Za dużo wód płodowych?

Po ostatnim USG pani doktor zadała mi niepokojące pytanie a własciwie zaznaczyła problem. Mam przy następnym usg (u lekarza prowadzącego – bo to było prywatnie 3d) kazać sobie dokładnie określić ilość wód płodowych. Określa je wskaźnik AFI (norma podobno od 5 do 20 cm). Wynik wyłącznie na podstawie badania usg.
Ta wlasnie pani doktor kiedy dawała mi opis badania (bardzo skrupulatny) nie napisała przy moim AFI czy ilość wód jest niska, wysoka czy w normie. Powiedziała tylko żeby nastepny lekarz mi to zbadał i że “powinno spadać”. Czy to znaczy że AFI prawie 18cm pod koniec 24 tygodnia ciąży to mało czy dużo? Dlaczego nie zaznaczyła czy mam te wody w normie czy za wysokie? Wszystko inne zaznaczyła… i nie kazała się denerwowac (łatwo powiedzieć).
Czy któraś z was zmierzyła sie z podobnym problemem? co robią lekarze ze zbyt dużą ilością wód? czy to grozi maluszkowi?

Baby+Julia

4 odpowiedzi na pytanie: Za dużo wód płodowych?

  1. Re: Za dużo wód płodowych?

    Na tym etapie ciazy jets jeszcze sporo wod plodowych, norma wg moje podrecznika(hihi) to nawet do 25cm,wiec spokojnie oczywiscie przyw izycie zapytaj lekarza-niech tez sie wypowie i Cie uspokoi!

    • Re: Za dużo wód płodowych?

      mysle ze duzo ilosc wod plodowych nie moze zaszkodzic maluszkowi tylo poprawi mu kmfort plywania u ciebie w brzuszku :),
      raczej gdyby bylo ich za malo to by bylo zle
      nie martw sie napewno nastepny lekarz rozwieje twoje watpliwosci

      Kasia +
      Synus (25.01)

      • Re: Za dużo wód płodowych?

        Ja też miałam bardzo dużo wód płodowych. Lekarz po badaniu USG napisał, że jest to na granicy wielowodzia. Na ogół nie jest to żaden problem. Tzn. jeżeli robiłaś szczególowe badanie USG i wszystko było ok. to nie masz się czym martwić. Mi dla pewności robiono jeszcze badanie doplerowskie( przepływ krwi pępowinowej).
        Widocznie taka twoja natura, że masz dużo wód.
        Mój Kubuś urodził się oczywiście całkiem zdrowyi teraz jest wspaniałym już prawie 10 miesięcznym bobasem.
        Pozdrawiam
        Kasia i kubuś

        • U mnie na koniec 24 tyg wyszło tych wód 20 teraz w 26/27 wyszło 19.5 dostałam skierowanie do patologa ciążowego na kontrol. I teraz czekam aż pojadę żeby sprawdzić podobno z maluszkiem wszystko ok jest tyle że na te tygodnie duże jest. I martwię się co wyjdzie po tym co powiedział mi mój lekarz co może się dziać z dzieckiem.

          Znasz odpowiedź na pytanie: Za dużo wód płodowych?

          Dodaj komentarz

          Mozarella w ciąży

          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

          Czytaj dalej →

          Ile kosztuje żłobek?

          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

          Czytaj dalej →

          Dziewczyny po cc – dreny

          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

          Czytaj dalej →

          Meskie imie miedzynarodowe.

          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

          Czytaj dalej →

          Wielotorbielowatość nerek

          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

          Czytaj dalej →

          Ruchome kolano

          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

          Czytaj dalej →
          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
          Logo
          Enable registration in settings - general