Xylometazolin w ciąży?

Kobitki!!! Wy wiecie chyba wszystsko, więc pewnie wiecie też czy krople do nosa Xylometazolin 0,05% są bezpieczne w ciąży? Kurcze, to są jedyne krople do nosa na katar, które skutkują u mnie, więc mam nadzieje że mogę? 🙁
Pozdrawiam 🙂

6 odpowiedzi na pytanie: Xylometazolin w ciąży?

  1. Re: Xylometazolin w ciąży?

    Ja Ci powiem moja droga tak jak odpowiedziała mi jedna pani dr internistka. Nie wolno przesadzać. Ja też miałam dylemat czy je brać czy nie bo też w okolicach 20 tc zapchany miałam kinol jak trza więc musiałam oddychać buzią. U mnie groziło to anginą bo tak mam zawsze. Lekarka powiedziała, że jak kilka dni pobiorę w niewielkich dawkach to nic się złego nie stanie. Ja więc się zdecydowałam. Tak naprawdę to lekarze zabraniają nam ciężarówką wszystkich lekarstw. Być może słusznie ale musimy sie czasami wspomóc. Ja więc przez kilka dni brałam te kropelki bo lekarka pozwoliła. Mam nadzieję, ze trochę rozwiałam wątpliwości ale znając życie znajdą się dziewczyny na forum którym lekarz je zdecydowanie odradzxał więc wybór należy do ciebie.pozdrawiam kariba

    • Re: Xylometazolin w ciąży?

      Ja je brałam, bo katar w ostatnich tygodniach miałam taki, że dostałam zawrotów głowy, bo zatkała mi się od tego trąbka Eustachiusza. Byłam u laryngologa i przepisał mi właśnie te krople. Nic z małym się nie stało ;-), więc jeśli nie będziesz przesadzać, to możesz je brać.

      • Re: Xylometazolin w ciąży?

        Dzięki Wam wielkie za odpowiedzi, bo faktycznie byłam niepewna czy mogę je brać, bo na ulotce pisało że nie za bardzo, ale ja mam taki katar, że po prostu leci mi z nosa non stop i czuje sie makabrycznie, a to jedyne krople, które dają mi jakąkolwiek ulgę i mogę przespać trochę nocy.
        Jeszcze raz dzięki wielkie :))
        Pozdrawiam serdecznie

        • Re: Xylometazolin w ciąży?

          Ja też brałam>. Lekarz powiedział, że po 3 m-cu można, byle bez przesady.

          Aga i Michałek

          • Re: Xylometazolin w ciąży?

            Ja brałam kilkukrotnie w trakcie ciąży.

            Pozdrawiam

            Lilianka i Mikołaj (19.06.2004)

            • Re: Xylometazolin w ciąży?

              Ja bym byłą ostrożna i to wcale nie przez ciążę… Kiedyś brałam to za każdym razem, jak miałam katar. Pomagało. Aż któregoś razu też wzięłam. Nie przesadziłam z ilością, a jednak zrobiłam sobie krzywdę. “Wyżarło” mi całą śluzówkę w nosie… chyba – przynajmniej sama tak to sobie tłumaczyłam. Objawy były takie, że przesktałąm czuć smaki, nie mówiąc już o zapachach. Do tego stopnia, że nawet jedząc sól prawie nie czułam, że jest słona. Trwało to jakiś czas, na szczęście się poprawiało. Po ok. 2-3 tygodniach minęło. Ale do dzisiaj przy nawet małym katarze tak przeraźliwie boli mnie wszystkow nosie, gardle ustach, że nie mogę jeść, spać… Myślę, że to właśnie przez xylometazolin. Oczywiście nie tweirdzę, że to tak zawsze działa, ale bądźcie ostrożne…
              Pozdrawiam!

              Kra i Wiktorek (19.11.2003)

              Znasz odpowiedź na pytanie: Xylometazolin w ciąży?

              Dodaj komentarz

              Mozarella w ciąży

              Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

              Czytaj dalej →

              Ile kosztuje żłobek?

              Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

              Czytaj dalej →

              Dziewczyny po cc – dreny

              Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

              Czytaj dalej →

              Meskie imie miedzynarodowe.

              Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

              Czytaj dalej →

              Wielotorbielowatość nerek

              W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

              Czytaj dalej →

              Ruchome kolano

              Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

              Czytaj dalej →
              Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
              Logo
              Enable registration in settings - general