Witam wszystkich zainteresowanych tematem!
Nie widzę czy jest już podobny wątek. Ale szukałam i nie wydaje mi się żeby temat był poruszony. Ciekawa jestem czy są tu wśród nas rodzice dzieci z Zespołem Zaburzeń Autystycznych, [Zobacz stronę] lub też wyżej wymienionych. W ostatnich czasach problem stał się powszechny i coraz więcej jest dzieci diagnozowanych więc mam nadzieje, że wątek też się przyda. Zapraszam wszystkich zainteresowanych!!!
Ja jestem mamą dwójki chłopców- 6 letniego Adasia i 1,5 rocznego Alka. Adaś jest w trakcie diagnozy pod kątem wszystkich wymienionych w wątku zaburzeń. Codzienne życie z tymi przypadłościami to bardzo ciężka praca, wymagająca olbrzymiej dozy cierpliwości i zrozumienia. Byłoby mi bardzo przyjemnie gdyby ktoś zechciał podzielić się ze mną swoimi doświadczeniami,poradami i refleksjami.
Serdecznie pozdrawiam.
Strona 9 odpowiedzi na pytanie: Autyzm, Zespół Aspergera, ADHD, Dyspraksja i inne kwiatki:)
Jakoś nie skumałam jak pisałyście o SI a wczoraj w nocy wpadłam na pomysł,że problem mojej Hani to wcale nie musi być ZA tylko sensoryka…Wysłałam zapytanie do i mam nadzieje,że uda mi sie szybko z nimi spotkać. Kurka może to coś pomoże??? Ktoś z Was tu był może?
OT to nie jest to samo co SI. Co zresztą z tego filmiku wynika 😀
OT to Terapia Zajęciowa – pojecie dużo szersze niż SI. OT to cały program jakim obejmuje się dziecko, na ten program mogą składać się różnego rodzaju terapie, na filmiku widać zajęcia z SI ale może to być Polisensoryka, Arteterapia itd. SI jest samo w sobie zamkniętą specjalizacją i zajęcia może prowadzić tylko licencjonowany terapeuta SI.
Dlaczego tak dużo dzieci potrzebuje SI? Bardzo proste, SI to nic innego jak nasze dawne stare podwórka, trzepaki, huśtawki gimnastyka wg modelu szwedzkiego (który już zaniechano). W dzisiejszych czasach dzieci są już w łonie matki mniej stymulowane niż dawniej, nie ma już ich na podwórkach tak jak kiedyś. Na to trzeba było pokoleń ale nazywam to chorobą cywilizacji.
Czy dobrze rozumiem, że Filip ma zajęcia SI bez diagnozy? Pytam z ciekawości niejako zawodowej 🙂
no dobrze to my bedziemy mieli OT wraz z SI:) pogubić się można.
Co do tej choroby cywilizacyjnej to racja jest, ale też zastanawiałam się nad tym czego tak dużo dzieci jest z autyzmem. U niektórych dzieci już bardzo wczesnie można wyłapać oznaki autyzmu. Jescze zanim dochodzą do tego wieku “podwórkowego” że tak powiem;)
Ps. Podoba mi się Twój opis! W naszym przypadku Adaś zapamiętuje tez co ktoś powiedział;)
Ja tylko chciałam to jakoś uściślić :), prawdą jest, że Terapie zajeciowe są bardzo popularne w Polsce również to się dzieje i to jest dobre.
Dlaczego tak dużo dzieci z autyzmem? Tak jak piszesz, na pewno wczesne wykrywanie daje do tych statystyk kolejne liczby. Jak we wszystkich zaburzeniach wczesne wykrywanie jest bardzo ważne. Odpowiednia terapia może zminimalizować skutki dysfunkcji, niektóre “naprawić” inne kompensować a w przypadku jeszcze innych pomóc radzić sobie z nimi.
P. S. “opis” masz na myśli moją Sygnaturkę – motto?
Tak,mialam napisac podpis;) – sygnature czy jak to tam sie nazywa to pod spodem 😉
miał.Ale temu ze bral udział w projekcie dla autystów ( przez pol roku 3 razy w tygodniu mial zajecia w p-lu dla dzieci a utyzmem), potem na turnusie. Teraz F czeka w kolejce zapisany na zajcia indywidualne w osrodku dla osob z autyzmem.
Obecnie niema typowych zajec SI tylko taką jakby gimnastyke korekcyjną.
Kiedyś rozmawialam z rehabilitantem i on mi powiedzial ze wymagac od rodzica nie mozna zeby dziecko mialo opinie o SI,Ze skoro ma calosciowe zaburzenia, autyzm, dzieciece porazenie mozgowe, czy coś innego to SI powinno być z automatu. o ale bez opinii terapii SI nie bedzie. Glupie to troche.
No właśnie!! Zgadzam się że powinno być z automatu- bo te dzieci wszytskie mają zaburzenia integracji sensorycznej, wiele ma dyspraksję i terapia jest niezbędna!!!
Dzisiaj Adaś jest bardzo zdenerwowany. Wypożyczyłam mu z biblioteki 12 książek o planetach i od rana czyta. W jednej książce pomylili się przy podpisywaniu księżyców Jowisza i zamienili Callisto z Ganimedesem. Jest teraz płacz i zgrzytanie zębów. Nie wiem jak mu wytłumaczyć tą pomyłkę. Mówię że to w drukarni się coś zepsuło i podpisali odwrotnie, ale on cały czas jest tak tym faktem przejęty.:( Już nie wiem co robić
witam
ja dzis przylatuje do was z glutem po pasa,ale szczesliwa
zalatwilam Ameli zaswiadczenie od lekarza!!!
na poniedzialek mam je zawiesc do przychodni psychologiczno pedagogicznej,bo na poczatku lutego jest komisja
wiec jak dostaniemy oswidczenie o potrzebnie wczesnego wspomagania juz pewnie w lutym bedziemy sobie jezdzic
tylko pediatra mnie wpienil,bo powiedzial ze chyba Amela bedzie musiala poczekac dodatkowy rok na pojscie do szkoly
ale to mnie narazie nie przygnebia,dobrze bedzie
ewedra seryjnie on ten blad wychwycil???
To motto, które mi cały czas przypomina i hamuje kiedy sie zapędzam w emocjach.
a po polsku brzmi ono tak:
“Dzieci mogą zapomnieć, co powiedziałaś, i to, co zrobiłaś, ale nigdy nie zapomnę, tego jak sprawiłaś, że się z tym czuły”
Tu akurat j. Angielski dużo lepiej oddaje myśl i to co ona pokazuje.
Też się zgadzam, że powinno być to obligatoryjne bo tak jest. Jednak aby włączyć SI do terapii zajęciowej należy najpierw zrobić diagnozę SI. Bo po prostu wówczas wiadomo co z dzieckiem ćwiczyć. Może wydawać się, że to tylko bujanie, huśtanie jednak, tego na filmikach nie pokazują (nigdzie oprócz kursów), ale każde zadanie ma sens i cel i jest dużo bardziej złożone niż to co widać 🙂
Naklej właściwie nazwy 😀
Witam,
Ale sie rozpisalyscie 😉 tam, gdzie Leila, tam duzo stron do czytania 😉
hehehe
fajnie cie widziec…co slychac???
jak sie czujesz??
No własnie książki z biblioteki ale jak pozaklejam to się moze nie kapną;) Napiszę meila do autora książki i napiszę że takie rzeczy nawet dziecko wie;) i narobię mu wstydu hehehe.
Pediatra to sobie moze mowić. Mi tez gledzila ze dobrze bedzie jak F wogole pojdzie do szkoly, bo ze on tak niewyraznie mowi i ze taki nadpobudliwy ( biegal po gabinecie w kolko ). Myslalam ze padne jak zdziwila sie jak jej pwiedzialam ze F uczy sie w pierwszej klasie razem z rowiesnikami.
Jak dostaniesz wczesne wspomaganie, to ono jest tylko na okres trwania przedszkola, zerowki. Mozesz tez starac sie o ksztalcenie specjalne to Amelka bedzie miala wiecej zajec. Potem, po okresie przedszkolnym musisz z nią jeszcze raz sie udac do PPP i oni wydadzą decyzje czy dziecko nadaje sie do rozpoczecia nauki szkolnej.
OO przeoczyłam jakoś Twojego posta noo Leina dobrze że coś się ruszyło a pediatra nie decyduje kiedy Ty dziecko do szkoły poślesz… Mój chodzi od 5 roku życia i jakoś żyje.
A z tym błędem to on tak ma hehe widzi takie szczegóły że szok, ale jak mu każę poszukać spodni, które swoją drogą leżą na środku pokoju, to już nie widzi heheh
Ewerda Filip tez taki szczegołowy. Nie tyle do zmienionych wyrazów czy blędów, bo jeszcze na tyle czytac nie umie. Ale np w sklepie coś nie na swojej polce lezy zaraz jest jek, placz, pretensja ze on musi to połozyc tam gdzie powinno lezec, ze taki balagan nie moze byc. w domu znowu, zostawia wszystko tam gdzie stoi. zabawki rozklada gdzie popadnie i niema problemu z tym ze jest balagan i no stól to nie miejsce na jego samochod, czy skarpete.
aha
czyli to nie jest tak na stale???to znaczy do momentu az by uznali ze A wiecej wspomagania nie potrzebuje???
cholercia… Ale dobre i przez zerownke przynajmniej mamy jakies rowiazanie tymczasowe potem bedziemy sie martwic
CUKIERKOWA jakie ladne zdjeciątko
Znasz odpowiedź na pytanie: Autyzm, Zespół Aspergera, ADHD, Dyspraksja i inne kwiatki:)