Pytanko o duphaston?

Będąc ostatnio u mojej pani dr doszłyśmy do wniosku, że powinnam brać ten lek w celu uregulowania cyklu. Jestem teraz w 14 dniu cyklu od jutra będę brać duphaston. Mam takie pytanko: czy będą występować jakieś dziwne objawy po tym leku? Bo boję się, że wszytsko mogę odczytać jako ciążę a potem się rozczaruję (niestety nie pierwszy raz).

17 odpowiedzi na pytanie: Pytanko o duphaston?

  1. Re: Pytanko o duphaston?

    to..oczywiscie…zalezy..od..organizmu.. Ale.. Na..ulotce..sa..wypisane..skutki..uboczne…
    skutki..uboczne..jak.. Najbardziej..prezypominaja…objawy…ciazowe:)
    ale..zycze…bo..objawy.. Nie..okazaly..sie..duphastonowe..lecz..fasolkowe!

    Zuzanna

    • Re: Pytanko o duphaston?

      Nie chcę Cię zmartwić, ale to może się zdarzyć. Bardzo nieregularne masz cykle? Moje spotanie z duphastonem trwało raptem jeden cykl i nie bardzo mam ochote na więcej, rozumiem, że u Ciebie to konieczność.

      Ewike
      [Zobacz stronę]

      • Re: Pytanko o duphaston?

        U kazdej kobiety jest inaczej.
        Spotkalam sie z opiniami, bolacych piersi, nudnosci zawrotow glowy itd…
        Ja bralam ponad pol roku i nie czulam kompletnie nic takze nie ma reguly:)
        W kazdym razie duphaston czyni cuda i na pewno bardzo szybko doczekasz sie fasoleczki:)

        Monia i czerwcowe szczescie:)

        • Re: Pytanko o duphaston?

          Nie chcę nikogo dołować ale z tymi cudami bym nie przesadzała – brałam duphaston 6 miesięcy i nic – ale prawdopodobnie dlatego, że progesteron to nie jedyny mój problem. Cykle na pewno miałam po tym leku regularne, ale chyba jednak bezowulacyjne. Bóle głowy i PMS – to podstawowe skutki uboczne u mnie. W tym cyklu go odstawiłam i dwa dni po tym jak powinnam go brać miałam migrenę życia (chciałam gryźć ściany).
          Trzymam kciuki żeby u Ciebie było skutecznie i bez skutków ubocznych!

          PZB
          [Zobacz stronę]

          • Re: Pytanko o duphaston?

            CZeść Mery. A ja napiszę Ci tak: brałam duphaston tylko jeden cykl i……jestem w ciąży:) Życzę Ci takich samych efektów!

            Ninka
            [Zobacz stronę]

            • Re: Pytanko o duphaston?

              mery,

              Ja brałam Duphaston na podtrzymanie ciąży w końskiej dawce…
              I powiem tyle…przed poronieniem mnie nie uchronił… A objawy miałam ciążowe czyli bolące piersi, pociemniałe sutki, nudności…i tak niestety się zdarza.
              Dlatego lepiej się nie sugeruje objawami podczas brania dupasthonu….

              Ale ja głęboko wierzę, że powtórzy się sytuacja jak u Ninki i zaskoczycz już w pierwszym cyklu!

              Marti1

              • Re: Pytanko o duphaston?

                Niestety u mnie też bez efektów ciążowych, za to rozdrażnienie i bóle piersi tragiczne. Ale każda z nas jest inna, więc u ciebie może być wszystko ok.

                Dorota

                • Re: Pytanko o duphaston?

                  A wiecie co mnie zastanawia? To że każa wam brać ten duphaston ok 15, 16 dnia cyklu. Dobra jeśli ktoś ma idealne cykle 28 dni, ale jeśli owulacja przypada na 17,18, dzień cyklu to co? To samo co ostatnio u Zuzanny. Zanim była owulacja zaczęła brać duphaston i prawdopodobnie pozbawiłą sie owu.
                  I to jest bardzo ciekawe, bo jeśliby mi ktoś kazał brać duphaston 15 dnia cyklu, to przepraszam ale nie miałabym owulacji wcale, bo moje owu ostatnio są ok. 20 dnia cyklu.
                  Tak w ogóle to wydaje mi się że w takich przypadkach powinno się monitorować owulację. Nie chce was martwić ale mnie to zastanawia, tym bardziej ze według wszelkich nauk u zdrowej kobiety może przedłużać się jedynie faza folikularna natomiast faza lutealna nie trwa nigdy dłużej niż 18 dni. Przynajmnie nie są znane takie przypadki.
                  Pozdrawiam

                  Gabi – to już 17 mies. starań o maluszka

                  • Re: Pytanko o duphaston?

                    NO dobra ja kiedyś gdzieś przeczytałam o dziewczynie w ciąży, która była u lekarza w Polsce, a potem w Niemczech, pierwszy zaaplikował oczywiście duphaston, a drugi dziwił się i twierdził, że nasi lekarze tak często go przepisują a na zachodzie odchodzi się od tego typu leczenia.
                    Nie chcę tu siać paniki, ale sporo starających otrzymuje ten lek bez wcześniejszego badania hormonów.

                    Ewike
                    [Zobacz stronę]

                    • Re: Pytanko o duphaston?

                      To nie jest tak, nawet jezeli bierzesz duphaston okolo 15 16 dc tak jak i ja to juz po jedno, dwumiesiecznej kuracji regulujesz caly cykl..mniej wiecej (26 28 dni) i owu zawsze wystepuje w polowie cyklu.
                      To nie jest lek powodujacy pekanie pecherzyka a regulujacy cykl.

                      Monia i czerwcowe szczescie:)

                      • Re: Pytanko o duphaston?

                        Wiem, Moniu czym jest duphaston ale on nie wyreguluje ci cyklu, jeżeli owulacje przypadają na 20 dc i później, bo duphaston wspiera fazę lutealną przy niedomodze progesteronowej. Do niczego ci nie potrzebny w pierwszej połowie cyklu. To chemiczny progesteron, który w pierwszej fazie występuje w minimalnych dawkach. Jest ponadto niezłym środkiem antykoncepcyjnym.
                        A ponadto owulacja nie występuje w połowie cyklu to mit. Owulacja występuje na około 14, 15 dni przed miesiączką. A to że w normalnych cyklach 28 dni tak właśnie wypada, to już jest to zbieg okoliczności.
                        Ja mam cykle 40 -60 dniowe i owulacja nie występuje u mnie w połowie cyklu. Ciałko żółte nie ma szans przezyc dłużej niż 17 dni.
                        Acha i jeszcze jedno. Progesteron, duphaston, luteina nie są lekami regulującymi cykl. TO NIEPRAWDA!!!!!!!!!!!!!! NIEPRAWDA NIEPRAWDA. To leki wspierające wasz naturalny progesteron i podtrzymujące jego produkcję w organiźmie.
                        Niczego nie wyregulują, jeżeli są problemy z owulacją.

                        Gabi – to już 17 mies. starań o maluszka

                        • Re: Pytanko o duphaston?

                          Tak zgadza sie 14-16 dni przed data @ wytepuje owulacja.
                          Napisalam w plowie bo mialam na mysli moj cykl 28 dniowy.
                          I teraz tak jak wytlumaczysz mi w takim razie taka sprawe.
                          Ja zawsze mialam problemy z niregilarnymi miesiaczkami odkad pamietam…wiele wiele lat.
                          nie zwracalam na to szczegolnej uwagi…bo i regularnosc do niczego nie byla mi potrzebna.
                          Cykle mialam 40-50 dniowe takze dosc podobne do Twoich teraz.
                          zdajesz chyba sobie sprawe, ze to anomalia i powinno sie to leczyc bo przy tak dlugich cyklach rzadko kiedy dochodzi do owu o ile w ogole do niej dochodzi.
                          Zglosilam sie do lekarza…oczywiscie badania…przede wszystkim prolaktyny bo ona dosc czesto rezlegulowuje cykl.
                          Bralam najpierw sam bromergon ale @ nadal byla nieregularna, choc nieco sie poprawilo 35-40 dni.
                          Dopiero po przepisaniu duphastonu i wystarczyl jeden cykl wszystko sie unormowalo i tak jest do dzis.
                          Zreszta nie bede podwazac autorytetu mojego gina, ktory jest po prostu swietny i pewnie gdy by nie on nie udaloby mi sie zajsc tak szybko w ciaze.
                          Pozdrawiam cieplo.

                          Monia i czerwcowe szczescie:)

                          • Re: Pytanko o duphaston?

                            sreberko, kochanie, myślę sobie że bardziej Ci pomógł ten bromergonik niż duphaston. a najważniejsze że się udało! strasznie się cieszę.
                            mnie dziś na temat duphastonu i progesteronu olśniło, ale o tym w innym poście
                            pa pa

                            PZB
                            [Zobacz stronę]

                            • Re: Pytanko o duphaston?

                              Sreberko a badałaś sobie ten progesteron w fazie lutealnej zanim dostałaś duphaston?
                              Jeżeli tak to miałaś go pewnie obniżony i dobrze że tak świetnie ten duphaston podziałał. Ale jeżeli progesteron jest w normie (lub nawet powyżej jak u mnie) i owulacja występuje późno, to ci nic nie da ani duphaston ani zaden inny progesteron brany od dnia 15. W tych dniach ( u mnie np. ) występuje przewaga estradiolu, progesteron jest bardzo słabiutki, potem następuje skok LH i owulacja. dopiero potem uwalnia się progesteron w dużych dawkach.

                              Jednym słowem jedna przypadłośc nie jest równoznaczna z drugą. Ja mam inny problem, ktoś ma inny. ALe lekarze niestety są na tyle nieelastyczni, że tego nie potrafią pojąć. Brak miesiączki równa się progesteron.
                              Ale jakoś mnie leczyli przez jakieś 7 lat i nic. NIe wyleczyli. Sama doszłam do o wiele więcej wniosków niż ta ciemna masa.

                              A PZB ma rację bromergon obniża prolaktynę i skraca fazę folikularną, tą która ja mam zbyt długą.

                              Gabi – to już 17 mies. starań o maluszka

                              • Re: Pytanko o duphaston?

                                Kochanie nie zawsze brak miesiaczki=progesteron:)
                                U mnie glownym powodem byl za wysoki poziom prolaktyny:)
                                aaa i powiem, ze nie mialam robionego badania progesteronu w ogole:)
                                I nadal potrzymuje ze duphaston reguluje cykl, zreszta nawet w ulotce jest to napisane:)
                                Ok Ty wiesz swoje ja swoje i niech tak zostanie:)
                                Pozdrawiam Cie cieplo.

                                Monia i czerwcowe szczescie:)

                                • Re: Pytanko o duphaston?

                                  Wiesz na pewno tez ale mysle ze bardzij pomogl jednak duphaston..i zaraz wytlumacze dlaczego….jakies 6 lat temu nie mialam pojecia ze mam tak wysoki poziom prolaktyny..oczywiscie @ przychodzila raz na 40 czasem nawet 50 dni.
                                  Chodzilam wtedy do innego gina i ona przepisala mi duphaston na wywolanie @.
                                  Wzielam doslownie 10 tabletek a w nastepnym cyklu bylam juz w ciazy, fakt, ze poronilam ale zaszlam.
                                  I nie sadze, zeby byl to zbieg oklicznosci.
                                  Ok pozdrawiam cieplo:)

                                  Monia i czerwcowe szczescie:)

                                  • A ja mam pytanie tylko czy mogę Duphaston pogryźć mam problemy z połykaniem tabletek.

                                    Znasz odpowiedź na pytanie: Pytanko o duphaston?

                                    Dodaj komentarz

                                    Mozarella w ciąży

                                    Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                    Czytaj dalej →

                                    Ile kosztuje żłobek?

                                    Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                    Czytaj dalej →

                                    Dziewczyny po cc – dreny

                                    Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                    Czytaj dalej →

                                    Meskie imie miedzynarodowe.

                                    Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                    Czytaj dalej →

                                    Wielotorbielowatość nerek

                                    W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                    Czytaj dalej →

                                    Ruchome kolano

                                    Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                    Czytaj dalej →
                                    Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                    Logo
                                    Enable registration in settings - general