Reklamacja torebki

Dziewczyny może któraś się zna na reklamacjach?

Otóż pod koniec marca kupiłam torebkę. Po ok. 4-5 dniach noszenia zauważyłam, że przy paskach w materiale robią się dziurki (materiał to coś w stylu cienkiej skai)
Oczywiście zareklamowałam, pytali czy nie przeciążałam torebkę – nie)

Dziś dostałam odpowiedź że nie uwzględnili reklamacji, bo cyt”wady są uszkodzeniami eksploatacyjnymi- użytkowymi, wynikającymi z indywidualnego sposobu i warunków użytkowania (np. zbytnie przeciążanie torby)”

Aż mną zatrzęsło. Do cholery nie przeciążałam torby a w życiu miałem ich wiele i inne były na prawdę obciążane nieraz. Nigdy mi się coś takiego nie zrobiło a tym bardziej po tak krótkim użytkowaniu

Proponują mi jednak wybór innej torebki w tej cenie.
I teraz się zastanawiam – co z tamtą? Sprzedadzą ją z dziurami skoro nie uznali reklamacji czy jak. Co jeżeli nic mi się nie spodoba w tej cenie?

Proszę o rady 😉

8 odpowiedzi na pytanie: Reklamacja torebki

  1. Dziwne, nie uwzględniają reklamacji, ale proponują wymianę [a wymienia się towar, jeśli nie można go naprawić] Ja bym zobaczyła za inną, może coś Ci się spodoba, no chyba, że ta pierwsza jest wyjątkowa i te ‘przecierki’ nie będą w niczym przeszkadzały.

    Zamieszczone przez aruga
    co z tamtą? Sprzedadzą ją z dziurami skoro nie uznali reklamacji czy jak.

    Bardzo możliwe, a nóż widelec ktoś się złapie.

    • Rady dla osob reklamujacych (mam w tym niesamowite doswiadczenie 😉 )
      Po 1 primo: nigdy nie skladajmy reklamacji tylko niezgodnosc towaru z umowa, na uwzglednienie reklamacji maja rozny okres czasu i reklamacja polega na zupelnie czyms innym (czesto w ramach reklamacji naprawiaja towar). Na rozpatrzenie niezgodnosci jest 14 dni (nie roboczych, wszystkich, czyli rowne dwa tygodnie) jezeli w tym czasie nie skontaktuja sie jakos, to znaczy ze uznali Twoja reklamacje (niezaleznie od tego czy tak jest czy nie) i musza Ci albo wymienic na nowy albo oddac kase (to co zadalo sie od nich). I wtedy nie interesi Cie juz to, ze 15 dnia wysylala informacje, ze reklamacja nie zostala uznana, oni przekroczyli termin i sprawa jest wygrana, musza sie zgodzic na Twoje.
      Co do tej konkretnej sytuacji, to dziwne, ze skoro nie uznali reklamacji, to mimo wszystko mozesz wymienic torebke. Ja bym na Twoim miejscu wybrala sobie jakas nowa i poprostu uzytkowala ja dosc intensywnie a po jakims czasie (jak sie rozwali) zlozyla wlasnie z tytulu niezgodnosci i wtedy pisala zwrot kaski. A w sumei to zawsze mozesz tez chyba wymienic na taka w tej cenie lub drozsza i doplacic (ja tak mialam z zegarkiem)

      • Zamieszczone przez swiki
        Rady dla osob reklamujacych (mam w tym niesamowite doswiadczenie 😉 )
        Po 1 primo: nigdy nie skladajmy reklamacji tylko niezgodnosc towaru z umowa, na uwzglednienie reklamacji maja rozny okres czasu i reklamacja polega na zupelnie czyms innym (czesto w ramach reklamacji naprawiaja towar). Na rozpatrzenie niezgodnosci jest 14 dni (nie roboczych, wszystkich, czyli rowne dwa tygodnie) jezeli w tym czasie nie skontaktuja sie jakos, to znaczy ze uznali Twoja reklamacje (niezaleznie od tego czy tak jest czy nie) i musza Ci albo wymienic na nowy albo oddac kase (to co zadalo sie od nich). I wtedy nie interesi Cie juz to, ze 15 dnia wysylala informacje, ze reklamacja nie zostala uznana, oni przekroczyli termin i sprawa jest wygrana, musza sie zgodzic na Twoje.
        Co do tej konkretnej sytuacji, to dziwne, ze skoro nie uznali reklamacji, to mimo wszystko mozesz wymienic torebke. Ja bym na Twoim miejscu wybrala sobie jakas nowa i poprostu uzytkowala ja dosc intensywnie a po jakims czasie (jak sie rozwali) zlozyla wlasnie z tytulu niezgodnosci i wtedy pisala zwrot kaski. A w sumei to zawsze mozesz tez chyba wymienic na taka w tej cenie lub drozsza i doplacic (ja tak mialam z zegarkiem)

        Hmm, z tego co wiem, to nie wszystko podlega “niezgodności z umową”. Z rzeczami które są zrobione z materiałów raczej nietrwałych może być problem.

        Nie pisz, “nigdy nie skladajmy reklamacji tylko niezgodnosc towaru z umowa”, bo to dwie różne sprawy, a do tego na niezgodność towaru z umową możemy się powoływać tylko w czasie pierwszych 6 m-cy od daty zakupy, podczas gdy reklamować/oddawać do naprawy na gwarancji możemy oddawać w czasie, który jest przeważnie znacznie dłuższy niż ww pół roku.

        • Zamieszczone przez Mata_Hari
          Hmm, z tego co wiem, to nie wszystko podlega “niezgodności z umową”. Z rzeczami które są zrobione z materiałów raczej nietrwałych może być problem.

          Nie pisz, “nigdy nie skladajmy reklamacji tylko niezgodnosc towaru z umowa”, bo to dwie różne sprawy, a do tego na niezgodność towaru z umową możemy się powoływać tylko w czasie pierwszych 6 m-cy od daty zakupy, podczas gdy reklamować/oddawać do naprawy na gwarancji możemy oddawać w czasie, który jest przeważnie znacznie dłuższy niż ww pół roku.

          A wlasnie ze nie prawda, niezgodnosc towaru z umowa obowiazuje przez 2 lata, na wszystkie towary, niezaleznie z czego sa wykonane. I tak, wlasnie reklamacja (gwarancja) a niezgodnosc towaru z umowa to wlasnie dwie rozne sprawy i jezeli bys porozmawiala z rzecznikiem itp to dowiedzialabys sie, ze wlasnie niezgodnosc jest bardziej korzystna dla kupujacego, gdyz do gwarancji powinna byc karta gwarancyjna, ktora mowi o tym, ile sprzedawca ma czasu na “naprawe” sprzetu – czasem to jest 3 tygodnie, a czesto pisze, ze jezeli trzeba sprowadzic czesci to w sumie moze trwac w nieskonczonosc, a jezeli nie ma karty gwarancyjnej, to dokladnie nie pamietam jak wtedy bylo z tymi terminami, ale jest to wtedy minimu 14 dni ale roboczych (czyli prawie 3 tygodnie). Z tytulu niezgodnosci sprzedawca ma tylko rozwne dwa tygodnie na naprawienie szkody ( a czesto sprzedawca o tym tez nie wie i potem musi zwrocic kase lub wymienic po tym terminie towar na nowy, nawet jezeli reklamacja nie bylaby uwzgledniona) I jeszcze jedna roznica: w ramach gwarancji,to sprzedawca decyduje, co bedzie zrobione z Twoja rzecza (czy naprawiona, czy wymieniona itp) w ramach niezgodnosci to Ty piszesz co chcesz, czy zgadzasz sie na naprawe, czy na wymiane, czy chcesz zwrto gotowki… A wlasnie ludzie o tym nie wiedza (moim wszyscy znajomi jak maja jakis problem to do mnie dzwonia, jestem miejscowa “ekspertka” w tych sprawach;)) Byc moze teraz mam mniej czasu na sledzenie przepisow i zmian, ale do tej pory ztaralam sie byc na bierzaco i watpie, aby sie cos zmienilo w przeciagu ostatnich kilku tygodni (miesiecy).

          • Dzięki dziewczyny
            Kontaktowałam się jeszcze z rzecznikiem praw konsumenta i ze względu na niezbyt wysoką wartość towaru poradził mi wybrać coś innego, bo sprawa sądowa to koszt 30zł. No i bez sensu się sądzić o taką kwotę
            A niby sprzedawca wspaniałomyślny bo mi zaproponował inny towar w tej cenie

            Tylko się wnerwiłam bo wszystkie torebki w tej cenie były z tego g…. materiału. Inne już bardzo drogie bo to ogólnie dość drogi sklep. Ostatecznie wybrałąm pasek skórzany dla męża wrrrrr a ja z niczym 😀

            • Zamieszczone przez aruga

              Proponują mi jednak wybór innej torebki w tej cenie.

              To tak jakby reklamacja uznana 😉

              • Zamieszczone przez swiki
                A wlasnie ze nie prawda, niezgodnosc towaru z umowa obowiazuje przez 2 lata, na wszystkie towary, niezaleznie z czego sa wykonane. I tak, wlasnie reklamacja (gwarancja) a niezgodnosc towaru z umowa to wlasnie dwie rozne sprawy i jezeli bys porozmawiala z rzecznikiem itp to dowiedzialabys sie, ze wlasnie niezgodnosc jest bardziej korzystna dla kupujacego, gdyz do gwarancji powinna byc karta gwarancyjna, ktora mowi o tym, ile sprzedawca ma czasu na “naprawe” sprzetu – czasem to jest 3 tygodnie, a czesto pisze, ze jezeli trzeba sprowadzic czesci to w sumie moze trwac w nieskonczonosc, a jezeli nie ma karty gwarancyjnej, to dokladnie nie pamietam jak wtedy bylo z tymi terminami, ale jest to wtedy minimu 14 dni ale roboczych (czyli prawie 3 tygodnie). Z tytulu niezgodnosci sprzedawca ma tylko rozwne dwa tygodnie na naprawienie szkody ( a czesto sprzedawca o tym tez nie wie i potem musi zwrocic kase lub wymienic po tym terminie towar na nowy, nawet jezeli reklamacja nie bylaby uwzgledniona) I jeszcze jedna roznica: w ramach gwarancji,to sprzedawca decyduje, co bedzie zrobione z Twoja rzecza (czy naprawiona, czy wymieniona itp) w ramach niezgodnosci to Ty piszesz co chcesz, czy zgadzasz sie na naprawe, czy na wymiane, czy chcesz zwrto gotowki… A wlasnie ludzie o tym nie wiedza (moim wszyscy znajomi jak maja jakis problem to do mnie dzwonia, jestem miejscowa “ekspertka” w tych sprawach;)) Byc moze teraz mam mniej czasu na sledzenie przepisow i zmian, ale do tej pory ztaralam sie byc na bierzaco i watpie, aby sie cos zmienilo w przeciagu ostatnich kilku tygodni (miesiecy).

                Ja zawodowo się tym nie zajmuję, ale sporo czasu spędzam w miejscach w sieci, gdzie ludzie często borykają się z problemem napraw i wymian (głównie sprzętu foto) i z tego, co każdy kto się tym osobiście ostatnio zajmował, miał do czynienia z rzecznikami, bądź sam nim jest twierdzi, że z niezgodności z umową można korzystać tylko w ciągu pierwszych 6 m-cy od momentu zakupu sprzętu.
                Przepisy niestety często się zmieniają, więc może kiedyś było tak, jak piszesz, że okres ten wynosił 2 lata. W sumie, to wcale by mnie nie zdziwiło to, że został on skrócony.
                A to, że korzystanie z niezgodności jest bardziej opłacalne od korzystania z gwarancji, jest oczywiste.

                Swiki – Poczytaj sobie tutaj: . Jest tam sporo ciekawych rzeczy i wiele info, które nie do końca pokrywa się z Twoją wiedzą 😉 (Szkoda tylko, że nie podali okresu powoływania się na niezgodność, a jedynie ogólnie pojęty czas zgłaszania reklamacji.)

                • Dzień dobry, Miłe Forowiczki 🙂

                  Jeśli podstawą reklamacji jest niezgodność towaru z umową, termin do jej wniesienia upływa po dwóch latach od dnia zakupu rzeczy….
                  Polecam portal UOKiK (urząd ten jest urzędem administracji państwowej), na którym można znaleźć wiele interpretacji przepisów z zakresu praw konsumenta….. Interpretacje te stanowią wykładnię przepisów prawa także dla polskich sądów powszechnych….

                  Pozdrawiam
                  Atolika

                  Znasz odpowiedź na pytanie: Reklamacja torebki

                  Dodaj komentarz

                  Mozarella w ciąży

                  Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                  Czytaj dalej →

                  Ile kosztuje żłobek?

                  Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                  Czytaj dalej →

                  Dziewczyny po cc – dreny

                  Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                  Czytaj dalej →

                  Meskie imie miedzynarodowe.

                  Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                  Czytaj dalej →

                  Wielotorbielowatość nerek

                  W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                  Czytaj dalej →

                  Ruchome kolano

                  Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                  Czytaj dalej →
                  Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                  Logo
                  Enable registration in settings - general