skutki uboczne szczepien

powiedzcie mi prosze, czy ktoras z was wie, jakie sa prawdziwe skutki uboczne szczepionek przeciwko pneumo i meningokokom i jak czesto wystepuja? my planujemy zaszczepic makarego od ponad roku i wciaz nie mozemy sie zdecydowac – jeden pediatra szczepionki goraco poleca, drugi radzi sie wstrzymac (ale nie odradza zupelnie), natomiast znajomi lekarze (nie pediatrzy) i farmaceuci (ci w szczegolnosci) twierdza, ze wlasnemu dziecku nigdy w zyciu nie podaliby zadnej z tych szczepionek (podobno sa tak niebezpieczne i niosa ze soba spore ryzyko powaznych powiklan. w dodatku te przeciwko pneumokokom uodparniaja tylko przeciwko kilku szczepom, a w rzeczywistosci jest ich kilkadziesiat). kazdy z tych odradzajacych ma dziecko w przedziale 7 – 11 i zadne z nich nie bylo szczepione.

ania i makary 🙂

38 odpowiedzi na pytanie: skutki uboczne szczepien

  1. Re: skutki uboczne szczepien

    wiesz co anka, w uk szczepienie przeciwko meningokkom jest rutynowe podawane w 3 dawkach2,3 i 4m, razem ze skojarzona hib, polio, krztusiec itp.
    rzeczywiscie yosik mial goraczke i reakcja jak przy kazdej innej szczepionce, ale nei zauwazylam czegos niepokojacego.

    do tej pory rozwija sie bardzo dobrze… no moze zwyjatkiem mowy, bo tu jest na samym poczatku, choc ma 17m i wiemy, ze rozumei w naszych 3 jezykach, mowi neiwiele….. ale moze to byc taka natura.
    o czyms strasznym nie chce myslec, ale chetnie poczytam.

    i wakacyjny Lu 🙂

    • Re: skutki uboczne szczepien

      to ze malo mowi to najprawdopodobniej z powodu zbyt wielu jezykow (oliwia ma tak samo). podobno do 5 roku zycia nie powinnismy sie tym martwic.

      Ania i Oliwka

      • Re: skutki uboczne szczepien

        ja osobiście jeśli chodzi o szczepienia mam cały czas w pamięci historię CIKU i nie zaszczepię ponad to co konieczne.

        Miśka 8.12.2002 + ktosik

        • Re: skutki uboczne szczepien

          mowa nei martw sie zupelnie – makary mial dokladnie to samo (wlasciwie nadal ma). za kilka dni konczy 2 lata i 4 miesiace – dopiero od bardzo, bardzo n iedawna zaczal mowic, a i to w wiekszosci “w swoim” jezyku. czesc wyrazow wymawia ladnie i poprawnie, czesc jest tak zakrecona, z dlugo trwa, zanim odgadne “co poeta mial na mysli”. w dodatku miesza jezyki i czasami mam spory problem z jakimkolwiek zrozumieniem mojego dziecka…
          oszaleje niedlugo przez te szczepienia – z jednej strony co rusz czytam i slysze o zakazeniach menigo i pneumokokami, o smierci dzieci z powodu sepsy, a z drugiej mam w glowie przypadek synka CIKU, opinie na temat szczepionek na forach poswieconych dzieciom autystycznym, historie, ktore przynosi kolega farmaceuta, doktorant z praktyka w szpitalu.
          makary zle zniosl pierwsze szczepienia – cofnal sie w rozwoju fizycznym, mail rehabilitacje (ale to tez z powodu slabszego napiecia miesni – tu neurolog powiedzial, ze bardzo prawdopodobnym- niemal pewnym jest,iz owo ‘rozluznienie” nastapilo wlasnie po podaniu szczepionek). kolejne szczepionki byly ok (wszystkie skojarzone + hib).
          no i glupia juz jestem…

          pozdrawiam

          ania i makary 🙂

          • Re: skutki uboczne szczepien

            oj i ja mam mętlik w głowie – z jednej strony chcę swoje dzieciaczki uchronić przed wszystkim przed czym tylko mogę a z 2 strony – przecież nie da rady szprycować dziecka chemią co i rusz…
            2 aspekt – zagrożenie chorobą i zagrożenie powikłaniami poszczepiennymi

            oszaleć można…
            a do tego opinie lekarzy – tak różne

            • Re: skutki uboczne szczepien

              no wlasnie – dlatego pytam tutaj. jest nas calkeim sporo, mieszkamy w roznych czesciach polski i swiata – moze wiemy z wlasnego doswiadczenia, z blizszego lub dalszego otoczenia jak dzieci reaguja na te szczepionki, jak je znosza, czy sa jakies skutki uboczne (i jakie). w watkach poswieconych szczepieniom przeczytalam chyba ze 2 posty dziewczyn majacych w swoim otoczeniu dzieci, ktore zmarly na sepse. trudno jest mi podjac jakakolwiek decyzje…

              • Re: skutki uboczne szczepien

                temat jest bardzo na czasie i bardzo “gorący”. postanowilismy szczepic tosię na hib i na pneumo jak skończy rok (za radą naszego rodzinnego). szczerze mówiąc bardziej przeraża mnie myśl o tym co ta bakteria potrafi zniszczyc niż o skutkach ubocznych. czy one bywają naprawdę groźne? chyba zupełnie nie jestem nieuświadomiona! nie znam przypadku CIKU, czy mogę dowiedziec się czegoś więcej?

                • Re: skutki uboczne szczepien

                  Szczepimy wg kalendarza… no z małym przeciagnięciem szczepienia MMRII.
                  Teraz jeszcze ostatnia szczepionka skojarzona (z hibem).
                  Chcemy po tym odczekac pół roku tak około i zaszczepić przeciw pneumo i meningokokom.

                  Oczywiscie pytałam naszą dr powiedziała, że na razie jeżeli Jonek nie jest przedszkolny to nie widzi takiej koniecznosci, potrzeby.
                  Poroamawiam z nia podczas najbliższej wizyty. Duzo sie dzieje dzieci choruja i umieraja, moze jednak warto to jeszcze raz przemyśleć.

                  Co do CIKU i jej synka to chce napisac, zreszta ona sama to również podkreślała.
                  Na chorobę jej synka złozyło isę bardzo dużo czynników a przede wszystkim guz w mózgu, który hamował rozwój obszarów, które uciskał.

                  Ja i…

                  • Re: skutki uboczne szczepien

                    jakas chwile temu w przekroju byl tekst o sepsie i jej mechanizmie dzialania.
                    z tekstu wynikalo ze jest 50% sznasy ze reakcja poszczepienna na meningokoki bedzie sepsa wlasnie.
                    teskt mowil np. o tym, ze glupi katar moze wywolac spirale zachowan organizmu nazywana sepsa i ze chory jest leczony OBJAWOWO dopoki nie namierza jaka bakteria namieszala w organizmie i wywolala zakazenie. wtedy dopiero wchodzi antybiotyk.

                    JA mialam ostra reakcje na szczeoienie na gruzlice – gruzlice skory wszczepienna – dziekuje uprzejmie – 6 miesiecy w Rabce spedzilam, mialam polowe ciala zajeta i nikt nie dawal gwarancji ze zejdzie to gowno ze mnie i nie bede w bliznach.

                    Mloda szczepilam kalendarzem ale szczepionkami skojarzonymi. Teraz na fali paniki maz nalega zebym zaszczepila pneumokoki i menigokoki – pediatra nie zacheca, zeby nie powiedziec zniecheca do tych szczepien. zapisalam mloda na 12 kwietnia na prevenar – ale czy zaszczepie to nie wiem.

                    magda z mlodymi

                    • Re: skutki uboczne szczepien

                      o w morde jeza…. az mnie ciarki preszly.

                      rozmawialam dzis z moja mama, opowidala mi wlasnei, ze ma kursantke, ktorej dziecko zmarlo w wieku lat 12. mialo guza pnia mozgu….
                      prowadzono na niej badana, skad w takim miejscu guz- co jest ponoc niezwykla rzadksocia.
                      doszli do tego, ze guz zostal wywolany zbyt krotkim odstepem meidzy szczepieniami mmr i jakims jeszcze.

                      byl to jakis bardzo slawny profesor,, ktory zajmuje sie tak rzadkimi przypadkami.
                      ostrzegl ja wlasnie, zeby nigdy nie podawac dzieciom szczepionek w krotkim odstepie czasu…
                      bo wlasnei takie trgedie sie dzieja.

                      my pierwsze 3 szczepienia mieismy zgodnie z kalendarzem, ale mmr nie zaszcepilam jeszcze. w przyszlym miesiacu jedziemy na odre za kolejne 3 miesiace, na swinke i potem znow na rozyczke.

                      sama nie wiem, co mam myslec…. na pewno mlodego zaszczepie na wszystko, co bardzo grozne…. ale przeciagam maksymalnie. mmr rozlozone na 3 osobne dawki, place za nei duze pieniadze, ale majac ta swiadomosc, ze po mmr sa przypadki tak okropnych chorob…. nie wybaczylabym sobie, gdyby cos sie yosikowi stalo.
                      moze zle robie, moze dobrze….. nie wiem naprawde.
                      jedno jest pewne, pytam, rozmaiwiam z lekarzami i ci tutaj, rowniez ‘po cichu’ polecaja rozlozone mmr.

                      co do meningokokow…. coz, zaszczepilismy i wszytsko dzieki bogu bylo ok. poza tym, w kazdym kraju szczepionki maja rozny sklad i z tego co sie dowiedzialam, szczepionki dostepne w uk *na meningo* roznia sie sporo od tych w pl.
                      nie wiem, czy wlasnei dzieki temu nic mu nie bylo, czy po porstu mielismy sczescie…

                      w kazdym razie zycze wam, aby wszystko bylo w porzadku.

                      pozdrawiam

                      ania

                      p.s wybacz, ze tak nieskladnie, ale jestm strasznie w tym wszytskim zakrecona.

                      i wakacyjny Lu 🙂

                      Edited by anney on 2007/04/06 11:58.

                      • Re: skutki uboczne szczepien

                        A dlaczego mmrII a nie Priorix?

                        • Re: skutki uboczne szczepien

                          anney chyba szpilki pisała o tym, że własnie ta szczepionka skojarzona {Odra/Świnka?Rózyczka) jest bezpieczniejsza od tych pojedyńczych.
                          Nie pamietam dobrze ale chodzi o to, że te pojedyńcze zawieraja żywe szczepy a te skojarzone juz nie.

                          Ja i…

                          • Re: skutki uboczne szczepien

                            u nas zwyczajnie był niedostepny
                            nasza Dr zapewniała, że po tej szczepionce MMRII (wcześniej była MMR)
                            nie ma powikłań takich o jakie pytałam czyli autyzm czy inny wpływ na OUN
                            Szczepi od lat i nie miała ani jednego przypadku autyzmu zdiagnozowanego jako wynik powikłań itd

                            Ja i…

                            • Re: skutki uboczne szczepien

                              no to juz niec nei wiem….

                              wobec tego jaka jest roznica?!
                              czy w jakosci szczepionek skojarzonych, czy w sczesciu, czy w czyms jeszcze innym.

                              dlaczego wobec tego lekarze, z ktorymi rozmawialam polecaja ‘po cichu’ 3 osobne, bo korzysci finansowych z tego nie maja, bo szczepienia robi prywatna firma z nimi niezwiazana.

                              i wakacyjny Lu 🙂

                              • Re: skutki uboczne szczepien

                                poszukaj naszych dyskusjii na temat szczepień
                                jest ich tu bardzo dużo
                                MMRII też było omawiane
                                jest na liscie szczepionek bezpiecznych

                                myślę, że wiele zalezy od stanu zdrowia dziecka

                                czytałam tu o dzieciach, które miały to szczepienie O/S/R załatwione Priorixem ze względów zdrowotnych własnie.

                                Ja i…

                                • Re: skutki uboczne szczepien

                                  Dziewczyny, a przeciwko Hib ile razy szczepiłyście?

                                  Bo mi wychodzi 3 razy.

                                  Błonnica, tęzec krztusiec – 4 razy.

                                  Po kolei:
                                  Infanrix DTPa
                                  Infanrix IPV+ Hib
                                  Infanrix IPV+ Hib
                                  Infanrix IPV+ Hib

                                  • Re: skutki uboczne szczepien

                                    hib i skojarzone krztusiec i spolka, byly 3 razy. w tym na meningokoki tez 3 razy.

                                    no ale jest roznica wieku miedzy naszymi dziecmi.

                                    i wakacyjny Lu 🙂

                                    • Re: skutki uboczne szczepien

                                      W Czechach tez roznie. Moja byla pediatra zapytana o te pneumokoki powiedziala, ze tutaj szczepia po 5 roku zycia i to tylko te dzieci, ktore maja problemy wywolywane ta bakteria (np czeste zapalenia pluc, ucha srodkowego itp). Mojego obecnego pediatry zapomnialam spytac, ale raz natknelam sie na kobitke w poczekalni, ktora szczepila dziecko (na oko 3 letnie), bo mialo zapalenie oskrzeli jedno po drugim, chyba z 5 pod rzad. Drugie dziecko (mniejsze) szczepi, aby uniknac powtorki z rozrywki.

                                      Ja na razie nie rozwazam tego szczepienia. Mamy spore zaleglosci w szczepieniach kalendarzowych, potem zobaczymy. Malgosie jedynie zaszczepilam dodatkowo na zoltaczke typu A.

                                      Marti 22m & Malgos 3,5

                                      • Re: skutki uboczne szczepien

                                        mi wyszło tak samo własnie powinnam juzszczepić ten trzeci raz Infanrix IPV+ Hib, juz dzwonili z przychodni ale Jonek miał katarek i nie poszliśmy

                                        Ja i…

                                        • Re: skutki uboczne szczepien

                                          My jestesmy wlasnie wczoraj po szczepieniu przeciw meningokokom u Olivii. Dobrze, ze dopiero teraz zobaczylam ten watek, bo moze bym zwatpila. Ja tez mialam mieszane uczucia, myslalam, zeby ja zaszczepic na pneumokoki, jednak lekarka powiedziala, ze w zasadzie szczepi sie do 2-go roku zycia, wiec u Olivki zrezygnowalam. PO szczepieniu jak narazie odpukac zadnej goraczki, jedyne, to boli ja troche nozka, bo kluli ja w udo z przodu. Za 4 tygodnie kolej na Victorie. Tradycyjny szesciopak plus chce ja zaszczepic na pneumokoki. I teraz tez zglupialam z tego, co przeczytalam, ze nie powinno sie podawac za duzo szczepionek na raz. Poradzcie cos, czy ktoras tak szczepila, czy odradzacie 6-cio plus pneumo dodatkowo?? Teraz tyle sie tego slyszy, tych wszystkich smiertelnych przypadkow spowodowanych wlasnie tym ustrojstwem, ze naprawde czlowiek nie wie, co robic, szczepic, czy nie!!! Narazie czeka ma Wasze rady, mam jeszcze 4 tygodnie jakby co na przemyslenia, bo to, ze zaszczepie, to napewno, pytanie tylko, czy w odstepach, czy od razu. Na marginesie dodam tej chwili w Niemczech obydwa szczepienia(meningo i pneumo) znajduja sie w standardowym kalendarzu szczepien, w pelni refundowane, czyli, polecane przez specjalistow. I badz tu madry!!!

                                          Agata i Olivia 27.07.04 i Victoria 08.03.07 :-))

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: skutki uboczne szczepien

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general