Poznanianki poleccie fajne miejsca…

Dziewczyny
Szukam ciekawych miejsc w Poznaniu, gdzie można spedzic czas z dzieckiem. Chodzi mi zarowno o parki, laski, place zabaw jak i restauracje, warsztaty czy inne atrakcje i imprezy. Z gory chcialam uprzedzic, ze moje pytanie jest interesowne. Tzn. pytam bo chcialabym sie w takie miejsca udac z moimi dziewczynami, ale rowniez pytam niejako zawodowo (a raczej amatorsko;)).
Moze moglybysmy tu wpisywac ciekawe miejsca.
Na poczatek napisze Wam o trzech, ktore ostatnio odkrylam.

Strona 2 odpowiedzi na pytanie: Poznanianki poleccie fajne miejsca…

  1. Zamieszczone przez ivoonna

    Zamierzam wybrac sie tez nad to Goreckie. Widzialam tam na miejscu na mapie parku, ze na tym Goreckim jest jakas wyspa z ruinami. Bylas może tam.

    Poszukam na mapie też tego kociołka. Jak możesz to napisz też bliżej gdzie te lody, chetnie tam zajade skoro takie dobre.

    Dzieki za namiary!

    LODY to lodziarnia obok przejazdu kolejowego w Puszczykowie – zauważysz po wychodzącym na chodnik ogonku oczekujących 😉

    Nad Góreckie jeździmy rowerkami, bo mamy blisko, ale od kilku lat to jezioro jest pod ochroną i nie można się kąpać, a przynajmniej nie legalnie!!!, na wyspie jest zameczek, byłam tam jeszcze jako dzieciak. Teraz dostać się tam chyba nie można.

    Kociołek to zawsze było jeziorko na ryby bo trochę zarośniete, no ale tam to z 8 lat nie byłam, więc może coś sie zmieniło.

    My generalnie kąpiemy się nad jeziorem Jarosławiec

    • Zamieszczone przez oposek
      LODY to lodziarnia obok przejazdu kolejowego w Puszczykowie – zauważysz po wychodzącym na chodnik ogonku oczekujących 😉

      Nad Góreckie jeździmy rowerkami, bo mamy blisko, ale od kilku lat to jezioro jest pod ochroną i nie można się kąpać, a przynajmniej nie legalnie!!!, na wyspie jest zameczek, byłam tam jeszcze jako dzieciak. Teraz dostać się tam chyba nie można.

      Kociołek to zawsze było jeziorko na ryby bo trochę zarośniete, no ale tam to z 8 lat nie byłam, więc może coś sie zmieniło.

      My generalnie kąpiemy się nad jeziorem Jarosławiec

      My tez juz sie kapiemy nad Jaroslawieckim 🙂

      Na ta wyspe to dowiedzialam sie, ze mozna sie dostac tylko w zime po lodzie. Tam sa ruiny palacyku, ktory Tytus Działyński zbudowal w prezencie slubnym dla siostry (lata 30-ste XIX wieku). A nad jez. Goreckim jest fajny punkt do odpoczynku, obok parkingu. Pozniej sprobuje wrzucic tu troche bardziej usystematyzowane opisy jezior w Wielkopolskim Parku Narodowym.

      A do lodziarni sie musze koniecznie wybrac. I to nie tylko ze wzgledu na moje dzieci

      • Zamieszczone przez ivoonna
        A nad jez. Goreckim jest fajny punkt do odpoczynku, obok parkingu.

        a my jeździmy rowerkami na taką malutką plażę mniej więcej na przeciwko plaży obok parkingu – można na nią dotrzeć pieszo lub rowerkiem schodząć od parkingu w dół do plaży idziemy na lewo i obchodzimy jezioro (zresztą w prawo chyba jest płot??)
        z tej naszej mini plaży jest najbliżej na wyspę!!

        Poza tymi jeziorkami jeździmy do Skorzęcina – wspomnienia z dzieciństwa mojego męża lub do Sierakowa – tylko to kawałek niestety jest!!!

        dziś idziemy na jakąś imprezkę, zproszonie od męża firmy: weekend w siodle na WOLI, mam nadzieję że nie będzie padać

        • Zamieszczone przez ivoonna
          My tez juz sie kapiemy nad Jaroslawieckim 🙂

          A opłata za samochód nadal obowiazuje, bo ostatnio chyba nikogo pobierającego opłaty nie widziałam?!

          Super są tez imprezy w Szreniawie w muzeum rolnictwa

          • Zamieszczone przez oposek
            a my jeździmy rowerkami na taką malutką plażę mniej więcej na przeciwko plaży obok parkingu – można na nią dotrzeć pieszo lub rowerkiem schodząć od parkingu w dół do plaży idziemy na lewo i obchodzimy jezioro (zresztą w prawo chyba jest płot??)
            z tej naszej mini plaży jest najbliżej na wyspę!!

            Poza tymi jeziorkami jeździmy do Skorzęcina – wspomnienia z dzieciństwa mojego męża lub do Sierakowa – tylko to kawałek niestety jest!!!

            dziś idziemy na jakąś imprezkę, zproszonie od męża firmy: weekend w siodle na WOLI, mam nadzieję że nie będzie padać

            A powiedz mi da sie tam przejechac wozkiem? A czterolatka na rowerku biegowym da rade? Bo tam mi sie dosc ciezka ta droga wydala.
            A na Woli chyba jakies miedzynarodowe zawody sa teraz. Ja tez mam nadzieje, ze nie bedzie padac. Wybieramy sie zaraz na Piatkowo. Wprawdzie dla nas to drugi koniec miasta, ale maja fajny program zwiazany z teatrem. Dzieci maja przymierzac stroje, malowac scenografie itp.

            A w okolice Sierakowa od dawna chce sie wybrac. Pisalam mgr z dworku w Chalinie, ale jeszcze tam nie bylam.

            Zamieszczone przez oposek
            A opłata za samochód nadal obowiazuje, bo ostatnio chyba nikogo pobierającego opłaty nie widziałam?!

            Super są tez imprezy w Szreniawie w muzeum rolnictwa

            W czwartek rozmawialam na ten temat i na parkingu i w muzeum WPN. W sezonie w ladne dni jest 5 zl za caly dzien (mozna sie przemieszczac na tym samym bilecie miedzy parkingami) i w dodatku dowiedzialam sie, ze jest oplata za wejscie do parku. Ale ona nie obowiazuje mieszkancow otuliny parku

            Do Szreniawy to moze juz w przyszlym tygodniu uda sie mi wyskoczyc z dziewczynami. Fajne miejsce.

            • Zamieszczone przez ivoonna
              A powiedz mi da sie tam przejechac wozkiem? A czterolatka na rowerku biegowym da rade? Bo tam mi sie dosc ciezka ta droga wydala.

              Wózkiem i rowerkiem dość kiepsko – do połowy drogi jeszcze ok, ale dalej wąsko i duża ilość korzeni (my u nas jesteśmy siłą napędową a dziewczyny sobie siedzą w fotelikach – i była to jazda w zeszłym roku, jeszcze bez Baśki)
              mam jakąś starą mapę rowerową z traskami to w poniedziałek zeskanuję i pokażę Ci dokładnie to miejsce

              • ANIMATOR

                Dziewczyny juz mozna rezerwowac miejsca na 3 międzynarodowy festiwal filmów animowanych

                W ramach tego spektaklu w trzech miejscach w Poznaniu (zamek, apollo i zdaje sie muza czy rialto) sa organizowane rozne seanse dla dzieci. Maja oferte zarowno dla dwulatkow jak i nastolatkow

                WSTEP BEZPLATNY

                ja chce dzis miske zapisac na pokaz bolka i lola z muzyka na zywo!

                tu jest wiecej szczegolow

                • Byłam w ostatnia niedzielę w Muzeum Rolnictwa w Szreniawie
                  Ekstra miejsce.
                  Misce bardzo sie podobalo. Ciekawe rzeczy i sposob prezentacji tak przygotowany, ze sie dzieciakom podoba. Sa zywe zwierzeta. Ekspozycje sa w roznych budynkach i na dworze wiec warto jechac jak jest pogoda. Jest restauracja swojskie jadlo (obiady ok 12 zl) i super plac zabaw (z owca jak z tej bajki baranek sheen – nie pamietam jak sie to pisalo). Jest parking.
                  A w ten weekend jest tam impreza plenerowa O kulturze Bialorusi (otwieraja wystawe czasowa) – beda atrakcje tez dla dzieci.
                  A i maja nawet przewijak w toalecie

                  zapomnialam dodac fotki
                  a ten leb to akurat wypchany zwierzak

                  • W niedziele jest bezpłatny wstęp do Zamku na ul. Św. Marcina (wszystkie wystawy, zwiedzanie zamku itp.)
                    Jest tez festyn Farny warkocz magdaleny
                    a jak ktos woli za miasto to polecam impreze -plenerowa niedziela w muzeum w Muzeum w Szreniawie (tylko tu jest płatny wstęp – dorosli 10 zł, dzieci nie pamietam)

                    Znasz odpowiedź na pytanie: Poznanianki poleccie fajne miejsca…

                    Dodaj komentarz

                    Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                    Logo