Szkodliwe maty piankowe typu puzzle

Wlasnie zaslyszalam, wiec sie dziele: Belgia i Francja w ostatnich dniach wycofaly z rynku maty piankowe typu puzzle ze wzgledu na zawartosc chemicznych substancji rakotworczych (formamid )

zrodlo: AFP

Julka ma i niestegy z upodobaniem sobie ja podgryzala 🙁 – dzis zwijamy. Bedzie tradycyjny welniany kocyk. Ehhhhhh… Co nastepne?
Pewnie plastikowe butelki na wode z ktorej robimy mleczko…

17 odpowiedzi na pytanie: Szkodliwe maty piankowe typu puzzle

calineczkaa Dodane ponad rok temu,

a jak nie podgryza to są bezpieczne…

katarynka Dodane ponad rok temu,

prikaz z Begii byl dla rodzicow coby zwinac calkiem bo ta substancja sie przenosi przez kontakt i wziewnie niestety – a szkoda bo fajna zabawka i sporo tez kosztowala – ja juz zwinelam

calineczkaa Dodane ponad rok temu,

no fakt,fajna zabawa,mój na niej uczył się raczkować,potem przy chodzeniu amortyzowały upadek

olenka Dodane ponad rok temu,

O rany a miałam je kupić…

teraz maluch będzie się uczył raczkować na macie do jogi

katarynka Dodane ponad rok temu,

podobno powolano europejska komisje do wyjasnienia tej sprawy, wiec powinno sie okazac, czy to tylko panika, czy cos w tym jest – jednak to bardzo popularny produkt

doritez Dodane ponad rok temu,

Katarynko, a chodzi o jakies konkretne maty, czy wszystkie sa uznane za szkodliwe?
Moja mala uwielbia mate z krolewnami, kupilismy kilka dni temu:(

katarynka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez doritez:Katarynko, a chodzi o jakies konkretne maty, czy wszystkie sa uznane za szkodliwe?
Moja mala uwielbia mate z krolewnami, kupilismy kilka dni temu:(

wycofano z dystrubucji wszystkie
a w oswiadczeniu jest, ze zasadnicza wiekszosc / prawie wszystkie („la quasi-totalité „) emituja zbyt wysoki poziom tego formamidu 🙁 – ja zwinelam z ciezkim sercem bo Julka lubi sie na niej bawic – do wyjasnienia – mysle, ze tamat sie rozwinie (we Fr. na razie zawieszono dystrybucje na trzy miesiace – wlasnie „do wyjasnienia” )

PS: Zojka przeslodka w avatarku 😀 !

doritez Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez katarynka:wycofano z dystrubucji wszystkie
a w oswiadczeniu jest, ze zasadnicza wiekszosc / prawie wszystkie („la quasi-totalité „) emituja zbyt wysoki poziom tego formamidu 🙁 – ja zwinelam z ciezkim sercem bo Julka lubi sie na niej bawic – do wyjasnienia – mysle, ze tamat sie rozwinie (we Fr. na razie zawieszono dystrybucje na trzy miesiace – wlasnie „do wyjasnienia” )

PS: Zojka przeslodka w avatarku 😀 !

Wlasnie pogadalam z M o tym…Chowamy mate do wyjasnienia sytuacji:(
My mamy taka made in china z krolewnami…sliczna nota bene;)

P.S. dziekujemy:)

ninja71 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez oLenka^_^:O rany a miałam je kupić…

teraz maluch będzie się uczył raczkować na macie do jogi

moj zaczynal na zwyklym dywanie i o dziwo… nauczyl sie raczkowac…

calineczkaa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ninja71:moj zaczynal na zwyklym dywanie i o dziwo… nauczyl sie raczkowac…

Nasz piersze ruchy zrobił na łóżku,a dawaliśmy puzle na podłogę,bo jak lądował na ziemie nie ocierał brody dzięki nich

katarynka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez doritez:My mamy taka made in china

a co nie jest?
nasze pewnie tez – musze sprawdzic pudelko 🙂

Zamieszczone przez ninja71:moj zaczynal na zwyklym dywanie i o dziwo… nauczyl sie raczkowac…

a nasza mimo maty raczkowac nie chce i pewnie nie bedzie – za to pieknie turla sie do kazdego celu :Hyhy:

a jakim cude myslicie nasze pokolenie nauczylo sie raczkowac bez mat :Hmmm…: 😉

olusia Dodane ponad rok temu,

Patryk uczył się raczkować na dywanie, panelach i kafelkach 😀 Żeby przejść z pokoju do kuchni musiał przemierzyć właśnie te trzy powierzchnie 😀 Świetnie mu szło. Ale raczkował mało, bo po ok miesiącu już chodził.

A maty faktycznie szkoda, bo chciałam chrześniakowi kupić…

calineczkaa Dodane ponad rok temu,

ostatnio Bobovita dodawała puzel piankowy do kaszek

calineczkaa Dodane ponad rok temu,

tłuste i gorące…mleko o temperaturze 37-40 stopni chyba nie zaliczaa się do gorącej,mikrofalówka też jest niebezpieczna,a w szpitalu w którym rodziłam wkładali mleko dla maluchów do podgrzania…

agatom Dodane ponad rok temu,

u nas jest dywan 1,5 x 2 m a dalej tylko zimne płytki, więc niestaty zakup puzzli piankowych konieczny,
katarynka, jak będziesz coś więcej wiedziała, to daj znać 🙂

miszka85 Dodane ponad rok temu,

Kurecze, te piankowe puzzle sa fajne:/ no ale jeśli szkodliwe to lepeij nie kupować. Ale czytałam też, że Unia Europejska wycofuje od 2011 butelki z BPA bo tez sa szkodliwe i rakotwórczo mogą działać.

Znasz odpowiedź na pytanie: Szkodliwe maty piankowe typu puzzle?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prezenty dla dzieci
co na prezent gwiazdkowy dla prawie dwulatki???
jak w tytule:Fiu fiu: polećcie coś Kochane:Hyhy: plissss:o
Czytaj dalej
Nasze zdjęcia
Śniezka
Czyli marchewka zdobywa góry :Hyhy: Niestety widoki po drodze nie były zbyt imponujące: [IMG]http://lh4.ggpht.com/_fEPLE9IapzQ/TQS6Fr51tCI/AAAAAAAAKh0/EK-29RPwLsg/s720/IMG_8290.JPG[/IMG] pojęcia nie mam co to za widok, skorzystałam z okazji, ze chmury się minimalnie rozrzedziły i było widać cokolwiek
Czytaj dalej