Pyszne i proste CIASTECZKA

zrobiła moja mama i musze powiedziec że lepsze niż pierniczki i łatwiejsze do robienia z dziecmi. siasto takie kruche ale robi sie z DROŻDZAMI.

400 g maki
2 żółtka ( a białka do smarowania)
250 g masła
150 g cukru
2 łyzki smietany kwasnej
1 dag drożdzy

to sie szybko zagniata (jak na kruche ciasto) i do lodówki. a potem sie wałkuje i wycina. potem posmarowac białkiem i cukrem.
Moja mama wczoraj zrobiła z Alą i dzieci zeżarły całą blaszke

32 odpowiedzi na pytanie: Pyszne i proste CIASTECZKA

  1. ide po drożdże:)

    • a ile sie piecze? bo juz składniki mam czekam na młoda jak wróci z przedszkola i będziemy robićpierniczki tez więc może uda sie dwie pieczenie na jednym ogniu:)

      • piecze sie do zarumienienia. nie wiem ile bo ja nie robiła ale moja mama

        wczoraj zrobiła znowu a ja zeżarłam 5….. lepsze niz pierniczki. Mysle że mozna dodac jakis orzechów zmielonych. Mama posypywała częsc kolorową posypką. (na to białko) albo cukrem

        • zrobiłam wczoraj.
          piekłam aż się zrumieniły własnie – sa ekstra!!! ja pokombinowałam i dałam sobie posypke i czekolade płynna na wierzch i część z rodzynkami, a część z orzeszkami właśnie:)

          • ja nie mam odwagi. zżeram to co dała mi mama… wyjadłąm dzis wszystkie. zrobie jak ktos bedzie miął przyjsc.
            za to dzis mama zrobiła rogali pólfrancuskie. wrzuce przepis jutro. tez pyszne. planuje zrobic na B. urodziny

            • Zamieszczone przez aborka
              zrobiła moja mama i musze powiedziec że lepsze niż pierniczki i łatwiejsze do robienia z dziecmi. siasto takie kruche ale robi sie z DROŻDZAMI.

              400 g maki
              2 żółtka ( a białka do smarowania)
              250 g masła
              150 g cukru
              2 łyzki smietany kwasnej
              1 dag drożdzy

              to sie szybko zagniata (jak na kruche ciasto) i do lodówki. a potem sie wałkuje i wycina. potem posmarowac białkiem i cukrem.
              Moja mama wczoraj zrobiła z Alą i dzieci zeżarły całą blaszke

              Ja jeszcze do tego przepisu dodaję cukier waniliowy (trochę mniej cukru zwykłego). Wałkujemy, wycinamy kółka szklanką i na polowie kładziemy ósemki jabłka, zakrywamy jabłko- tak żeby wyszedł taki pierożek z jabłkiem w środku i pieczemy. Potem posypujemy cukrem pudrem. Pychotkaaaa i zdrowe bo z jabłkiem 😉

              • Ja to mogę robić ciasto mikserem, a takie cosik:

                Zamieszczone przez aborka
                to sie szybko zagniata (jak na kruche ciasto) i do lodówki.

                to dla mnie masakra 🙁

                Czy możesz mi dać jakieś wskazówki, co po czym i jak? Jak mam ciasto “zagnieść” to najczęściej odpuszczam, bo wiele prób mam nieudanych, albo się kleiło, albo sypał, rozrywało, było twarde, no nie umiem! Nie mam tu na myśli Twojego przepisu na ciasteczka tylko ogólnie takich do zagniatania.

                Jakiś czas temu kupiłam świetne foremki (zupełnie nieświąteczne) i chciałabym dzisiaj z Błażejem porobić.

                plis o rady, masło wyjęłam żeby zmiękło, co dalej?

                • Zamieszczone przez JaEwa
                  Ja to mogę robić ciasto mikserem, a takie cosik:

                  to dla mnie masakra 🙁

                  Czy możesz mi dać jakieś wskazówki, co po czym i jak? Jak mam ciasto “zagnieść” to najczęściej odpuszczam, bo wiele prób mam nieudanych, albo się kleiło, albo sypał, rozrywało, było twarde, no nie umiem! Nie mam tu na myśli Twojego przepisu na ciasteczka tylko ogólnie takich do zagniatania.

                  Jakiś czas temu kupiłam świetne foremki (zupełnie nieświąteczne) i chciałabym dzisiaj z Błażejem porobić.

                  plis o rady, masło wyjęłam żeby zmiękło, co dalej?

                  Aborka nie odpisuje, wiec napisze jak ja bym to zrobila:
                  Do michy wszystkie spypkie, wymieszalbym to, dodalabym maslo (ale nie miekkie ) i drozdze i – teraz napisze tak lopatologicznie – sypkie z maslem i dozdzami bralabym w dlonie i pocierala jedna dlon o druga. 😀 ( no tak jak to sie robi z kruchym ciastem ) do tego dalabym jajka smietane i zagniotla.

                  mam nadzieje ze mnie zrozumialas, bo sama sie smieje z tego opisu;)

                  • Zamieszczone przez kiara
                    Aborka nie odpisuje, wiec napisze jak ja bym to zrobila:
                    Do michy wszystkie spypkie, wymieszalbym to, dodalabym maslo (ale nie miekkie ) i drozdze i – teraz napisze tak lopatologicznie – sypkie z maslem i dozdzami bralabym w dlonie i pocierala jedna dlon o druga. 😀 ( no tak jak to sie robi z kruchym ciastem ) do tego dalabym jajka smietane i zagniotla.

                    mam nadzieje ze mnie zrozumialas, bo sama sie smieje z tego opisu;)

                    Taki opis jest właśnie dla mnie i nic w nim śmiesznego nie widzę 🙂

                    a drożdże rozumiem pokryszyć

                    tylko nie wiem co teraz z tym masłem, mam je schłodzić, ma być twarde?

                    • Zamieszczone przez JaEwa
                      Taki opis jest właśnie dla mnie i nic w nim śmiesznego nie widzę 🙂

                      a drożdże rozumiem pokryszyć

                      tylko nie wiem co teraz z tym masłem, mam je schłodzić, ma być twarde?

                      drozdze bym pokruszyla. maslo wsadzilabym na chwile do lodowki.
                      moze te ciasteczka trzeba zrobic inaczej, ale ja robilabym wlasnie tak. Aborka napisala, ze robic jak na kruche,a przy kruchym wlasnie tak to sie robi:)

                      • tez robimy podobnie, tyle ze bez drozdzy. Sprobuje teraz z drozdzami 🙂
                        Nasze tez sa przepyszne, a ile z tym swietnej zabawy…

                        • Zamieszczone przez kiara
                          drozdze bym pokruszyla. maslo wsadzilabym na chwile do lodowki.
                          moze te ciasteczka trzeba zrobic inaczej, ale ja robilabym wlasnie tak. Aborka napisala, ze robic jak na kruche,a przy kruchym wlasnie tak to sie robi:)

                          Bardzo Ci dziękuję za pomoc, właśnie wcinamy. Ostatnią turę jeszcze Błażej wycina.
                          Ciasteczka pysznie MAŚLANE 🙂

                          • Zamieszczone przez JaEwa
                            Bardzo Ci dziękuję za pomoc, właśnie wcinamy. Ostatnią turę jeszcze Błażej wycina.
                            Ciasteczka pysznie MAŚLANE 🙂

                            Prosze bardzo:)

                            • Zamieszczone przez kiara
                              Aborka nie odpisuje, wiec napisze jak ja bym to zrobila:
                              Do michy wszystkie spypkie, wymieszalbym to, dodalabym maslo (ale nie miekkie ) i drozdze i – teraz napisze tak lopatologicznie – sypkie z maslem i dozdzami bralabym w dlonie i pocierala jedna dlon o druga. 😀 ( no tak jak to sie robi z kruchym ciastem ) do tego dalabym jajka smietane i zagniotla.

                              mam nadzieje ze mnie zrozumialas, bo sama sie smieje z tego opisu;)

                              mniejwiecej tak. mozna sypkie z drożdzami potem masło (zetrzec na tarce ja twarde ) jaja a na konec smietane.

                              • Zamieszczone przez aborka
                                mniejwiecej tak. mozna sypkie z drożdzami potem masło (zetrzec na tarce ja twarde ) jaja a na konec smietane.

                                Doczytałam, ze w krzakach grzebałaś, jak ja pomocy szukałam.
                                Przy pomocy Kiary jakoś dałam radę 🙂
                                Ciastka pyszne, Błażej jadł je zamiast kolacji z kubkiem mleka

                                • Wczoraj zrobiłam ciasteczka z synkiem. Ile miał frajdy przy wałkowaniu i wykrajaniu ciasteczek. Super zabawa. Wyszły pyszne. Wszystkim smakowały i prawie wszystkie zniknęły. Adaś był taki dumny, że wszyscy go chwalą. Przepis zostanie juz u nas na zawsze.
                                  Bardzo za niego dziękujemy.

                                  • muszę zrobić kiedyś, wydaje się łatwe
                                    ale nie mam foremek do ciasteczek, bo nigdy takowych nie robiłam
                                    jak zakupię to zrobię

                                    • Zamieszczone przez kasia.
                                      muszę zrobić kiedyś, wydaje się łatwe
                                      ale nie mam foremek do ciasteczek, bo nigdy takowych nie robiłam
                                      jak zakupię to zrobię

                                      Mozna i bez foremek. Wycinac szklanka lub zrobic taki grubszy walek (jak kielbasa krakowska :)) i kroic grubsze plastry.

                                      Jeszcze tych ciasteczek nie robilam, dopiero trafilam na przepis. Mialam z Miska dzis robic muffinki jak wroci z przedszkola. Ale jednak beda ciastka. Czy takie posmarowane jajkiem ciastka mozna od razu posypac posypka? Ona sie w piecu nie rozpusci?

                                      • Zamieszczone przez aborka

                                        2 łyzki smietany kwasnej

                                        Kurcze, ta śmietana to pewnie ważny składnik? Mam takie ssanie na słodkie, ale Ulka uczulona na mleczne więc z diety wyeliminowałam wszystko co z mlekiem. Piekę non stop szarlotkę i babkę i już mi się znudziło 🙁

                                        • Ciasteczka wyszly smaczne……powiedzialabym nawet, ze za bardzo;)

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: Pyszne i proste CIASTECZKA

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general