrze
C – zaliczone
okienko (?) – nie zaliczone
i R – za zadania dodatkowe.
U nas oceny, ale często z komentarzem, np. brawo, bardzo ładnie pracujesz, postaraj się i pisz starannie.
Na koniec roku ocena opisowa.
U nas oceny opisowe pod zadaniami, a w dzienniku skróty tj.
W wspaniale
BD Bardzo dobrze
D dobrze
A dalej juz nie pamiętam, ale jeszcze jakieś 2 czy 3 oceny są już te “gorsze”.
Ola na razie przynosi tylko W i BD, ale mają tych ocen mnóstwo. Zawsze z pracy domowej, zawsze z zadania robionego na lekcji. Wczoraj dostała Wspaniale za pokazanie kroków Poloneza (ćwiczą na WF do pasowania na pierwszaka). Z religi są oceny normalne (6,5,4, itd.).
U nas nie ma ocen umiejętności, jedynie zachowania (a to i tak pomysł wychowawczyni) – i jest “Klub Kubusia Puchatka” i naklejki (przyjacielski prosiaczek, rozbrykany tygrysek, itp.).
Podobno według przepisów (a teraz to nie wiem jakich, czy wewnątrzszkolnych, bo myślałam, że to ogólne przepisy) w kl. I-III nie stosuje się tradycyjnej skali ocen.
Na koniec jest opisówka (na koniec semestru z zachowania, na koniec roku z zachowania i umiejętności).
Ja tam nie jestem przeciwniczką oceniania, ale też nie jakąś wielką zwolenniczką, choć wiadomo, że nie o oceny chodzi – szczególnie na początku – ale o to, aby dzieciaki zdobyły pewne umiejętności. Jednak widzę wielką radość Syna jak przyniesie 5 czy 6 (np. z angielskiego dodatkowego Pani stawia czasem oceny, albo z niemieckiego – obowiązkowego- gut, sehr gut :D).
U nas w pierwszym półroczu kl 1 oceny komentarze i obrazek, brawo, wspaniale, dobrze itd, od drugiego semestru punkty, na koniec roku opisowa ocena.
Chyba już większość Rybnika wróciła do starych dobrych cyferek.
U mojego synka mają w szkole mają wspaniale, bardzo dobrze, dobrze, a co dalej to nie pamiętam, ale dzieci bezbłędnie przypisują tym nazwom cyferki od 1 do 6.
u nas to samo, tylko bez słonek. W książce jest zwykle + lub -. Czasem komentarz: ładnie, bardzo ładnie lub króki opis, co źle. A te oceny to są tylko w dzienniku, bardziej dla nauczyciela, a nie dla dzieci. Czyli pani sobie z różnych prac w różnych kategoriach te oceby stawia. My mamy prawie same a, jedno B+ i jedno C (nie zrozumiał ćiwczenia). A z zachowania już chyba z 5 uwag, niedługo nam nie starczy dzienniczka.
A wytłumaczcie mi proszę, czym różni się ocenianie cyferkami od oceniania literkami?
Bo serio nie widzę różnicy i nie wiem, czemu ma to służyć.
Ja także kompletnie nie wiem. Dla mnie to bez sensu.
Niczym, ale że jest dowolność, to niej korzystają.
W – wspaniale
Bd – bardzo dobrze
D – dobrze
P – przeciętnie
S – słabo
Znasz odpowiedź na pytanie: Oceny w klasach 1-3? Literowe, punktowe, pieczątki?