Napisałam pismo z pytaniem do UM. Po 30 dniach dostałam odpowiedz:
“…informujemy, że sprawa zostanie rozpatrzona w późniejszym terminie, z uwagi na konieczność pozyskania niezbędnych opinii oraz potrzebę wnikliwej analizy przedmiotowej sprawy pod względem prawnym…”
czy jest ustawowo narzucony ten “późniejszy termin” czy mogę teraz się nie doczekać odpowiedzi?
6 odpowiedzi na pytanie: Jakie terminy odpowiedzi na pisma w urzędach?
Ja bym zadzwoniła do UM, z pytaniem co dla nich oznacza ten późniejszy termin.
Zobacz na jakie przepisy w piśmie się powołują i możesz sprawdzić w ustawie jakie terminy załatwiania spraw obowiązują w UM
Terminy załątwiania spraw reguluje Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Z reguły na odpowiedzi na pisma jest 30 dni. Dokładne przepisy:
Art. 35. § 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
§ 4. Organy wyższego stopnia mogą określać rodzaje spraw, które załatwiane są w terminach krótszych niż określone w § 3.
§ 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
§ 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.
Art. 37. § 1. Na niezałatwienie sprawy w terminie określonym w art. 35 lub ustalonym w myśl art. 36 stronie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia.
§ 2. Organ wymieniony w § 1, uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłości.
O ile wiem mogę przesunąć sprawę, ale powinny podać konkretny nowy termin.
no właśnie nowego terminu mi nie podali:(
czyli, ze jakby mają jeszcze miesiąc…
Znasz odpowiedź na pytanie: Jakie terminy odpowiedzi na pisma w urzędach?