14 dni bez kupki – koszmar!!!!

Dziewczyny mój 4 misięczny synek zaprotestował. Od 14 dni nie robi kupki. Byliśmy już u wszystkich lekarzy i Usg. Wszystko jest ok. (teoretycznie bo to nie jest normalne)
Moża znacie jakieś sposoby żeby wywołać kupkę.

POZDRAWIAM GUSIAK I MATEUSZ (15.09.2002)

11 odpowiedzi na pytanie: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

zosia Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

Gusiak, wiem co czujesz – czy Twoje dziecko nie jest czasem karmione tylko piersia. Ja kiedys zapanikowalam jak maly nie robil przez 5 dni. Lekarz mi spokojnie wytlumaczyl,ze dzieci karmione piersia tak “przetwarzaja” mleko matki,ze to co z niego pozostaje wydalane jest w moczu – wiec jak siusia to dobrze.I podobno 10 dni to tez sie zdarza, co prawda 14 to troche dluzej, ale jak widac wszystko jest mozliwe…
Ale czy twoj synek wydaje sie czuc niekomfortowo?? ;-))
Nie martw sie, samo wszytsko wyjdzie, a soczki owocowe,albo owoce juz dajesz – jak tak to powinno pomoc.
Zosia

gusiak Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

dałam mu ostatnio jabłuszko, a dzisiaj zupke jarzynową. Jest cały czas na piersi w świetnym humorze. Czekam może po zupce coś będzie.

POZDRAWIAM GUSIAK I MATEUSZ (15.09.2002)

pluto Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

Zupka pomoże…na pewno……….

A swoją drogą tow ostateczności można włożyć końcówkę termometru do pupci…….pomoże na pewno….tylko nie można nadużywać tej metody……..stosuje się to naprawdę w sytuacjach podbramkowych……….

Julka kulka i 6 miesięczny Karolek

olinka Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

nie wiem czy to jeszcze aktualne ale pomaga też herbatka z kopru włoskiego np.w saszetkach

28 lat

salome Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

U nas nic nie pomagalo przez 2 miesiace. Tylko termometr albo czopki. Od tygodnia pani dokor zalecila, zeby wprowadzic zupki po pol sloiczka na dzien (mimo, ze karmie piersia) i o dziwo od 4 dni kupka jest co dzien. Mam nadzieje, ze tak zostanie….

Pozdrawiamy

Renata mama Nikoli (31.08.02)

Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

U mnie mała nigdy nie miała problemów z kupką, ale od dwóch dni podawałam jej trochę zupki ze słoiczka i wiesz co, wczoraj nie mogła zrobić kupki, męczyła się strasznie, płakała, nie mogła zasnąć. W tych kupnych jest sporo marchewki, która może powodować zaparcia, także od dzisiaj sama jej będę gotować, a marchewki dodam tylko parę talarków.

Asia i Julia (5 m-cy)

ankas Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

Jak mój maluch miał dwa miesiące również zaczęły sie problemy. Oczywiście lekarz powiedział że to norma , ale jak może być normą trzymanie kupki w sobie tak długo. Stiwerdził ze jesli tak bardzo mnie to niepokoi to powinnam dać małemu raz dziennie bebiko omneo. Nie podałam bo bałem się ze spodoba mu sie inne mleko niz z cysia. Moj Bartus ma pięć miesiecy , dostaje juz zupki soczki a kupki to jak na lekarstwo , kiedy troszke pomoge czopkiem lub odrobinką mydełka dziecinnego.
Pozdrawiam

Anka mama 5-miesięcznego Bartusia

smoki Dodane ponad rok temu,

SYROPEK NA ZATWARDZENIE

U nas zadziałał!!!
Jest łagodny i piłam go też w ciąży, bez recepty.
Nazywa się LACTULOSUM.
Pediatra przepisała nam 3 razy dziennie po 2,5 ml.
Dawid wazy 7 kg a wiek jak w podpisie 🙂

Wreszcie facet sie załatwia sam a kupa nie przypomina owczego bobka

Pozdrowienia
smoki i Dawidek
(4 miesiące i 1/2!)

misioaczek Dodane ponad rok temu,

Re: SYROPEK NA ZATWARDZENIE

Moja dwulatka tez ma problemy z kupką !!!
Smoki, też podawałam jej Laktulosum, ale zauważyłam, że wtedy kupy wprawdzie były codziennie ale…… strasznie duże !!!!! Laktulosum zwiększa objętość stolca. Przestałam jej to dawać. Teraz próbujemy wprowadzać do diety więcej błonnika (przy maluszkach to niemożliwe). Na razie jest niby ok, choć niestety kupkę według mojego dziecka da się robić tylko do pampersa….. przy czym w innych sytuacjach rozstaliśmy się z pampersem na dobre (oprócz nocy) Kasia robi siku do ubikacji (z nakładką). Lekarz zalecił czekać, nie nakłaniać do robienia kupki do ubikacji i nie dyskutować z nią na ten temat. Zobaczymy co z tego wyniknie
Ania

pikpok Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

Jeżeli karmisz piersią (wyłącznie) to nie jest niepokojący objaw, dziecko może przyswajać pokarm matki niemal w stu procentach, jeżeli dokarmiasz lub karmisz sztucznie to macie poważny problem :(((((((((( Moje dziecko (ma ponad rok) robi luźniejsze kupy po jabłuszku, ale nie polecam tej metody dla czteromiesięcznego smyka. Olo był karmiony wyłącznie piersią do szóstego miesiąca życia, ja nie jestem zwolenniczką dopajania i dokarmiania. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze z waszym maluszkiem :))))) Pozdrawiamy:)

Agnieszka i Olo

pikpok Dodane ponad rok temu,

Re: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

Wybacz, ale w ten sposób przyzwyczaisz swoje dziecko do tego, że robienie kupki wymaga twojej interwencji. To dopiero moze wywołać poważne konsekwencje. Niemowle mało wydala, tak już jest… Objawy zatwardzenia: to twardy wzdęty brzuszek, dziecko marudne rozdrażnione, brak stolca powyżej trzech dni. Jeżeli dziecko zachowuje sie normalnie a jedynym objawem jest brak stolca, to nie ma powodu by wpychać maluchowi w pupkę czopek lub mydełko. Decyzja zawsze należy do matki, ale warto przemyśleć czy przypadkiem swoją “pomocą” nie szkodzimy maluszkowi…
Pozdrawiam

Agnieszka i Olo

Znasz odpowiedź na pytanie: 14 dni bez kupki – koszmar!!!!

Dodaj komentarz

Noworodek, niemowlę
Do Pluto
Pluto, zanudzę Cię, ale chcę zakupić wózek, zmieniło sie moje podejście do tematu i w tej chwili zdecydowana jestem na gondolę. Wiem,że użytkujesz Roya, tez o nim myślę. Przeczytałam wszystkie
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
JEEEEZU POMÓŻCIE!
KURCZE DOROBIŁAM SIĘ. ZŁAPAŁAM JAKĄŚ GRZYBICĘ POCHWY (STRASZNIE MNIE SWĘDZI I INNE TAKIE :-(((BUUUUUUU), A WIZYTĘ U GINEKOLOGA (ZRESZTĄ PIERWSZY RAZ W OLKUSZU OD PRZEPROWADZKI, BO NIE MIAŁAM SIŁY DOJEŻDŻAĆ DO
Czytaj dalej